Verse fruithapjes en verkoudheid

Weten jullie of je zelfgemaakte fruithapjes in kunt vriezen? Ik zit te denken aan banaan en peer.
Het lijkt me handig om dit 1 keer in de week te maken en dan kleine bakjes te maken. Ik zie me zelf dat niet elke dag doen met de staafmixer en potjes zijn nog niet handig, want hij neemt nog niet zo veel (2 eetlepels).
Ik had ook het idee dat hij de verse bananenhapje veel lekkerder vond dan een potje. De structuur zal wel lekker zijn en de echte smaak.

Wat doen jullie met neusverkoudheid van de kleine. Je kunt niet zo veel doen, maar ze hebben er ontzettend veel last van. Drinken en slapen gaat moeilijk.
Hij blijft door zijn neus ademen en dat lukt dan amper. Lastig, hij sliep zo goed door en nu heeft hij moeite met slapen.

Hoi,
Peer kun je makkelijk gepureerd invriezen, banaan kun je ook invriezen, maar dat zou ik gewoon vers prakken, is maar een kleine moeite toch?

Bij neusverkoudheid smeerde ik altijd luuf op de rug en borst zodat de luchtwegen weer open gaan. Bedje iets schuin zetten (boeken onder de voorpoten) en een opengesneden ui op de kamer wil ook wel eens helpen.

Succes!
Groetjes Nancy

Gewijzigd door - Zwelgje74 op 30 Apr 2011 13:26:54

Banaan gaat bruin worden als je het in gaat vriezen.
Ik deed het zelf eigenlijk nooit.
Vergat er altijd wat uit te halen om te laten ontdooien, en alle dagen een prakje maken vind ik niet zoveel moeite

verse fruithapjes kun je idd invriezen, maar met te veel bannaan moet je oppassen ivm verstopping.
en voor verkoudheid kun je luuf gebruiken en een zoutoplossing kan ook.

Ik heb zelf altijd vers gemaakt, maar ik heb het nooit ingevroren. Als je het vers op de dag klaarmaakt is het naar mijn mening zo gebeurd. Banaan heb ik nooit gepureerd maar geprakt, daar krijg je ook een glad papje mee. Appeltje schillen en klein stukje in de staafmixer is ook met 5 minuten gebeurd. Is tenslotte nog niet veel, 1 stuk en de rest eet je op voor je eigen vitamine

Groetjes,
Sandra

Hoi,
Ik geef peer, appel en banaan altijd vers. Meloenen, aardbeien, mango enzo vries ik wel in. Als ik het heb ontdooid dan blender ik er indien nodig een liga door. Die vries ik nooit mee.
Toen Liam verkouden was heb ik een beetje Luuf onder de voetjes, rug en op de borst gesmeerd. Ook gingen we lang in een warm bad, hij had geen koorts. Dat bad loste het hoesten goed op. We hebben het matras schuin geplaatst dan kunnen ze makkelijker ademen en we hadden een neusspray. (na 2x sprayen had hij door dat het niet prettig was en duwde elke keer het flesje weg ) Het hielp wel goed.

Groetjes, Jo

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Ik ben al niet eens zo van de blender ook! Prakken en dan stukjes is ook veel beter! Hier zijn we Eindelijk van de potjes af.
Vandaag druifjes gegeven, schilletje er af, in 4 partjes, en het ging er super in!

Ik maakte het fruit voor Rens altijd voor 2 weken tegelijk klaar. En dan idd in de diepvries. Zo kon ik veel variaties maken en zat ik niet met het probleem van fruit wat al rot was(wij zijn zelf geen fruit eters) Ik vroor alle soorten fruit in, ook banaan peer en appel. Deze hapjes worden wel wat bruiner maar dat doet aan de smaak echt niets af. Ik deed de hapjes in de keukenmachine maar dan wel op een wat grovere stand dus niet helemaal glad gepureerd. de potjes waren gladder als de structuur die mijn hapjes hadden. Vond het ook wel makkelijk dat ik die keukenmachine niet elke dag hoefde schoon te maken.
Ik geloof dat ik tot zo’n 8 maanden het fruit zo gemaakt heb en daarna is Rens overgegaan op fruit in stukjes.

groetjes ramona

Gewoon het stukje dat hij opeet met een vork prakken,
en de rest lekker zelf opeten.
Dan hebben jullie allebei elke dag lekker vers fruit.

verkoudheid: bij de drogist hebben ze neusspray voor baby’s.
zeezout oplossing ofzoiets.
Werkt hier prima.

M.