Verschrikkelijke heimwee!

Hoi meiden, moet even mij verhaal aan julie kwijt!

Na een paar moeizame jaren, heb ik nu eindelijk alles wat mijn hartje maar begeert.
Een erg lieve man en samen hebben we een mooie lieve zoon, de auto die ik zo graag wou, het oude vrijstaande huis aan het water.

En toch voel ik me niet happy
Ik ben mijn hele leven opgegroeid in de stad en sinds 1,5 jaar wonen we nu in een dorpje, waar het heel erg rustig is, precies wat ik toen allemaal nodig had, rust aan mijn hoofd.

Maar nu begint het me optebreken, en ik zou zo graag eens lekker met Ruben naar de stad toe wandelen, of even naar mijn ouders zonder altijd maar die auto te moeten pakken.

Eigenlijk moet ik toegeven dat ik verschikkelijke heimwee heb naar de stad, en dat ik dolgraag terug zou willen.
Maar hoe vertel ik dit toch aan mijn man, die heeft zo zijn nocht van al dat verhuizen dit zou dan de 4de keer worden, en verder is het allemaal zo ingewikkeld want we hebben ook nog een huisgenoot.

Maar als ik zo door ga word ik er niet gelukkiger van.

Groetjes Marianne Mama Van Ruben.

pfff moeilijk hoor,heb dit zelf nooit mee gemaakt woon al sinds me geboorte in een stad…

maar zal het zeker bepraten met je man,dat je nu niet gelukkig bent op de plek waar je dacht gelukkig kon zijn…

en dat je verlangt om weer in de stad te wonen…

hij zal je hopelijk best wel begrijpen en samen kan je een oplossing gaan vinden,en misschien komt het doordat het nu zo lekker hollands rotweer is dat je,je zo voelt en dadelijk ben je weer happy om in een dorp te wonen,als het zonnetje weer schijnt

Bianca,Dylan & Kaitlyn

Hij zal het vast ook wel begrijpen, maar laatst zei hij: goh ben blij dat al dat verhuis gedoe nu eindelijk eens is afgelopen, en ja toen dacht ik al je moest eens weten.

We hebben helemaal geen rare huisgenoot hoor, maar het lijkt me fijn om voor je gezinnetje een huisje te hebben zonder buitenstaanders die erbij wonen.

Gewoon echt een huis waar je thuis komt.

Ooh wat lijkt me dat moeilijk zeg!
Ik kan me jouw gevoel helemaal voorstellen hoor! Maar ook dat je man genoeg heeft van verhuizen…
Erg lastige situatie
Ik zou zo gauw ook geen oplossing weten helaas…

Groetjes Bianca, mamma van [url=“http://www.stephanveenhuizen.kleutersite.nl/”] Stephan /url en Kaya (19-11-2005)

Ik hoefde bijna niks te zeggen na het eten vanavond, want niels zag al dat er weer wat aan de hand was.

Dus ik heb hem vertelt dat ik heimwee naar sneek toe had, en toen ik dat eenmaal gezegt had wert het even ijzig stil aan tafel, en moest hij eerst even peukje roken (dat werden er dus wel 2 of 3? ben de tel kwijtgeraakt.)

Later zei hij heel rustig dat had ik wel verwacht, dus wat is nu het plan?
En deze reactie had ik dus niet verwacht.

Nu alleen nog een manier bedenken om het onze huisgenoot te vertellen, want hij heeft de helft van het huis gekocht, dus daar moet even goed over gesproken worden zonder dat het op ruzie uitdraait.
Maar als we mekaar nou goed helpen moet het allemaal goed komen.

Dus weet weet zit ik halvewege volgend jaar wel weer in het goede oude vertrouwde sneek

quote:
en toen ik dat eenmaal gezegt had wert het even ijzig stil aan tafel, en moest hij eerst even peukje roken (dat werden er dus wel 2 of 3? ben de tel kwijtgeraakt.)

Arme Niels
Nee serieus, het is echt hartstikke fijn dat hij er serieus mee omgaat, met jouw heimwee.
En dat hij bereid is om wéér te verhuizen…super hoor!
Ik hoop dat het allemaal gaat lukken met jullie huisgenoot.
Succes!!

Groetjes Bianca, mamma van [url=“http://www.stephanveenhuizen.kleutersite.nl/”] Stephan /url en Kaya (19-11-2005)

kijk dat is wel positief toch,ook al was hij ff stil en begrijpelijk

nou jullie komen er wel uit

Bianca,Dylan & Kaitlyn

Logisch dat hij een aantal peukjes moest roken en even niks te zeggen had. Heel goed dat het nu wel uitgesproken is en dat hij blijkbaar bereid is om je naar je vertrouwde stekkie terug te brengen. Super hoor. Hopelijk vinden jullie een fijne oplossing voor de huisgenoot.

Gewijzigd door - Assie op 29 Nov 2005 14:45:21

Lastige situatie is dit voor je zeg. Heimwee naar Sneek, je woont nu in Oudega had ik gelezen… Je zit met je huisgenoot…
Ik snap je helemaal hoor, we hebben zelf 8 maanden in Metslawier gewoond (900 inwoners 8 km boven Dokkum)…
We woonden in een appartementje, geen voorzieningen en ook geen auto… Jakkes, maar ja in Dokkum konden we nog geen huurhuis krijgen…
Nee voor ons was dit een hele moeilijke tijd…
Maar ik hoop dat je er met je man en huisgenoot uitkomt en dat je weer lekker terug kunt naar Snits… Mooie stad overigens!!

Een knuffel van een trotse vader!!
Papa van Shakira (24-12-2002)

en Fajah (17-11-2004)

Niels is avavond meteen achter de computter gekropen om eens te zien wat sneek voor woningen aanbied, en ja hoor hij had al een mooie gezien en was hem al helemaal aan het inrichten.

Maar ja even realistisch blijven eerst onze woning maar eens verkopen en dan zien we wel weer verder, alles op zijn tijd.

zo zie je maar met praten kom je verder .nou succes .je man moet heel veel van je houden om dat allemaal te doen .of heeft hij zelf toch ook heimwee

groetjes marielle mama van
10-10-01

Dat heb ik hem eigenlijk niet gevraagd, maar hij zou het wel weer makelijk vinden om in sneek te wonen want hij werk daar ook, en dan scheelt dan weer flink in de benzine kosten, dan zou hij weer op zijn fiets naar het werk toe kunnen.

En ja…hij houd verschrikkelijk veel van me Maar dat is ook zeker wederzijds, ik zou ook alles voor hem over hebben.

Wat een fantastische vent heb je ook!!
Hopelijk vinden jullie snel een koper voor jullie huis en snel weer terug naar Sneek!
Succes!!!

en Fajah (17-11-2004)

he wat fijn voor je! tof dat je man je zo goed begrijpt en al drek na oplossingen aant zoeken is… hopelijk is jullie huis vlug verkocht en ben je snel terug in je oude vertrouwde omgeving! heel veel succes ermee!!!

liefs jessica, &

Ik heb vanmorgen even met onze huisgenoot over het idee gepraat om terug te keren naar Sneek en dan zo dat ieder zijn eigen stekkie heeft, en tot mijn verbazing deed hij helemaal niet moeilijk, en vond het een prima idee.

Dus nu moeten we even het een en ander gaan uitzoeken want we willen een huurhuis, en hebben geen idee hoe dat werkt.

Maar al met al is het me reuze meegevallen, want ik was ingesteld op het allerergste, en had verwacht dat het allemaal op ruzie zou uitlopen, maar dat is dus apsoluut niet het geval.

Hmm, ik weet niet hoe het in Sneek precies zit, maar hier in Dokkum (toch een stuk kleiner) is er al een wachtlijst van een jaar.
Sorry Marianne ik wil je humeur niet verpesten, maar je hebt de kans dat je een flinke tijd moet wachten.
In ieder geval een lekker vooruitzicht dat je weer naar Sneek kunt

en Fajah (17-11-2004)

Ja wachttijden kunnen behoorlijk zijn, zeker als je verder geen huurhuis achterlaat.
Geweldig dat het ook bij jullie huisgenoot redelijk goed valt. Er over piekeren bleek dus weer het halver werk. Nou ja, ik weet niet wat de wachtlijsten zijn, maar het vooruitzicht om naar Sneek terug te keren is er.

Ik heb vanmiddag even geinformeerd.
En omdat wij uit een dorp komen en nieuwe inwoners van een stad willen worden, zijn de wachtlijsten voor ons dan niet van toepassing het word dan als urgent verklaard en kunnen we alle minuut een huisje toegewezen krijgen in het gebied waar we willen.

dus dit valt ook weer reuze mee

Te gek joh dat je redelijk snel toch wat kan vinden. Nu eerst een koper voor je huis en dan… Toevallig hebben we familie in Bolsward wonen, zodoende komen we heel misschien wel eens in de buurt. Kansje dat we dan Sneek ook even aandoen…

en Fajah (17-11-2004)