In het begin deed ik ook altijd voor de voeding, maar dat had vooral te maken met gewoonte vanuit het ziekenhuis zodat je voor en na de voeding kon wegen hoeveel hij gedronken had. Toen nog BV.
Sinds dat hij een maand of 2/3 is doe ik het naar de voeding. Vooral naar tips van beide ouders, want als je drinkt dan moet je naar de tijd wel plassen, dan ligt hij tenminste met een droge kont in bed en slaapt hij door, bespaart heelveel luiers ook. Voor de tijd wou hij nog weleens naar een half uur weer wakker worden, want de luier was weer nat, probeer ze dan nog maar weer in slaap te krijgen. Maar ik moet toegeven dat sinds dat hij 2/3 maand is ook de neiging heeft om een poepluier te maken juist als hij eten krijgt, dus dan is de keuze ook sneller gemaakt.
Bij de laatste fles savonds deed ik het weleens voor de tijd, omdat ze onder tussen in slaap vielen en je ze dan niet meer wakker maakte onder het luier verschonen.
Het verschil is ook gewoon dat Dim nu ouder is en dus met 4/6 luiers op een dag prima rond kan komen, uitzonderingen daargelaten. Maar toen hij zo klein was, was het echt nodig om bij elke voeding dus 8x te verschonen en soms wat extra, dus ben je zo 8 tot 12 luiers per dag verder. Ze verzamelen het op een gegeven moment toch een beetje op en maken niet constant meer vieze luiers ^^