Verschonen voor de voeding

Wij hebben vanaf het begin Levi verschoond VOOR de voeding. Dit gaat prima, hier door spuugt hij nl niet alles gelijk weer uit…

Maar mijn vraag is hoelang moet je dit blijven doen? Bijv nu verschoon ik hem ook snachts voor de voeding. Maar kan het kwaad als ik dit niet meer doe? Ik herinner me nog vaag dat dit met inbakeren 'snachts niet hoefde omdat ik hem dan teveel prikkels zou geven.

Wat doen jullie?

Hier ook altijd voor de voeding verschoont en nog steeds, ook tijdens inbakeren trouwens.

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Ik verschoon na 7mnd ook nog altijd vóór de voeding.
Ik weet niet of je zoon 's nachts echt zware luiers heeft? Anders kun je die wellicht overslaan en hem alleen maar voeden. Probeer het een keertje uit…
Als hij een poepbroek heeft, is het een ander verhaal natuurlijk.

mijn wijffie is wat ouder,maar ook nu verschoon ik voor de voeding…
altijd gedaan, met nachtvoeding ook, als ze nu wel eens wakker word tijdens de nacht (wat gelukkig weinig voorkomt ) verschoon ik ook haar luier voor haar slokkie water
denk nie dat het veel kwaad kan,
ik doe dit meestal wel in haar bedje de laatste tijd… hoppa
dan hoef ik haar nie op de commode te leggen…

ik verschoon gewoon als het uitkomt, als hij veel geplast heeft of gepoept. Ik doe dit niet meer standaard voor of na de voeding. 's nachts plast hij heel veel, maar ik maak hem niet wakker om te verschonen met als gevolg dat hij weleens zeiknat is 's ochtends. Als hij wakker wordt doe ik het natuurlijk wel.

22-12-2009 colin geboren

Jurian is 2 jaar oud… die verschoon ik ongeveer 4 a 5 x per dag … maar niet meer voor elke voeding etc hoor… Pampers kunnen veel verdragen.

Maar Levi is net 2 weken oud… dus die moet ik nog wel doen. Maar als ze de nacht gaan doorslapen dan verschoon je ze ook niet. Daarom dacht ik ff benieuwd wat andere doen… Weet wel dat ze dan ook niks drinken dus logisch dat ze dan niet verschoond hoeven te worden

Onze zoon is nu ruim 7 mnd en ik verschoon ook nog steeds voor de voeding. Hoewel hij na zijn voeding regelmatig een poepbroek heeft, dus dan verschoon ik nog een keer.

In het begin deed ik ook altijd voor de voeding, maar dat had vooral te maken met gewoonte vanuit het ziekenhuis zodat je voor en na de voeding kon wegen hoeveel hij gedronken had. Toen nog BV.

Sinds dat hij een maand of 2/3 is doe ik het naar de voeding. Vooral naar tips van beide ouders, want als je drinkt dan moet je naar de tijd wel plassen, dan ligt hij tenminste met een droge kont in bed en slaapt hij door, bespaart heelveel luiers ook. Voor de tijd wou hij nog weleens naar een half uur weer wakker worden, want de luier was weer nat, probeer ze dan nog maar weer in slaap te krijgen. Maar ik moet toegeven dat sinds dat hij 2/3 maand is ook de neiging heeft om een poepluier te maken juist als hij eten krijgt, dus dan is de keuze ook sneller gemaakt.

Bij de laatste fles savonds deed ik het weleens voor de tijd, omdat ze onder tussen in slaap vielen en je ze dan niet meer wakker maakte onder het luier verschonen.

Het verschil is ook gewoon dat Dim nu ouder is en dus met 4/6 luiers op een dag prima rond kan komen, uitzonderingen daargelaten. Maar toen hij zo klein was, was het echt nodig om bij elke voeding dus 8x te verschonen en soms wat extra, dus ben je zo 8 tot 12 luiers per dag verder. Ze verzamelen het op een gegeven moment toch een beetje op en maken niet constant meer vieze luiers ^^