Verschonen in horecagelegenheid

Ga je graag op stap met je baby/ dreumes, maar baal je ervan dat veel horecagelegenheden niet op de kleinste gasten zijn ingesteld. Omdat

1. Er geen gelegenheid is tot verschonen.
  2. Je nergens je buggy kwijt kan
  3. Een flesje opwarmen lastig is.
  4. Je baby/ dreumes niet echt welkom is.
    Graag je reactie, dan kan dit probleem worden verholpen.

Ik heb daar tot nu toe weinig tot geen last van gehad… Meestal als ik Danique ergens mee naar toe neem, zoek ik een restaurantje of croissanterie op wat niet stampvol zit… En dan is er vaak op de toiletten wel een aankleedkussen aanwezig. Zo niet, heb ik een uitklapkussen bij me. Flesjes kunnen in de magnetron en de kinderwagen zet ik meestal zo neer dat niemand er last van heeft. Het enige wat je soms wel hebt, is dat mensen het vervelend vinden als de kleine ligt te gillen… Is dat het geval, dan blijf ik meestal niet zo lang zitten, vind het zelf ook niet erg prettig.

Gewijzigd door - MamaDanique op 19 Oct 2009 15:24:08

Je hebt dit berichtje ook bij het forum van 1 tot 4 jaar geplaatst, dus daar heb ik al een bericht achtergelaten. Begrijp namelijk niet met wat voor insteek je dit soort berichtjes plaatst. Ten eerste heb je jezelf niet voorgesteld en ten tweede vraag ik me af wat je voor ons kan doen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Heb je dit zelf met je kind(eren) ervaren? Of moet je dit onderzoeken ivm je opleiding/werk? Volgens mij moet je dan toestemming vragen, maar dat weet ik niet zeker…

Zelf heb ik er geen last van. Ik sluit me bij MamaDanique aan. Zo doen wij het ook.

Groetjes Natasja

Lilypie Tweede Ticker

Mmmm… Sandra, ik dacht hetzelfde…

Groetjes Natasja

Lilypie Tweede Ticker

Vond het zelf ook een vreemd topic, maar wilde wel reageren. Ik vind namelijk dat als je ergens heen gaat met je kindje, het wel belangrijk is dat je het daar ook goed kan verzorgen. Dus als er tips uitrollen en daar iets mee gedaan kan worden… Is dat toch alleen maar goed? Ik zie er geen kwaad in, in ieder geval.

Mij is je insteek ook niet duidelijk. Wat wil je bereiken met deze vragen ? Aangezien 2 maal hetzelfde word gevraagd in 2 verschillende topics, heb ik er 1 op slot gedaan. Licht even toe waarom je deze topic start ! ( zonder reclame )

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

En als je dan toch aan de slag zou gaan met al die verbeteringen (hoewel het volgens mij vechten tegen de bierkaai is), zorg dan ook dat de verschoonmogelijkheden niet alleen in de damestoiletten te vinden zijn maar ook in de herentoiletten!

Dat vind ik nog een grotere ergernis dan dat er geen magnetron aanwezig is om een fles op te warmen, want dat kan ook in een pannetje heet water.

Mama’s zijn altijd de klos met verschonen in restaurants omdat de verschoontoestanden in de damestoiletten aangebracht zijn. Zal wel door een man verzonnen zijn denk ik.

Groetekes, Sje

Echt een heel raar topic… Kan er niet echt hoogte van krijgen. Vind eigenlijk dat je bij de bekende winkels (bijvoorbeeld Hema en V&D) vaak deze dingen geod zijn geregeld.

Geen last mee gehad, nog nooit gedacht; he hadden ze maar…
Als ik met de kinderen ergens een broodje ging eten en er was geen gelegenheid om te verschonen, deed ik dat gewoon in de kinderwagen.

De manier waarop je hier je bericht post, komt op mij over van;
laat maar lekker horen waar je je aan stoord, ik weet waar je wel alle gelegenheiden hebt tot verschonen, plaats om buggy’s te parkeren, waar een magnetron aanwezig is…en dat zal dan vast en zeker je eigen zaak zijn.

Sorry. maar er word op de meeste plaatsen rekening gehouden met kleine kinderen. Hebben ze bepaalde facaliteiten niet, proberen ze je alsnog te helpen is mijn ervaring.
En restaurants hoeven geen rekening te houden met kleine kinderen vind ik, die breng je naar de oppas als je gaat uit eten…tenminst dat hebben wij altijd gedaan.
Moet er niet aan denken dat mijn kinderen een avondje uit voor andere mensen verpesten door hun geschreeuw, zou mezelf niet op mijn gemak voelen en als ik ga uit eten wil ik dit in rust kunnen doen en niet met scheeuwende kinderen om mij heen, die heb ik de hele dag al om mij heen.

Geen antwoord meer gehad terwij er iets gevraagd word. Als je iets vraagt zul je dan nl toch ook de antwoorden willen lezen en dan zou je ook zien dat de intenties van dit bericht ons niet duidelijk zijn. Dan zou ik het even toelichten ( zonder reclame ).

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Excuses voor mijn late reactie maar ben ziek, dus vandaar. Zie dat mijn poll nogal wat vragen oproept, dus geef ik graag wat meer tekst en uitleg.
Heb zelf een dochter van 1,5 en woon in A’dam. Wandel regelmatig door de stad en drink graag (samen met vriendinnen en kids) een bakkie. Daardoor kwam ik erachter dat verschonen niet overal kan. Een magnetron om ZELF een flesje op te warmen is vaak ook niet aanwezig. Omdat ik (en mijn vriendinnen) ons ergeren aan dit ongemak hebben wij (via via) een eigenaar van een koffietent (keten). Deze eigenaar is best bereid om de juiste voorzieningen te treffen…mits er genoeg animo is. Vandaar mijn poll. Naast bovenstaande actie ben ik bezig met het ontwikkelen van een soort keurmerk ( deursticker) voor babyvriendelijke horecagelegenheden. (Zaken met een commode/ magnetron etc). Ook is het de bedoeling dat babyvriendelijke locatie’s -letterlijk- op de kaart worden gezet.: ouders kunnen via een site zelf -op een stadsplattegrond- aangeven welke locatie’s babyvriendelijk zijn. Zo kan iedereen zien WAAR ie met z’n kroost (beter) terecht kan. Het ontwikkelen van zo’n site en keurmerk kost tijd, dus voordat ik daarmee start wil ik weten of er genoeg behoefte aan is. Dus geef gerust je mening.

waarom zou je per se zelf het flesje op willen warmen? Wij vragen het altijd en het is eigenlijk nooit een probleem. Als we langer op stap gaan nemen we een thermoskan met kokend water mee en een fles koud water. Je kunt dan gewoon het water op temperatuur mengen voordat je het poeder erbij doet. Dit werkt natuurlijk weer niet als je afgekolfde melk wilt opwarmen…

Verschonen kan meestal ook wel ergens, wij hebben het al op de meest rare locaties gedaan. Als er een verschoonplek is wil dat lang niet altijd zeggen dat dat een pluspunt is. Het is namelijk vaak erg krap en onhandig. Vragen aan het personeel doet vaak wonderen en anders gewoon in een hoekje op een tafeltje of in de wagenbak.

Kortom, ik zie het probleem nog niet helemaal, maar als er site komt met babyvriendelijke locaties zou ik daar wel op kijken. En er wellicht ook heengaan, maar dan zou ik ook verwachten dat ze babyvriendelijke gerechten/drankjes hebben. Bijvoorbeeld gewoon een boterham met smeerkaas ofzo. We waren namelijk een tijd geleden bij een strandtent die dat had, ideaal met een uk van net een jaar

[img]http://b2.lilypie.com/VhVPp2.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” />
Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Alvast iedereen bedankt voor de reacties. Note: natuurlijk is het mogelijk om in het cafe op een tafel of in de wagen je kind te verschonen. Maar voor de eigenaar en omstanders is dit niet zo fris. Ook kun je aan het personeel vragen of het flesje kan worden opgewarmd, maar het is fijner als dit niet hoeft. een thermoskan meenemen kan, maar zelf sleep ik me al een ongeluk.

Mijn ervaring is ook dat overal waar ik kom ik eigenlijk wel altijd terecht kan met Morgan. En een halve liter termoskan weegt niet zoveel en neemt niet zoveel ruimte in beslag. Ook valt het me op hoeveel zaken er toch inderdaad ook kinderstoelen en zo hebben. Ik zie het probleem niet zo.

Groetjes,

Michèle

quote:
waarom zou je per se zelf het flesje op willen warmen?

Omdat er ook mutserig personeel is wat de magnetron op 3 minuten zet in plaats van op 30 seconden! En dan ben je je flesvoeding kwijt, want de helft ligt op de bodem van de magnetron!

Groetekes, Sje

Ik vraag altijd gewoon een beetje heet water, nooit een probleem eigenlijk!
Verder neem ik eten en drinken eigenlijk altijd zelf mee.
Maar die aankleedkussens zijn wel vervelend!
Veel te klein! Als Seth zich 1x af zet, ligt hij er af…
En de kinderstoelen, heel fijn als ze er zijn, maar ze zijn niet allemaal even goed, de helft, daar klimt hij makkelijk uit…
Neem Bijv, die van de ikea, die zijn wel heel fijn, en niet duur!

Als er zo’n site is, dan zou ik er denk wel gebruik van maken!
Liefs, Anne

Ik ben nieuw hier, wat een actief forum is dit zeg. Leuk.
Ik wil even op deze topic. Ik vind het een goed idee als cafe’s/restaurants meer aandacht hier voor krijgen, want in NL is er niet veel aandacht voor. In andere landen hebben ze veel meer aan kinderen gedacht. Italie staat natuurlijk bovenaan als het om kindvriendelijkheid gaat, maar in bv Frankrijk is dit ook goed geregeld. Het lijkt mij in ieder geval ideaal als er een verschoningsmogelijkheid is. Die magnetron hoeft voor mij niet perse.

Welkom!
Stel je even voor, dan weten we gelijk wie je bent ed!
Liefs, Anne

Excuses voor het vooroordeel dat ik had.

Ik kan me aan zulke dingen niet zo storen. Ik nam met mijn 2kids misschien wel minder mee dan sommige ouders van 1 kind. Alles paste in een tas die ik aan de kinderwagen hing. Daar zaten dan een stuk of 4 luiers in, een pak doekjes, een pak voeding, 4spuugdoekjes, 2 flesjes met afgekookt water of flesjes bronwater.

Fles liet ik opwarmen voordat ik de voeding aanmaakte, als het dan te warm was kon ik het af laten koelen tot de juiste temp. Verschonen deed ik meestal ergens waar het wel kan/kon. Dus bijv bij de V&D.
Het enige wat mij wel op sommige plekken is opgevallen is dat ze maar 1 kinderstoeltje hebben…en met 2 kids is dat niet handig.

Ik vind het niet zo’n probleem wanneer er geen rekening word gehouden met de kinderen. Sommige zaken doen juist niet aan zulke dingen omdat ze een andere doelgroep willen aantrekken.