Verschillende slaapritmes

hallo,
Ik heb een vraag over de verschillende slaapritmes van mijn dochters en ben benieuwd hoe jullie dit doen. Het is als volgt:
ik heb twee dochters, de ene is 7 maanden en slaapt (meestal) 2 x per dag ongeveer van 10.30-12.30 en van 15.30 - 17.30 uur. Mijn oudste dochter slaapt nog 1 keer, meestal van ongeveer 13.00 - 15.00 uur.
Het probleem is nu dus: ik kom de deur haast niet meer uit, want altijd moet een van de twee wel slapen…
Ik vind het prettig om ze zo veel mogelijk in hun eigen bed te laten slapen want ik merk dat met name de kleinste erg onrustig wordt (en dan ook veel korter slaapt) als ze dit niet doet.

Ben dus even benieuwd hoe jullie dit doen!

Hoi,

Weet niet hoe laat ze s morgens wakker zijn?
Je zou anders voor 10.30 even weg moeten gaan.
Jouw dochter van 7 mnd heeft nog de 2 slaapjes nodig denk ik, anders zou je over kunnen gaan op 1 slaapje.
Want dan zou je ze allebei om 12 uur erop kunnen leggen en als ze dan wakker worden kun je wegggaan.
Als dit niet lukt, dan zit er niks anders op om te wachten tot je dochter van 7 mnd wat ouder is en overgaat op 1 slaapje.
Dan kun je wat makkelijker weg.
In jouw geval kun je ook vriendinnen/opa s en oma s enz. bij jou laten koffie drinken.

Groetjes Lisan.

Dit staat mij straks ook te wachten vrees ik… Mijn oudste is bijna 16 maanden, en slaapt van 13.00 tot 15.00, en de kleinste is 3 weken, ze heeft nu nog totaal geen ritme, maar die zal straks ook op twee slaapjes zitten, en dan ben ik ook hele dagen thuis…
Weinig aan te doen denk ik, of je moet de slaapjes gaan inkorten of overslaan, maar of het er dan gezelliger op word…

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Heel vervelend, maar ik denk dat je er weinig aan kan doen. Ik ben altijd van mening dat je geen ritmes zelf moet gaan creeren, maar je kindje het slaapritme moet laten aangeven. Het enige wat je kunt proberen is haar bijvoorbeeld s’ochtends na een uurtje wakker te maken. En wellicht dat ze dan s’middags eerder moe is en tegelijk met je oudste dochter slaapt. Zo niet dan zit er denk ik niks anders op dan afwachten tot ook zij op 1 slaap zit.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker