Verschillende dingetjes

Een paar losse vraagjes:
(mijn zoontje is 7 maanden)
yoghurt: magere of volle?
vanaf hoe oud mogen ze waterijs of schepijs?
Kan ik pap met een fles geven. ik doe het nu met een lepeltje maar dat wordt een zootje. Volgende week gaan we ergens lunchen en ik dacht misschien kan de pap dan in een fles? Zijn er speciale spenen of flessen voor?
Bedankt, groeten Estelle

Yoghurt hebben ze tegen mij destijds gezegd dat ik zelf mocht kiezen maar hier op de site heb ik geluiden gehoord dat mensen volle yoghurt moesten geven.

IJs, zou ik nog niet aan beginnen met al dat suiker. Plus schepijs is op basis van gewone melk en dat mogen ze liever nog niet het eerste jaar vanwege mogelijke koemelkallergie.

Pap wordt geadviseerd liever met een lepeltje. Goed voor de mondmotoriek en dat is weer bevorderlijk voor de spraakontwikkeling straks. Als het nu een zooitje wordt met de pap, gewoon iets dikker aanmaken dan wordt het al minder snel een zooitje. Fruithap gaat ook goed neem ik aan? Gewoon de dikte van fruithap aanmaken en dan moet het wel lukken met die pap.

Fles is niet verschillend van de gewone melkfles, maar ik zou wel een speciale papspeen kopen. Bijv. een 1-2-3-speen. Die heeft 3 standen van klein gaatje via middelgaatje naar groot gaatje. Afhankelijk van hoe dik de pap is.

Groetekes, Sje

Wij geven Anna Biogarde. Ook op aanraden van het cb. Anna vindt het erg lekker!!

Wij geven ook volle yogurt en gaat prima.
Ijsjes geven wij nog niet. Vindt ik teveel suiker in zitten.
Met pap kun je gewoon een grotere speen pakken of een pap speen de zo genaamde 123 speen. Maar ik vondt die 123speen niet werken vondt het zo’n geknoei.

Succes groetjes Gytha

Ik geef magere yoghurt. Niet voor het magere hoor, het is gewoon iets wat ik standaard in huis heb. Mijn vriend ontbijt altijd met magere yoghurt en muesli. Doet hij al van kleins af. Soms doe ik er vers fruit door, of wat dixap…

Je kan ook zelf lekkere ijsjes maken met yoghurt en fruit, even de blender in, in ijsvormpjes gieten, een nachtje laten staan en tadaa, lekkere en gezonde ijsjes…