Verschil Nutrilon HA1 en HA2

Hallo allemaal

sinds zaterdag ben ik overgestapt naar 4 flessen:
6.30: 210+7
10.30: idem
14.30: idem
18.30: Pap (180+6+pap)

En sinds gisteren (nadat de “oude” voeding op was) ook overgestapt op Nutrilon HA2. Hij dronk gisteren zijn fles van 10.30 en 14.30 niet leeg (liet resp. 70 en 50 staan), maar ik heb hem nog 50 en 30 water bij kunnen geven. De papfles van gisteravond was wel helemaal op.

Nu gaf ik hem vanmorgen HA2, 210+7, maar nu liet hij weer 50 staan. Kan hetkomen doordat HA2 dikker is en dus meer verzadigd? Zou ik in de gewone flessen 180+6 moeten doen, zodat hij het wel opkrijgt?

OVerigens zijn we op aanraden van de KA eerst met pap begonnen en nog niet met fruit, om zo ruimte in het schema te creeëren voor fruit en groente.

Onze zoon weegt nu 7,5 kg en is 27 wkn (gecorrigeerd 16 wkn) oud.

Groetjes!

Hallo!

Hoe oud is je zoontje?

Luka had hetzelfde toen we overstapten van HA1 naar HA2, toen was hij 6 maanden. Het schijnt inderdaad meer te vullen en er zitten meer voedingsstoffen in.
Wij deden toen 180 ml water en 6 schepjes HA2, na een week of 2 deden we wat meer. We bouwden het langzaam op, ook omdat Luka wel fruit en brood mocht gaan eten.

Succes!

Onze zoon is ook een half jaar (maar gecorrigeerd nog maar 3,5 maand, hij is 11 weken te vroeg geboren). Vanmorgen heb ik hem 180+6 gegeven, maar daarvan liet hij ook 60cc staan. Hij is wel vrolijk en actief, maar vind het met deze hitte toch een beetje raar.
Vanmiddag toch maar wat extra vocht geven dan.

Groetjes!

wij merkten geen verschil tussen HA1 en HA2. Wij moesten van het CB overstappen naar standaard opvolgmelk en nu merk ik wel dat hij veel minder snel honger heeft. Slaapt in de ochtend een uur langer en begint na 4 uur niet te huilen van de honger. Ben er wel blij om dat we mochten overstappen en hij er geen last van heeft, want scheelt bijna 6 euro per pak!!

22-12-2009 colin geboren

Er zit een verschil tussen voeding 1 en 2. Maak je niet druk als je kleine uk de flessen niet meer leeg drinkt. Voeding 2 is dikker en vult dus meer. En het heeft een andere smaak. Daar moeten sommige kindjes ook erg aan wennen.

Gr

Lilypie Second Birthday tickers

Ah kijk aan! Het ziet er inderdaad ook wat dikker uit, dan is het natuurlijk logisch dat het meer vult. Vanmiddag wel de fles leeg (180+6) maar vanmorgen 70 en 60 laten staan. Hij is wel erg vrolijk, dus maak me nu nog geen zorgen.

Dank voor jullie reacties!