Verschil luiers van pampers

Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de volgende luiers maat 3 van Pampers:

• Baby dry 48 st.
  • Active fit 42 st.
  • New baby 38 st.

Behalve de verschillende hoeveelheid is het mij niet duidelijk welke luier je wanneer gebruikt. Wat is nu eigenlijk het verschil???
En merk je dat verschil ook?

Groetjes Desiree

Gewijzigd door - Demia op 29 Dec 2009 19:42:15

Zou je de titel van het topic wat duidelijker willen maken zoals verzocht wordt in het topic “Duidelijke titels”.

“Kan iemand mij vertellen” kan van alles betekenen en dat maakt het terugzoeken naar topics niet makkelijker.

Groetekes, Sje

Hoi!
Ik kan het je vertellen, want heb ze ook allemaal gebruikt…
New baby: extra zacht voor de tere baby huid
Baby dry: blijft droog aan het oppervlak ookal plast het kindje veel
Active fit: heeft goed aansluitende en flexibele zijkanten zodat je kindje lekker kan bewegen zonder dat de plas/poep erlangs loopt.

De active fit was ik niet enthousiast over, blijft erg nat aan het oppervlak, die aansluitende randjes hebben wij niet echt nodig omdat het met de babydry ook gewoon binnen de luier blijft.
New baby is inderdaad leker zacht voor de kleine babybilletjes, maar bij maat 3 is het prille er al vanaf en dan kunnen de billetjes best wat hebben.

Kortom: wij gebruiken nu al 2,5 jaar de babydry. De jongeste draagt 3 en de oudste 5… erg tevreden zijn we erover.

Hopelijk heb je er wat aan!

Groetjes,
Anne-Marie

[img]http://newtickers.bump-and-beyond.com/10/1056/105642.png">

En nog ter aanvulling: de baby-dry is voor 's nachts erg geschikt.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Nou ja, helemaal niets meer aan toe te voegen.
Ook hier al een hele poos de baby-dry.

Vooral de jumbo-pakken zijn lekker voordelig

M.

Ik gebruik voor de nacht geen pampers maar DA luiers deze komen bijna tot onder de oksels. Dion plast veel en vooral met een lange nacht is het wel prettig dat hij niet doorlekt. Pampers zijn niet voldoende de meeste keren is hij dan nat.

Voor de nacht kun je evt. van het merk wat je gewend bent 1 maat groter gebruiken dan de luiers die het kindje overdag aan krijgt. Dus bijv. overdag maat 3, dan voor de nacht maat 4. Werkt ook prima!

Ik heb altijd luiers van de Aldi gebruikt vanaf het moment dat ze maat 3 hadden (kleiner hebben ze bij de Aldi niet dus daarvoor had ik Kruidvat luiertjes) en die vond ik perfect! Nooit problemen mee gehad!

Groetekes, Sje

Tegenwoordig wel Sje. Ze gaan nu vanaf 2 bij de Aldi. Maar das ook pas sinds Morgan in 3 zit. Schoot niet echt op dus.

Groetjes,

Michèle

Ik heb laatst de aldi luiers een keer geprobeerd maar die vond ik helemaal niets. Veel te nat,. Rens z,n pyamabroek was dan helemaal vochtig. Da vond ik ook niets want die lekte hier behoorlijk door. Pampers is Rens allergisch voor, trek z’n hele huid stuk als hij die aan heeft gehad. Weet dus nietsvan de verschillen tussen pampers. Gebruik zelf altijd de 4+ van kruidvat(gewone luiers, geen broekjes) werken hier prima voor dag en nacht en hij kan hier ook prima in rondbanjeren.

groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

hier een pampers fan!
gebruik altijd babydry. voor mirte nr 3
lieke heeft ook altijd baby dry aangehad, maar nu is ze zindelijk alleen snacht’s nog niet en nu heb ik voor in bed van kruitvat! Vindt ik prima voor in bed. voor overdag vondt ik ze te stug. en lieke plast snacht’s nooit veel dus is het ook voldoende.

Groetjes Gytha

Ik ben juist opzoek naar een goede luier voor de nacht omdat Tygo altijd wakker wordt met een poeppyjama, ik kreeg het advies om active fit eens te proberen ipv baby dry maar het maakt niets uit. Zijn ontlasting is vrij dun omdat hij JBPM door zijn voeding krijgt, maar tot nu toe is het elke ochtend een vies pyama broekje. Hij heeft ook nr 3, maar een 4 is wel erg groot denk ik, hij is pas 14 weken en ong. 6 kilo. Iemand een ideetje wat ik zou kunnen gebruiken?

klinkt misschien stom, maar een kleinere maat helpt in zo’n geval vaak veel beter, dat zit wat strakker ronde de dijbeentjes. Bij onze dochter was ik te vroeg overgestapt op maat 3 en toen ging het er ook steeds langs. Nu we weer op 2 zitten gaat het stukken beter. Ze weegt ook 6 kilo (wat een beer is tycho met 14 weken zeg, Phine is nu 5 maanden!!!)

Succes, hopelijk heb je het probleem snel onder controle.

Groetjes,
Anne-Marie

[img]http://newtickers.bump-and-beyond.com/10/1056/105642.png">

Haha jaa Tygo is een binkie hoor, vandaar dat ik op nr 3 was over gestapt, maar ik ga meteen maandag weer een pak nr 2 kopen. Bedankt voor de tip!!!

Ook hier tevreden van de pampers Baby Dry, maar doordat onze dochter borstmelk krijgt, is haar stoelgang zeer lopend. De pampers houden haar billetjes wel goed droog en sluiten perfect aan rond haar beentje.

Maar te veel is te veel, dus soms komt het dan langs haar buikje uit de pamper. Dan is het hier drama, want kleren verwisselen vindt ze helemaal niet leuk. Ik denk ook dat het komt doordat ze een buikslaper is en dat de luiers gemaakt zijn om rugslapers droog te houden. Het achterste deel van haar pamper is vaak nog droog als ik haar kleren moet uittrekken. Dus wacht ik af tot haar stoelgang wat dikker wordt en het minder snel uit de pamper loopt.

Gewijzigd door - mama van Annabel op 03 Jan 2010 17:53:30