Verschil jongens, meisjes

Wij zijn gezegend met een jongen en een meisje en nu ben ik benieuwd of andere ouders die ook een zoon en dochter hebben al vanaf het begin duidelijk verschillen hebben gemerkt. Ik vond mijn nichtje namelijk een half jaar geleden (toen net zo oud als Wendy nu) ontzettend gillen in de box. Wel van vrolijkheid, maar heel schel. Dat was ik van Bas niet gewend. Echter Wendy doet nu precies hetzelfde. Ze is natuurlijk haar stem aan het ontdekken, maar het gaat een stuk harder dan destijds bij Bas.

Ik ben benieuwd.

Groetjes,

Marijke, mama van Bas en Wendy

wil je het verschil weten tussen jongens en meisjes , ja ehm, dat zit zo…
maar dat gillen zie ik ook, dat doet gioia ook, mijn neefjes echter niet. neefjes hebben ook allebei lief in de box gespeeld, gioia doet dat niet, die vind dat veel te saai.
maar meer weet ik dus niet, is ook moeilijk vergelijken tussen eigen en een neefje

sofie kon niet tegen geluidjes die speelgoed maakten, vic kan het niet hard genoeg gaan, victor gilt harder en scheller dan zijn zus ooit gedaan heeft en is ook een stuk driftiger, dus ik denk niet dat het aan de sexe ligt maar aan het kind

groetjes Kim, mama van

en

Denk ik zelf eigenlijk ook, maar ik vind het gewoon leuk te horen hoe twee kinderen van dezelfde ouders kunnen verschillen. In ieder geval bedankt voor jullie reacties,

Marijke

Hmmm ik moet het nog gaan ondervinden het verschil tussen een jongen en een meisje.
Volgens mij zijn geen 2 kinderen hetzelfde, ongeacht geslacht.
Maar ik ben wel benieuwd hoe anders Lisa haar broertje zal zijn ten op zicht van haar.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & van uk nummer 2 (02-12-'04 uitgerekend).

Tsja, ik kan er niet echt over meepraten geloof ik.

Enige “vergelijkings-materiaal” dat ik heb is dat ik zelf een meisje ben en twee broers heb.
Maar daar kan ik zelf moeilijk over oordelen, of daar vroeger nou veel verschil in zat.
Ongetwijfeld natuurlijk, omdat ieder een eigen karakter heeft.
Maar of er nou duidelijk verschil was tussen jongen/meisje weet ik niet.

Verder heeft Stephan natuurlijk een half-broer en half-zus die allebei 9 zijn, maar ook dat is niet te vergelijken met elkaar, omdat Stephan’s broer natuurlijk “anders” is.

Aan mij hebben jullie dus niks

Groetjes, mamma van Stephan

O ja, één ding: ik denk dat jongens over het algemeen wat lopen en praten betreft (en zindelijk worden) wat langzamer zijn dan meisjes (dat is wat ik in mijn omgeving tenminste merk).
En de meisjes die ik ken zijn over het algemeen wat “kattiger” dan de jongens.
Maar ja, dat kan ook het karakter zijn natuurlijk (hoewel ik het wel vaker heb gehoord).

Groetjes, mamma van Stephan

oke dylan was een mama’s kindje kon zich zelf dus niet bezig houden en kaitlyn die kon uren zoet spelen in de box en huilde nooit als ik weg liep dylan wel dus.

dylan was laat met dingen en kaitlyn heel vlot
allleen met zindelijk worden heb dylan gewonnen

en ja gillen dat wint kaitlyn onze kattekop hhhaha