Verschil in standen 1-2-3 speen

Vandaag heb ik Max voor het eerst rijstebloem gegeven. Eerst met een M-speen, maar dat lukte niet. Toen gebruikte ik stand 3 van de Difrax 1-2-3 speen, maar die ging dan weer heel snel. Standje 2 ging ook snel. Even snel leek het wel…Merken jullie dat er echt verschil zit in die standen qua drinksnelheid?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Hoveel schepjes op hoeveel cc krijgt hij?

Mijn dochter kreeg 2 of 3 scheppen op 180cc en dat ging prima met de M speen.

De 1-2-3 speen heb ik nooit gebruikt.
Vind het een rotspeen hahaha.

1-2-3 Speen kan heel handig zijn wij gebruikte het toen met onze meid vaak is net toch ietsje beter dan een normale speen vind ik tenminste
Overal met pap.
Met dun drinken heeft het geen zin dan giet het er zo uit.

Groetjes

Ik heb het bnut van de 123 spenen nooit begrepen eerlijk gezegd! Ik heb van verschillende flessen deze spenen geprobeerd toen ik de kinderen aan de rijstebloem wou, maar nooit gelukt! Beide kinderen hebben hier dan ook nooit rijstebloem gehad. Later toen ze andere pap mochten wel met een lepeltje.
Nou Is Jessey sidns vorige week van de nutrilon af, en het is nog even wennen dat ik nu elke morgen met haar een boterham moet gaan eten, dus ik bedacht me gisteren dat het wel handig zou zijn, voor gevallen van haast, dat ik haar eens een papfles kan geven. Ik zat daarbij gelijk ook al met mijn handen in het haar, wegens mijn slechte ervaringen met pap uit een fles Maar bij Etos zag ik (van etos-merk ook) een pap-speen. Het haatje hiervan is een kruisje, dus dat leek me het proberen wel waard. Ik heb er een fles bij gekocht, en vanmorgen geprobeerd! Het ging perfect! Misschien dus eens opzoek gaan naar een speciale papspeen?

Groetjes Anouk

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Hihi ik had precies hetzelfde als jij rainbow
Ik had de 1,2,3 standen speen gratis gekregen in een doos. Maar ik kon het verschil ook absoluut niet merken. Het ging naar mijn gevoel ook allemaal even snel. Ik heb hem daarna ook nooit meer gebruikt

Wij gaven altijd gewoon papfles met een M speen. Een fles van 180 ml met 3 schepjes rijstebloem. Ik gebruikte hiervoor het zelfde schepje als opvolgmelk. Later zijn we overgegaan op speen L en toen deed ik 4 schepjes rijstebloem. Succes ermee

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Gewijzigd door - goudvisje20 op 23 Jan 2011 12:18:12

Maar de grootte van een gewone speen, dus s of m of l zit hem toch in het aantal gaatjes die er in zitten? Niet in de grootte van de gaatjes? Ten minste bij avent wel, ik kon een 4 maandenspeen gebruiken, maar daar zaten alleen meer gaatjes in de speen, waar de pap net zo goed voor bleef zitten…

Groetjes Anouk

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Nee niet bij alle spenen dus. Ik heb nooit de Avent spenen gebruikt dus ik wist dit ook niet. Vind het een beetje raar, want zo heb je er inderdaad niks aan met pap.
Ik gebruikte zelf altijd de bibi of difrax spenen.
Officieel is trouwens de speen L voor pap rainbow, dus je zou het eens kunnen proberen. En persoonlijk zou ik dus kiezen voor bibi of difrax. Bij deze flessen zijn de gaatjes wel echt groter.

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Er zit wel verschil in de standen, alleen vond ik het heel lastig om wanneer er al melk in de speen zat nog goed te zien op welke stand ik het nu had staan. Dat komt namelijk wel precies. Als je zelf met je duim een wijsvinger de speen aan de bovenkant samenknijpt op de verschillende standen dan kan je heel goed het verschil in de grote van het gaatje zien. (stand 1 is meer een spleetje, 2 een schuine smalle opening en 3 echt een rond gat).
Als je de stand niet exact goed hebt staan, en je geeft je kindje de speen zo dat hij tussen de 1 en 2 staat, dan krijg je weer precies datzelfde grote gat als op stand 3, en heb je het perongeluk tussen de 2 en 3 staan dan krijg je weer precies dat smalle spleetje als met stand 1…maar even met je vingers uitproberen dan snap je wel wat ik bedoel

Bij de fles met rijstebloem had ik hem vaak zelfs gewoon op 1 en voor het laatste restje (als het inmiddels wat dikker was geworden) draaide ik hem bij naar 2 of 3.

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

Levi heeft alleen de eerste weken de gewone speen gehad. Daarna met pap zijn we overgegaan op de 3 standen speen… en deze altijd gebruikt! Vind het super werken. We beginnen bij stand 1 maar de pap wordt steeds dikker dus eindigen we uiteindelijk bij stand 3.

*De fles als je hem klaar gemaakt heb anders even laten staan zodat de voeding al wat dikker kan worden… dan heb je er misschien meer baat bij?

Ik gebruik ook de 1,2,3 speen voor de papfles. Als het goed is zitten er streepjes op de speen 1 streepje is stand 1 enz stand 1 is de kleinste stand. Ik moet zeggen dat ze mij goed bevallen

Wij hebben Max nog maar 1x pap gegeven nu en toen hadden we de 1-2-3 speen. Wij zagen ook niet zo goed op welk streepje we nu zaten, maar uiteindelijk lukte het Max wel om de pap op te zuigen. Wel hadden we nog maar 1 schepje pap, om te kijken hoe hij zou reageren. Straks nog maar eens die speen proberen, want ook drinken met Nutriton is een heel gedoe. Wat een drab blijft er dan achter zeg. Zo ‘mist’ je kindje toch weer wat voeding, dus misschien moeten we, als we dat gebruiken, toch ook eens een grotere speen proberen óf de 1-2-3! Het is toch altijd weer even proberen allemaal he!

Groetjes Rainbow, trotse mama