Verschil in potje 6 en 8 maanden

Ik lees vaak met jullie mee en heb veel aan al jullie antwoorden. En heel af en toe heb ik toch ook zelf een vraag! In het vereleden hebben jullie me al vaker geholpen!

Ik vroeg me af wat het verschil is tussen een potje voor 6 maanden en 8 maanden? Is da alleen de structuur of zitten er ook andere ingredienten in. Ik heb een zoontje van bijna 7 maanden, hij eet als de beste. En ik wil heb graag geprakt eten gaan geven, hij kan namelijk ook op een broodje kauwen. Hij eet geregeld met de pot mee, maar er zijn dagen dat we iets eten waardoor hij dit niet mag, ivm kruiden enz.
Kan ik dan gewoon een 8 maanden potje pakken? Of is dit nog niet geschikt voor hem?

Ik ben idd met eeen 7 maand ook begonnen met de 8mnd potjes. Er zit idd meer structuur aan, en met de 8mnd potjes zijn meer verschillende.

Wat ik nog wel eens deed is het zelf nog iets fijner maken met een vork. Ik schep de inhoud van het potje altijd in een kommetje. Mocht je vinden dat de stukjes toch nog te grof zijn, zou je het zelf iets fijner kunnen maken.
Maar omdat je kleintje ook met de pot mee eet denk ik dat dat niet nodig zal zijn.

Gr Egberta

Lilypie First Birthday tickers

Van mijn vriendin had ik begrepen dat inderdaad alleen de structuur anders is. In de 8 maanden potjes zitten stukjes. Haar zoontje heeft heel lang de 6 maanden potjes gegeten hij wilde geen stukjes. Daarom heb ik dit onthouden.

Hoi hoi,

idd de stukjes… en dan kunnen ze flink last hebben van het wurgreflex… kokhalsen dus hihi… Lisa at ook stukjes brood en kauwde er goed op en ook als ik zelf kookte at ze stukje aardappel bijvoorbeeld… maar met de potjes had ze toch meer moeite, want dat is een combi van vloeibaar en stukjes door elkaar… Lisa at dan ook pas de 8-maanden potjes met 9 maanden. Ik heb het gewoon 1 keer in de week elke keer geprobeerd, tot ik zag dat ze niet meer ging kokhalsen… als ze daar namelijk mee begon, kon ik donder op zeggen dat bij de 3e hap de hele maaginhoud eruit kwam!! Dus je merkt vanzelf wel als ze eraan toen zijn Als ze ze niet gelijk eten, geen probleem van maken, het komt vanzelf! Suc6 er mee!!

Grtz Von

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie

hoi hoi

mij dochter chayenne is ook sins een paar dagen 8 maanden en ik ben ook begonnen met voeding van 8 maanden maar ook zij is aan het kokhalse.
en het is ook me 1e kindtje dus ik krijg het spaans benauwd er van.
maar ik wil ook niet op geven omdat ze er aan moet wenen

want ze eet namelijk indd ook brood en liga en langervinger enzo
dat doet ze allemaal prima

maar nu ik met zo potje van 8 maanden aan komt zetten kijk ze ten 1e heel vies omdat het nieuwe smaken zijn natuurlijk ( is even wene voor dr )
nou had ik vandaag ook weer geprobeert en ik het ook iets fijner gemaakt want ik vind die voeding best wel grove stukken hebben een aantal soorten

want kan ik het best doen haar gewoon weer de 6 maanden geven en elke keer proberen tussen door die van 8 maanden of gewoon echt wachten tot ze er aan toe is want ik heb namelijk wel zo iets van als ik wacht tot ze 9 maanden is zit net zo als nu gaat ze denk ik ook braake en kokhalse

wie heb er tips voor mij

groetjes priscilla

p vdhorst

Wij hebben gewoon weer 6-maandenpotjes gegeven en af en toe een 8-maandenpotje geprobeerd. Ineens ging dat gewoon goed.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Yep sluit me bij mriek aan. Mees is nu 10.5 mnd, en het gaat nu pas goed die stukjes. Niet forceren lijkt mij het toverwoord.

Gr Patries

hoi dames

goedeavond

bedankt voor de tips dus eigelijk moet ik gewoon op me gevoel afgaaf
en haar indd die van 6 maanden geven en hier en daar een keer proberen of ze er aan toe is,

bedankt

xxx

p vdhorst