Verschil CB en kinderarts

Ben vanmorgen naar de kinderarts gweest en wat ik al dacht.
Het CB en de kinderarts waren het niet zo met elkaar eens…
Roy blijkt dus helemaal geen koemelkallergie te hebben. Volgens de KA had hij bijna geen symptomen daarvoor. Alleen misschien een wat gevoelig maag/darmstelsel. Juist dan was het goed om over een paar weekjes met bijvoeding te beginnen (wel goed in de gaten houden). Volgens het CB moest ik nog een maand of 2/3 wachten.
Ook over de mening of JBPM stopt of laxeert waren de meningen verdeeld. Van het CB moest ik meteen stoppen, want het werkte verstoppend (Roy poept niet echt makkelijk). De KA zei juist dat het laxeert…
Nou ja, ik weet dus wel wie ik geloof. Ik had namelijk precies al het gevoel van wat de KA vandaag bevestigde… Hij heeft nog wel lactulose voorgeschreven.

Gr. Marieke

[img]http://www.beebiesite.nl/final/home/images/tmp/58220.png" alt=“beebiehofkens.beebiesite.nl” border=“0”>

hoi
wat raar zeg dat dar zo’n verschil tussen zit. Ik zou persoonlijk eerder de KA volgen. Het CB geeft wel vaker uiteenlopende adviezen… Heb ik ook al ervaring mee gehad.
Hierin is ook je iegen gevoel erg belangrijk. Kijk goed naar je kindje, vaak is je eigen gevoel hierover het juiste.
Succes ermee!
Gidget

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

welke kinderarts bedoel je dan? op het cb zit toch ook een kinderarts?? of bedoel je die uit het ziekenhuis?

ik heb ook geen goede ervaringen met het cb, het enige wat ik makkelijk vind is dat ik weet hoe lang ze is en wat ze weegt… voor de rest…

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

het verschil tussen CB en kinderarts?
het cb niet serieus nemen en de ka wel
nee ff zonder gein… als jij niet zeker weet of ie een kma heeft kun je gewoon een allergie test aanvragen, in baby’s geval zal dat een plaktest (SAFT en APT) zijn. dan plakken ze pleistertjes op het huidje (de rug vaak) en kijken ze of het allergieen heeft.
voor rico is ook die test aangevraagd.
je hebt dan vaak ook nog een bloedtest
en ook een prik test maar die worden niet gedaan bij baby’s onder het jaar TENZIJ een arts het noodzaak vind.