Vers fruit klaar maken

Hallo allemaal,

Mijn kleine vent is inmiddels bijna 5 maanden, en eet zijn potjes fruit erg goed. Ik ben alleen niet zo van de potjes, en probeer al over te gaan op vers fruit. Maar meneer blieft geen stukjes!
Ik ben al met de blender in de weer geweest, maar dan nog krijg ik het niet in de potjesstructuur. Volgens mij is hij ook wel erg kieskeurig, want een geprakte banaan is zomaar weg, maar een hele fijne geraspte appel spuugt hij weer uit.
Hoe doen jullie dat toch?

Groetjes Manderijn

Appel is ook wel echt een stuk fruit voor als ze iets ouder zijn, is mijn ervaring. Peer en perzik is allebei zacht en dat vinden ze ook vaak lekker.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Appel is wat wranger van smaak, banaan lekker zoet dus die kleintjes weten wel wat ze lekker vinden!
Hier favoriet waren natuurlijk banaan, ook lekker met sinaasappelsap, maar ook mango, perzik, kiwi en aardbeien vonden ze erg lekker.
De jongste lust bijna alles, maar peer vind ze vréselijk vies, haha.

Als je appel even kookt vinden ze het meestal een stuk lekkerder, appelmoes dus -> zonder suiker en kaneel hoor, voor die kleintjes.

Je kunt ook fruit mengen zodat hij aan appel kan wennen.
Dus een halve banaan en een halve appel.

Mijn dochter vind alle fruitsoorten wel lekker eigenlijk.
Banaan, appel, peer, bosbessen, aardbeien, manderijnen, kiwi’s, sinaasappelen…

Ik dacht dat je eerst geen kiwi e.d mocht geven! Dus ik blijf maar wat hangen in dat gangbare, maar met zulke kleintjes kan dat ‘bijzondere’ fruit dus ook wel?

ik gebruikte altijd een staafmixer.
Lekker appel combineren met van alles en nog wat.
Peer, druif, banaan. En in de zomer dan ook perzik, nectraine, pruimen enz.
Nu eet Danielle altijd al goed fruit en meestal meer dan 1 stuk, maar wat wil je dan ook als dochter van een groentevrouw.

Succes

Danielle is geboren op 7-1-2010

Misschien dat een staafmixer inderdaad beter was geweest. Een blender is echt 3x niks.
Mijn dochter is wel een echte fruit-eter, dus het zal ook wel goed komen!
De appel nog maar even overslaan dus

Ik heb Tim altijd vers fruit gegeven en nooit potjes. Ging altijd prima, in het begin alles gepureerd met de staafmixer. Daarna banaan gaan prakken, appel gaan raspen etc. Zo totdat hij toe was aan kleine stukjes en die uiteindelijk steeds groter gaan geven. Hier was appel geen enkel probleem, daar ben ik zelfs mee begonnnen toen hij 4 maanden was.

Groetjes,
Sandra

je kan er wat sinaasappelsap bij doen (van een halve uitgeperste sinaasappel ongeveer) zodat het dunner wordt, Vervolgens in de blender/staafmixer met een liga 1e stap om het weer te binden. Krijg je een heerlijk en lekker papje!!

mama1980

Ik meende ook dat mijn dochter appel heerlijk vond!
Maar goed, geen kind is hetzelfde.
En als mijn ventje op zijn vader gaat lijken, gaat ie nooit van stukjes houden!

In het begin heb ik de appel even voorgekookt en toen met de staafmixer gepureerd. Ook de peer heb ik even voorgekookt. Door te pureren met de staafmixer wordt het inderdaad wat fijner. Om het nog “dunner” te maken, kun je ook wat water toevoegen.
Je kan het dan steeds grover pureren en daarna met kleine stukjes beginnen.

hier eentje die dol is op appel, dat was zijn eerste fruit :smiley:
heb verschillende merken gehaald, gestoomd en dan met staafmixer tot moes gemaakt, ging er heel makkelijk in! tis gewoon kijken welke de voorkeur heeft.
Gala, Jonagold en Golden Delicous zijn lekkere zoete appels, en juist door stomen word het sappig en dat pureert makkelijk, ook wel te combineren met peer. banaan zorgde gelijk voor vervelende harde ontlasting.

maar sinaasappel, aardbeien, kiwi mogen niet onder 6 maand! tenzij je ALLE pitjes eruit haalt, doet vast niemand, is niet goed voor hun maagjes.
maar jah ieder zijn ding, ik doe het in ieder geval niet.

staafmixer is handig, maar ik heb ook Avent Mini Blender, en die pureert het ook helemaal fijn, maar stomen maakt het nog makkelijker:d
hoop dat je er wat aanhebt

Ik meende al dat er iets met die soorten fruit was! Maar dat is hier ook niet het meest gangbare
Inmiddels rasp ik het meeste, op de fijnste stand zeg maar, en appel doen we samen met banaan, en gaat er in als koek!

Hier krijgt Levi (6 maanden bijna ) alle soorten vers fruit gepureert door de blender. Fruit gaat nl wel goed door de blender hier is het een getob met groente die krijg ik echt niet fijn genoeg!

Groente moeten we nog mee beginnen!
Op de een of andere manier ben ik met de tweede veel makkelijk! Wat bij de eerste allemaal zo snel moest, heb ik het nu wel aan tijd!
Van de week toch maar eens groente proberen

hahaha ik vind het juist allemaal zo snel gaan. Had ook echt zoiets toen men zei op het cb je mag brood gaan geven … ‘nu al’… terwijl dat bij de oudste niet snel genoeg kon gaan…

Ja zoals jij het zegt bedoel ik dat ook!
Met mijn dochter dacht ik steeds, oh het mag allemaal! En nu heb ik er wat moeite mee dat het zo snel gaat! Op de een of andere manier is dat echte ‘baby’ veel sneller weg, en daar kan ik nu niet zo best tegen! Geen idee waarom, ik wil hem zo graag nog klein houden, maar hij dendert als een gekke door al zijn ontwikkelingen heen, al is dat ook leuk om te zien hoor!
Nou ja, het is nog geen moeten met al dat eten, gelukkig!