Verre reis maken

Hoi

Wij gaan over 7 weken voor 4 weken naar Indonesie.
Wij zijn al vaker geweest maar nog nooit met een peutertje.
De eerste keer dat mijn oudste mee ging was ze al 4 en dat ging prima maar hoe hou je een kind van 2 jaar 16 uur lang bezig in het vliegtuig PFFFFFF

Heeft iemand van jullie ervaring om met een kleintje zo’n verre (vlieg)reis te maken en misschien tips.

Groetjes
Bianca

ik zou zeggen ga naar de action en haal daar veel kleine dingetjes die je mee kan nemen. Zo kan je ieder uur weat anders en nieuws aanbieden. Een portable DVD speler? Een flinke borrel (voor jezelf dan)…

Met een kleine zo’n reis maken heb ik verder geen ervaringen, maar ik weet wel dat de stuwardessen hierop getraind zijn.

Misschien is het ook wel een idee om ook spulletjes van huis als een eigen knuffel en boekjes mee te nemen. Dan is er af en toe nog iets wat vertrouwd is. En die borrel… misschien niet eens zo gek idee !

nou inderdaad.
Ik wilde eigenlijk nog even wachten omdat ik ze nog zo klein vind maar mijn vriend kan niet meer wachten om te gaan. Oma woont daar ook en heeft Nanik nog nooit gezien.

Ik heb me dus over laten halen met als voorwaarde dat hij de zorg van nanik op zich neemt in het vliegtuig. Dus ik kan gewoon een slaappil innemen met een borrel er achteraan

Als ik dat verhaal lees van die opname in een buitenlands ziekenhuis BRRRR moet er niet aan denken. Maar kadotjes en boekjes is wel een goed idee. Ik kan met dit soort dingen als een berg tegen op zien en meestal valt het best mee. (zit mezelf lekker moed in te praten hahah)

Bianca

Het is al een hele volksverhuizing als je weggaat met een kleine, hoeveel moet jij dan mee nemen… !

Nou dat valt wel mee hoor.
Buggy en luiers (al hoewel ze die daar ook hebben hoor).

Ik neem in ieder geval wel wat potjes mee voor het geval ze niet wil eten en een fles met siroop gaat mee in de koffer. We zetten van de week het grote bed voor haar neer zodat ze daar alsvast aan kan wennen.

Verder zien we het wel. Alles is daar mega goedkoop dus ik ga niet lopen zeulen met speelgoed en emmertjes enzo. Dat kopen we wel daar.

Best spannend maar het is daar zo geweldig en ik heb er zo’n zin in.

Bianca

Oh, wat spannend! Kan me goed voorstellen dat je jezelf moed moet inpraten, haha. Heb geen tips, maar wil wel even zeggen dat ik hoop dat jullie het heel leuk gaan hebben!

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hoi, ik ben een poosje niet geweest op het forum vanwege omstandigheden.
Ik ga in Okt. ook 15 uur vliegen en dan is Jedidia bijna 2 jaar. Ik denk dat we of op de eerste rij willen zitten of op de allerlaatste. Tot 3 jaar mogen ze op schoot zitten voor ong. 300 euro, maar als je een stoel wilt hebben, moet je het volle pond betalen. Maar ja, 15 uur op schoot zitten lijkt me ook niks. De eerste rij kun je nooit reserveren via het internet, daarvoor moet je gewoon vroeg op het vliegveld zijn.
Groetjes, Daniella

Lilypie 1st Birthday Ticker

Ja dat had ik ook al begrepen.
Nanik heeft wel een eigen stoel gelukkig. Al die uren met haar op schoot zitten lijkt mij helemaal vreselijk voor ons allemaal.
Waar ga je naar toe Danielle

Bianca

Lekker dat ze een eigen stoel heeft. Wij gaan op verlof naar Nederland; we wonen nu in Ecuador. Gelukkig vliegt KLM rechtstreeks, maar dan is het nog 15 uur.

Lilypie 2nd Birthday Ticker

Mag ik vragen wat jullie in Ecuador doen? Want verlof klinkt als leger.

Groetjes,

Michèle

Haha, nee hoor, we zitten niet in het leger. We zijn zendelingen. Op dit moment leiden we een school met Quitchua Indianen. We zijn net een maand geleden verhuisd van Quito naar Ambato. Een grote verandering.

Lilypie 2nd Birthday Ticker

Oh ha ha ha ja dat kan ook, ja mijn stiefvader was kapitein der Mariniers vandaar. Maar zendelingen hebben ook verlof ja

Groetjes,

Michèle