Verloskundige geweest 27 wkn

Jaja… het schiet alweer behoorlijk hier! Ik heb mn 27 weken afspraak bij de verloskudige gehad gister.

Ik had de laatste tijd best wat nieuwe klachten, dus dan is het altijd fijn dat even te kunnen melden. Ik heb af en toe last van duizeligheid en hartkloppingen en sinds een weekje pijn in mn schaambot en de spieren in mn liezen als ik loop. Ik dacht misschien lage bloeddruk en bekkeninstabiliteit. Maar mn bloeddruk was hoger dan ooit, 110/70 (eigenlijk netjes dus). Nou blijkt dit dus bij de volgende fase te horen, nieuwe hormonen aan de macht. Ook de andere klachten komen hierdoor. Echt verweking waarbij ook die bot- en spierpijn hoort. Zou met een paar weken wel minder moeten worden, anders kan het BI worden. Doe dus even extra rustig aan met sjouwen en dergelijke. Hopelijk kan ik dan doorhuppelen tot de bevalling! De Vk zei: het zou best weleens kunen dat je baarmoeder dan ook ineens een spurt heeft gemaakt.

En ja hoor! Liggend kwam de baarmoeder ineens 8 centimeter hoger dan 4 weken geleden! Ze lag met haar hoofdje hoog en ik kon het helemaal voelen tussen mn handen. Zo bizar! Best al een groot hoofdje! Wel heel mooi om te voelen, heb je toch weer een beeld bij hoe ze er daarbinnen bij ligt…

Sinds vorige keer 2,5 kilo erbij. Nu in totaal 7 (eigenlijk 6 want ik ben in de eerste weken een kilo afgevallen. Begon met 56,5 en via 55,5 nu 62,5)

Over drie weken de volgende afspraak en dan gaan we de bevalling doornemen.

(Pfff… even rustig aan he… ik heb nog even als het goed is)

Maar goed, alles is weer helemaal goed en mn dametje is dus lekker gegroeid Ik kan er weer drie weken tegenaan!

Liefs!

Ja, die hartkloppingen zijn irritant. Had het bij Noor ook, maar toen kwam het dus door de lage bloeddruk volgens de vk. Ik weet in elk geval dat het geen kwaad kan, dus maak me er niet druk om. Maar soms is het wel irritant, omdat ik dan ook duizelig ben en zweethanden krijg en alles.

Zal wel goedkomen met die bekkeninstabiliteit. Ik heb van het weekend ook twee dagen een jurkje aan gehad en naar mijn idee miste ik de stevigheid van een broekband een beetje. In eerste instantie is het juist heerlijk om die broek niet voelen, maar ik kreeg mn pijn de tweede jurkjesdag. Voorlopig heb ik dus een broek of rokje aan!

Ik hoop inderdaad te kunnen genieten tot aan de bevalling. Het eerste deel van mn zangerschap was best zwaar namelijk.

Liefs!

Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Fijn joh! En wat heerlijk dat je het kleine koppie echt hebt kunnen voelen met je handen, wat bijzonder! Lekker relaxen zoveel mogelijk, geen BI krijgen en dan op naar de bevalling

Groetjes,
M

Mooi dat alles goed is en inderdaad rustig aan doen en lekker genieten verder.

Groetjes,

Michèle

Wat fijn dat alles goed is en dat je ook het hoofdje hebt kunnen voelen. Maakt het toch weer wat realistischer allemaal. Wel vervelend dat je wat meer klachten gaat krijgen. Doe het idd echt wat rustiger aan. Hoop dat de klachten snel minder worden.

Ik heb vanmiddag om half 5 weer een afspraak bij de verloskundige.

Groetjes,
Sandra

Fijn dat alles goed was! Wel vervelend dat je er weer nieuwe klachten bij krijgt. Doe het idd maar rustig aan. Bekken instabiliteit is ook niets. Bij ons nemen ze met 36 weken de bevalling pas door…

Groetjes Natasja

Ik zag laatst je banner en dacht ook: wauw, dat schiet opeens alweer op! De mama’s die meldden dat ze zwanger zijn, zijn nu opeens allemaal alweer best een eind op weg! Wel vervelend dat je dan toch klachten krijgt en het is niet te hopen dat het BI wordt! Doe maar rustig aan he! Enne…weeg jij van jezelf maar 56,5? Dat is niet veel joh! Mijn streefgewicht is 57 en dan heb ik het heeeel netjes gedaan! Ik woog met Max uiteindelijk +11 en was toen opeens 73 kilo, gek idee! Fijn dat jullie moppie goed groeit! En gek idee dat je haar bolletje echt kon voelen, lijkt me heel mooi!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Ach, dames het valt allemaal wel mee hoor. Misschien is klachten een groot woord, laat ik het ongemakken noemen! Vergeleken bij die helse misselijkheid valt tot nog toe alles mee.

Ik probeer alleen fysiek even goed op te letten met mn bekken. Beetje afwisselen in bewegingen en geen zware dingen meer dragen. Heb gister de wasmand ook niet de trap op gedragen, mag mn man doen. Wel een beetje raar, maar goed. De vk leek niet ongerust ofzo erover hoor. Ben ik ook niet. Hoort bij deze fase blijkbaar.

Ja, dat hoofdje voelen vind ik wel bijzonder. Ik schijn makkelijk voelbaar te zijn, de vk liet de stagiaire ook voelen en ze waren het erover eens…

@Kringeldingetje: ik vind het ook vroeg hoor, met 30 weken al een bevallingsgesprek. Ach, je kan maar voorbereid zijn!

@Sandra: leuk dat je vanmiddag ook weer mag! Geniet er weer van, lekker naar het hartje van je kleine frummel luisteren!

@Rainbow: Ja, het gaat hard met de dames hier. 2011 is in zicht en in het eerste kwartaal gaat er al een hoop gebeuren! En over mn gewicht: Ik ben maar 1.63 hè. Ben in aanleg erg tenger, maar de laatste jaren naar mn eigen idee goed in verhouding. Volgens de Wii is mn BMI normaal gesproken te laag, maar ik zal wel lichte botten hebben, want ik heb overal toch een klein laagje reserve zitten en zie er echt niet dun uit.

Liefs!

Sorry, Liske even je topic misbruiken om te vertellen dat wij net terug zijn van -de verloskundige en alles goed is. We hebben de kleine weer gehoord en ook de ligging van de baarmoeder was keurig. Mijn bloeddruk was 105 om 65, dus ook prima. 20 dec. mogen we weer voor de volgende controle.

Groetjes,
Sandra

Super Sandra!

Dat is geen misbruik, maar handig gebruik van het topic! Dus jij heb nu 4 weken ertussen, en daarna ook 3 denk ik.

Ik vind het zo gaaf voor jullie Sandra, na al die ellende nu een gezond kindje dat al 22 weken veilig bij mama zit! Is jullie echt dubbel en dwars gegund!
Wat een wonder om mee te maken, we boffen maar!

Liefs!

Fijn Sandra, dat het weer goed was. Op naar 20 december!

Groetjes,
M

Super dat alles goed is! Altijd weer fijn om te horen…
Toch blijven de zwangerschapskwaaltjes vervelend, maar we weten waar we het voor doen!

Fijn dat alles goed was ondanks de kwaaltjes. Idd lekker rustig aan doen.

groetjes Ramona

Fijn Liske en Sandra dat alles goed is

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

quote:
Super Sandra!

Dat is geen misbruik, maar handig gebruik van het topic! Dus jij heb nu 4 weken ertussen, en daarna ook 3 denk ik.

Ik vind het zo gaaf voor jullie Sandra, na al die ellende nu een gezond kindje dat al 22 weken veilig bij mama zit! Is jullie echt dubbel en dwars gegund!
Wat een wonder om mee te maken, we boffen maar!

Liefs!

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lbdm.lilypie.com/8TCyp1.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Pregnancy tickers” /></a>

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb3m.lilypie.com/H9WRp1.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” /></a>

Lief dat je dit zegt Liske, bedankt! Ik ben idd super blij en dankbaar dat we dit na 3 miskramen toch weer mee mogen maken. Ik geniet er echt van, maar vind het soms nog steeds ongeloofwaardig dat het dit keer wel goed gaat. Er zat telkens 5 weken tussen de afspraken en nu mogen we voor het eerst over 4 weken weer.

Groetjes,
Sandra