Jaja… het schiet alweer behoorlijk hier! Ik heb mn 27 weken afspraak bij de verloskudige gehad gister.
Ik had de laatste tijd best wat nieuwe klachten, dus dan is het altijd fijn dat even te kunnen melden. Ik heb af en toe last van duizeligheid en hartkloppingen en sinds een weekje pijn in mn schaambot en de spieren in mn liezen als ik loop. Ik dacht misschien lage bloeddruk en bekkeninstabiliteit. Maar mn bloeddruk was hoger dan ooit, 110/70 (eigenlijk netjes dus). Nou blijkt dit dus bij de volgende fase te horen, nieuwe hormonen aan de macht. Ook de andere klachten komen hierdoor. Echt verweking waarbij ook die bot- en spierpijn hoort. Zou met een paar weken wel minder moeten worden, anders kan het BI worden. Doe dus even extra rustig aan met sjouwen en dergelijke. Hopelijk kan ik dan doorhuppelen tot de bevalling! De Vk zei: het zou best weleens kunen dat je baarmoeder dan ook ineens een spurt heeft gemaakt.
En ja hoor! Liggend kwam de baarmoeder ineens 8 centimeter hoger dan 4 weken geleden! Ze lag met haar hoofdje hoog en ik kon het helemaal voelen tussen mn handen. Zo bizar! Best al een groot hoofdje! Wel heel mooi om te voelen, heb je toch weer een beeld bij hoe ze er daarbinnen bij ligt…
Sinds vorige keer 2,5 kilo erbij. Nu in totaal 7 (eigenlijk 6 want ik ben in de eerste weken een kilo afgevallen. Begon met 56,5 en via 55,5 nu 62,5)
Over drie weken de volgende afspraak en dan gaan we de bevalling doornemen.
(Pfff… even rustig aan he… ik heb nog even als het goed is)
Maar goed, alles is weer helemaal goed en mn dametje is dus lekker gegroeid Ik kan er weer drie weken tegenaan!
Liefs!