Verlegen kind


#1

Mijn bijna 5 jaar meisje is erg verlegen, het staat zo een beetje in de weg (bij de logopedie test van de ggd konden ze haar niet goed meten want ze is gewoon zo vreselijk verlegen en wilt niks zeggen. Groetjes, Dafna

Wijziging -
Het gaat steeds beter nou.
Was ze gewoon niet aan-toe, of was het het harde werk van de juffen die “eisten” reactie op een vraag en het met haar hard geoefend, dat weet ik niet. Misschien is het ook dat ik haar naar een “dans les” breng 2 keer per week, en tussen-school opvang af en toe, en dat ze nu meer met andere kinderen bezig is.
Ik ben wel opgelucht!
Dafna


#2

Beste,

Ik heb ook een dochter van bijna 3 jaar, zij is ook erg verlegen, zij zegt bij andere mensen bijna niets, eigelijk ze reageerde gewoon helemaal niet tot dat haar zusje op de wereld kwam. sinds ze een zusje heeft heeft ze echt veel te vertelen vooral bij de opvang. ik denk dat dat wel positief efect heeft op een verlegen kind. ze is nog altijd verlegen natuurlijk maar niet meer zo erg als vroeger. wat ik ook doe is gewoon niet dwingen tot praten bij andere na een half uur komt ze wel een beetje los en dan laat ik haar gewoon.


#3

hallo, mijn dochter heeft het zelfde en ik vond heel veel herkenning in selectief mutisme. Het biedt geen oplossing maar wellicht wel meer begrip… Even googelen en je vindt er van alles over

Succes