Hallo, als eerste, welkom op het forum!
Mag ik vragen waarom je zoontje van 2 nog een flesje krijgt in de nacht? in principe hebben ze dit lichamelijk niet meer nodig op deze leeftijd.
Wel vervelend dat je zoontje hier last van heeft, verlatingsangst
Persoonlijk denk ik dat het ook gecombineerd is met uitproberen. Heeft hij trouwens een lampje op zijn kamer aan staan (klein lampje) zodat hij in het donker nog wat kan zien?
Je zou kunnen proberen om wel van zijn kamer af te gaan maar eerst na 5 minuten weer terug te gaan, hem terug te leggen, zeggen dat hij moet slapen, en dat mama over 10 minuten weer komt kijken. Dan ga je na 10 minuten weer kijken en herhaal je hetzelfde weer, maar zeg er dan bij dat je nu na 15 minuten weer komt kijken. etc.etc. tot hij slaapt.
Dit schijnt voor veel kinderen te werken. Voor ons zoontje werkte dit niet, omdat hij elke keer als ik kwam, teveel prikkels kreeg, waardoor het voor hem nog moeilijker werd om in slaap te vallen.
Wij hebben toen in overleg met het bureau het vologende gedaan, nadat alle medische zaken waren uitgesloten. (heb je zijn oortjes nog laten nakijken?)
Als ons zoontje begon te huilen, dan ging ik na 5 minuten naar hem toe om te kijken of er wat was, benadrukte weer dat hij moest gaan slapen, kreeg weer een kus, dekte hem toe en zei dat aangezien er niks was, mama nu ook niet meer kwam kijken,
En daarna idd niet meer komen. De eerste avond heeft het 45 minuten geduurd voordat hij in slaap viel. De 2e avond 15 minuten, 3e avond nog geen 5 minuten en daarna was het over.
Doordat ik er niet elke keer heen ging, en hem dus geen extra prikkels gaf, kwam hij in de nacht ook niet meer, want dat deed hij dus ook als hij in de avond zo lang moest huilen.
Sterkte en ik hoop dat je er wat aan hebt!
liefs woezel