Verlatingsangst


#1

Help !!! Mijn zoontje van 2 heeft sinds kort een probleem met slapen,wil niet meer naar bed en zet alles op krijsen als we weer weg gaan,we gaan nu op de gang met een krukje zitten ,deur op een kier en licht op gang aan,dan ga ie na een half uur slapen,maar wordr die nacht nog geregel wakker.Wie heeft er tips,want dit ga ik niet volhouden,slaap zelf net 5 uurtjes!!!
Hiervoor kwam hij ook al altijd 1 x per nacht,maar als we hem wat te drinken gaven ging hij verder.

p noorloos


#2

Het is wellicht handig als je even Kimmetje mailt met de vraag of dit topic verplaatst kan worden naar het peutergedeelte. Want anders lezen veel minder mensen het.

Maar het is een bekende fase, helaas. Bij het in slaap vallen doen jullie het wat mij betreft al goed en als hij 's nachts wakker wordt (en hij is echt overstuur) dan kan je er alleen maar heengaan en hem troosten. Het zal weer overgaan. Sterkte!

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”


#3

de jongste van mij heeft het niet met slapen maar hij wil alleen zij bed niet in ( ligt nog in een slaapzak want een deken/dekbedje vind die niks ). en gaat dan liggen rollen en vechten dat ie naar bed moet. maar als die eenmaal in de slaapzak ligt dan zegt roy al 'dag '. maar alsik overdag wegga alleen dan willen alle 3 mijn kids mee en de jongste 2 huilen ( de middelste gaat het al wat beter mee die weet dat ik terug kom) en ik vertel het ook tegen oy mar die blijft dan nof wel eens huilen of hij kijkt wat zijn broer en zus doen en als die eht goed vinden dan zegt die dag mamma en ik rijg dan een kus en dan is er niks aan de hand. het ligt eraan aan hoe ze dan zelf zijn.

hou van me 3 boeffies