Verlatingsangst?

Hoi hoi,

zoals jullie in een ander topic van mij hebben kunnen lezen, zit Lisa momenteel in een sprong zucht … kan het zijn dat ze door deze sprong last heeft van verlatingsangst? Ik heb het idee dat het huilen net voor het slapen steeds begint als ik de deur achter me dicht trek… wat kan ik hier aan doen?

Grtz Von

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie

Ja, kan heel goed. Merel begon dat ook te krijgen rond de 6-maandensprong. Ik liet haar altijd ff huilen en meestal werd ze dan na een tijdje ook wel stil. Ik heb het een paar dagen volgehouden en toen was het weer over. Totdat de volgende sprong begon… Maar gewoon vol blijven houden, dan gaat het het snelst voorbij.

Groetjes Natasja

Lilypie Tweede Ticker

Rond deze sprong gaat ze inderdaad beseffen dat mama weg kan gaan en dat is even zwaar. Kiekeboe spelen overdag zodat ze doorheeft dat je er nog wel bent, ook al ben je even niet in haar zicht. En bij het slapen gaan, om de 10 minuutjes even gaan kijken als ze huilt. Niet te gezellig maken, kusje en knuffel en niet teveel praten en dan weer weggaan. Het gaat weer over, maar lastig is het wel.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

ja hoor hier eenkennig!
van de week kwam mijn opa binnen en mirte zet het op een huilen en keek steeds opa aan en dan weer mij! zo van wat moet die nou weer!
ook als ze mensen ziet die ze nog niet veel gezien heeft kijkt ze eerst mij aan, zo van mag ik nu wel lachen?? hahah

dus kan best hoor

Groetjes Gytha

Indd veel kiekeboe spelen overdag en verder gewoon heel braaf (net als ik momenteel de sprong uitzitten zucht )

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Kiekeboe spelen totdat je een ons weegt. Hahaha nee zonder gekheid, het werkt wel. En inderdaad,proberen niet toe te geven als ze moet slapen want voor je het weet is dat een akelige gewoonte.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!