Verlatingsangst

Er is weer wat nieuws sinds twee dagen. Zolang Lindsey beneden zit te spelen en ik loop even weg is er niks aan de hand maar zodra ik ze op bed leg om te slapen is het echt brullen geblazen. Overdag valt het nog redelijk mee, dan is ze vijf minuten erg boos maar valt dan toch uiteindelijk in slaap. Wel weer met uitzondering van vanmiddag, want normaal gesproken slaapt ze 's middags van ca. 13.00 tot 14.00 maar daar hadden we vandaag echt helemaal geen zin in. Nu slaapt ze wel gelukkig vanaf half vier. Maar het grote probleem komt 's avonds dan is het echt zo ontzettend huilen geblazen. Gisteravond dachten wij dus ook, we laten d’r gewoon maar even huilen. Tot op een gegeven moment dit echt uit de hand liep en ze echt over dr toeren begon te raken. Toen ben ik er maar bij d’r gaan zitten naast d’r bedje en ben blijven zitten tot ze in slaap viel. Ik hoefde niks te doen maar ik zag ze wel telkens kijken of ik er nog was. Nu is dit eigenlijk niet mijn bedoeling omdat ik toch wel bang ben dat ze hieraan gaat wennen en we er dus aan vast zitten. Ik zie dat bij m’n zwager en schoonzusje die hebben een dochtertje van bijna drie en daar moet m’n zwager (m’n schoonzus hoeft t niet eens te proberen, papa moet t doen krijgt ze dan te horen) mininaal een uur bij blijven zitten totdat ze in slaap valt. Nou daar heb ik dus niet zoveel trek in.

Het is nu sinds twee nachten. De eerste nacht werd ze om drie uur 's nachts wakker en was het brullen geblazen. Toen ben ik dus tot half vijf met d’r op geweest. En daarna kon ik het wel vergeten om weer te kunnen slapen

Iemand nog tips???

liefs,
Rinske

Lilypie 1st Birthday Ticker

Vermoeiend zijn zulke nachten he… Misschien kan je een klein lampje aanlaten dat ze daar rustig van wordt maar zeker geen gewoonte maken van erbij zitten enz…
Hoe oud is Lindsey? Jesse is van 5-9. Volgens mij bijna even oud en die had vorige week zo’n periode… Om het uur wakker ongeveer en helemaal overstuur… Ik pakte hem dan op trooste hem legde hem terug en dan viel hij wel weer meteen in slaap gelukkig. Dat oppakken doe ik echt alleen als hij helemaal overstuur is.
Nu is hij 's nachts wakker van krampjes(zie ander topic)

Liefs

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

ik denk dat je kleine dan aan het springen is, (zie oei ik groei)
laaaaaaaaaaaastigg!!! ik weet wat het is rico heeft er bijna een maand mee lopen knoeien, en ik sliep amper
komt wel goed, veel kiekeboe spelletjes spelen, achter de deur gaan staan als ze gaat huilen tevoor schijn springen en roepen: kiekeboe!!! rico gaat dan lachen en ik doe dat dan een paar keer
en ga dan doen wat ik ging doen (fles pakken of fruit /maaltijd of wat dan ook)

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Kan de sprong zijn. Verlatingsangst kan ook goed. Dat hebben we hier op die manier ook gehad een kleine week toen Erik 9 maanden was. En dan inderdaad met slapen, 's avonds en 's nachts. Ik ben erheen gegaan als hij huilde, over z’n hoofdje aaien en troosten. Als hij rustiger werd, muziekje aan en weg. Enzovoort, enzovoort. Een enkele keer uit bed gepakt en hem getroost op de arm, maar niet z’n kamertje uit gegaan. Overdag ontelbare kiekeboe-spelletjes gedaan. Na een paar zware nachten was het ergste leed hier geleden, dus het gaat over. Echt!

En dat van je nichtje van drie, die weet gewoon goed hoe ze haar ouders moet bespelen. Dat lijkt mij niet veel met verlatingsangst te maken te hebben.

Groetjes!

nou vannacht is het gelukkig weer goed gegaan. om half 8 kreeg ze d’r laatste fles en is ze gelijk in slaap in gestort tot vanmorgen 7 uur.
veel kiekeboespelletjes spelen dus… dit deden we al wel maar ik denk dat het op dit moment misschien niet vaak genoeg gespeeld kan worden.
het zou inderdaad ook met de sprong temaken kunnen hebben, ze is allerlei dingetjes aan het doen wat ze hiervoor ook nog niet deed. het ‘oei ik groei’ boek heb ik inmiddels binnen, helemaal super. wel gelijk erin gekeken natuurlijk, maar omdat ze zo over d’r toeren raakte wist ik het echt even niet meer. ik hoop dat t nu weer goed blijft gaan.

pfoe soms is het best lastig hoor zeker in zo’n periode, is het huilen vanwege ontwikkeling, is er echt iets aan de hand, is het uittesten… zeker wanneer je dan zelf ook zo rot hebt geslapen en niet helemaal voluit kan denken is het behoorlijk pittig. maar gelukkig hebben we ikkeben!!!

liefs,
Rinske

Zeker zwaar soms. Ik herken het hoor. Maar alles is een fase en gaat weer voorbij probeer ik te denken. En dan komt er weer iets nieuws…haha. Fijn dat het vannacht beter ging!

Groetjes!

nou inderdaad gelukkig dat het maar dat het fases zijn, nog even en dan moet ze dus weer lekker vrolijk zijn en lekker d’r nieuwe dingetjes gaan doen. En gelukkig is het weer bijna weekend dus is papa ook weer thuis. kan mama weer een beetje bijkomen…

liefs,
Rinske

ja het is zeker erg zwaar meid.
ik heb die fase nu al gehad met rico (hoe raar ook) en echt hij was helemaal in paniek dan.
hij wilde persee niet dat wij weg gingen of ons eigen maar omdraaide, dan zag je dat gezichtje al helemaal bang vertrekken zeg maar en zo gauw je dan echt de kamer uit liep ging hij brullen.
kiekeboe heeft hier echt geholpen want hij ging lachen tussen het huilen door en uiteindelijk was ie gewoon stil als we effe wegliepen.
maar ik denk dat ongeacht welk sprongetje het ook is (na de 6 mnd sprong dan) dat je die dingen toch wel blijft houden. rico gaat nu richting de 8 mnd sprong, zaterdag zou de fase weer beginnen en ik merk nu al dat ie soms wat minder in zn vel zit op de dag al is 't maar een paar minuten maar dan ewer huilen als ik wegloop bijvoorbeeld terwijl 10 min daarna dat ik weer iets moet doen hij weer wel rustig is…dus het zit er weer aan tekomen helaas

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Leve het weekend inderdaad! Kunnen papa en mama het weer lekker samen doen, altijd fijn.

Balen Inge, dat de 8-maandensprong er alweer aankomt. Hij heeft hier niet lang geduurd hoor, ook de 11-maandensprong hebben we hier gehad en ging vrij geruisloos moet ik zeggen. Het lijkt wel of Erik er in het begin meer last van had dan nu 'ie ouder wordt. Heel veel sterkte alvast!

Groetjes!

Lindsey zit nu middenin de 8-maandensprong. dus dat zal er zeker ook mee te maken hebben. ach, vandaag al heeeeeel veel bezig geweest met kiekeboe en dat was natuurlijk weer schateren. het is ook echt het ene uiterste of het andere. opzich wel leuk wanneer ze vrolijk is maar owee wanneer ze niet in d’r hum is.

liefs,
Rinske

nou het is nu 100% duidelijk, het heeft alles met de sprong te maken. Vrijdagavond en nacht was het weer een en al drama en gister begon ze plotseling met het terugrollen (JOEPIE ) van buik naar rug. ook is ze plotseling veel bewuster met d’r speeltjes aan het spelen. Vannacht weer heeeeeeerlijk geslapen. We gaan er nog maar even niet vanuit dat het voorlopig voorbij is, dan valt het tenminste altijd mee. Daan is nu lekker even met de kleine meid naar oma, dus voor mij even een heerlijk bijkom momentje…

liefs,
Rinske

Zo zie je maar, alle ellende is ergens goed voor!

Groetjes!