Verlatingsangst

Dag meiden,

Sinds afgelopen dinsdag wil onze kleine Emilie niet meer gewoon slapen zonder flink te huilen. Eerst dacht ik dat het kwam omdat ze de afgelopen 2 avonden haar pappa niet had gezien, zoals normaal wel, omdat hij nu tot laat moest werken. Afijn, zodra ik de kamer uit liep was het huilen en dat hield niet op (Emilie is normaal een kind dat heel makkelijk gaat slapen. Alleen als ze niet moe is (bijvoorbeeld bij een 2de slaapje overdag) kan ze huilen. En gisteren werd ze huilend wakker en wilde daarna alleen nog maar in de armen blijven, zodra ze (bijna) in slaap viel en ik haar in bed legde was het weer hommeles. Vanmiddag en net ook weer, zodra ze ziet dat ik de kamer wil gaan verlaten begint ze al te huilen. Gelukkig, omdat ze moe is, hield dat vanavond niet lang aan al hou ik me hart vast voor over een uurtje. De rest van de nacht slaap ze redelijk goed door trouwens. Hooguit even huilen voor de speen maar slaapt daarna gelijk door.
Een vriendin van me die zei dat dit waarschijnlijk een fase van verlatingsangst is, daar ze daar met haar 14 maanden de leeftijd voor heeft.
Ik vind het moeilijk, als ze angst heeft, om haar dan zo te laten huilen. Hoe vangen jullie dit op, en duurt zo’n fase lang??

Ik herken het zeker wel.
Ruben heeft rond die tijd ook zo’n periode gehad, ik wert er soms wel zo moe van.
kon geen meter bij hem vandaan en dan maar weer huilen.
en zodra hij op bed moest was het ook weer feest en kon het zoms wel anderhalf uur volhouden voordat hij eindelijk in slaap viel.
En s; nachts is hij ook een hele tijd onrustig geweest huilen in zijn slaap, druk heen en weer woelen.
Maar zo snel als de fase hier kwam op zetten zo snel was hij ook weer voorbij.
En nu is meneertje 20 maanden en je raad het bijna al, weer zo’n periode, Maar ook hier komt weer een einde aan

Groetjes Marianne mama vanRuben

Bij ons is dat ook geweest hoor. En idd wat MJ zegt het is een fase, waar je door heen moet.
Ik kijk dan 1 keer en als er niks aan de hand is, stop ik hem weer toe en laat ik hem huilen. En dat wordt elke dag korter hoor.
Ik ben tegen het eraldoor er heen gaan of eruit halen, daar hebben we wel van geleerd bij Nicky. Het wordt dan een gewoonte.

Groetjes Maaike