Hoi allemaal,
Ik kon niet zo snel iets vinden over mijn vraag in het forum, vandaar dat ik hem stel.
Mijn dochtertje wil niet dat we haar kamertje verlaten als ze moet gaan slapen. Ze krijst dan helemaal overstuur de boel bij elkaar. Ook als ze wakker wordt door het dromen (wat een paar keer per nacht/overdags gebeurt) en ik/mijn man haar troost dan wil ze niet dat we de kamer uit gaan.
Nu had mijn zoontje die periode (verlatingsangst?) ook rond die leeftijd maar in veel mindere heftige mate dan mijn dochtertje.
We proberen, door even bij haar te blijven op de kamer, haar weer te laten slapen maar soms lukt dat niet. Vooral 's nachts en 's ochtends vroeg als je zelf graag wilt slapen is het ellendig om een hele lange tijd bezig te zijn om haar weer in slaap te krijgen.
Het begint me nu een beetje op te breken (ik ben meestal de pineut omdat mijn man heel diep slaapt en ik dan heel lang bezig ben om hem het bed uit te krijgen) en nu vroeg ik mij af of jullie tips hebben.
We proberen dus door even bij haar te blijven (meestal 10 min. als ze weer in slaap valt). We hebben ook al geprobeerd om om de 5 min. naar haar toe te gaan maar zodra je haar kamertje verlaat begint het gekrijs weer.
HELP
Groetjes,
Rosanne