Verlatingangst of sprong of oefenen metlopen

Ja meiden ik weet het er is eerder een topic over geopend, maar kan even niet vinden.
Sanne is de laatste 2 week erg huilerig als ik wegloop en als ik haar achterlaat op de KDV. Dit is trouwens al langer aan de gang, maar nu is het erger geworden. Nu is het ook s’nachts raak. Vannacht heb ik weer 2 en een half uur in de weer geweest met haar. Ze is echt bang volgens mij. Moest haar er vannacht er gewoon uithalen. Krijsen en toen ze bij me in schoot lag was ze tevreden en kijk angstig om haar heen. Natuurlijk als ik haar weer terug leg in bed is het weer mis. Heb haar maar meegnomen naar ons bed. Dit is nu de tweede keer dat ik dat doe. Overdag is het geen probleem trouwens met slapen. Ik vind het zo sneu voor haar.
Is dit nou verlatingangst of een sprong. Ze eet en dirnkt echt heel goed.
Wel ben ik weer begonnen met een flesje pap voor het slapen gaan, want ze werd zo allejezus vroeg wakker 5.30 en soms 4.45 uur. Nu gaat het sinds ik haar weer een papflesje geef na het groentehap weer goed. Ze wordt nu weer om 7 uur wakker.
Soms denk ik het is een sprong, maar eerlijk gezegd wordt ik nu echt &%%@&#($ ziek van die sprongen en kan mij die oei ik groei boek me echt gestolen worden, want volgens mij springt Sanne haar hele korte leven al door.
Ze kan trouwens ook al een paar stapjes zetten los. We schrokken ons kapot. Vlak voor haar verjaardag ging ze zo ineens een paar meter los lopen. En ze blijft er echt mee oefenen. Zou dit het zijn waar ze mee bezig is? Maar dan hoeft ze toch niet zo te huilen. We zijn echter zo verwend geweest. Ze sliep 4 manden lang door van 7 uur tot 7 uur, zonder wat te horen.

Iemand raad en herkening.

Groetjes Carolien

ik durf het bijna niet te zeggen sprong

Enne overdag is het niet donker he, zie topic van Wil over de oortjes, daar wordt nachtlampje aangeraden.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Nachtlamp al geprobeerd. Werkt dus niet.
Sprong he, dat moet ik eens tegen mijn man zeggen die kijkt me dan aan van jij met je sprongen. En ik kan hem geen ongelijk geven. Ze hebben me zelfs maandag opgebeld van de KDV om te zeggen dat Sanne ziek is. Maar thuisgekomen met haar en ze is zo vrolijk als wat. Ik weer gebeld naar KDV. Zeggen ze Sanne is Sanne gewoon niet. Ja vertel mij wat, maar daarom is ze nog niet ziek!!!
Ze hebben zich verontschuldigd. Ach ik kan het me wel voorstellen. Geeft dus wel aan dat Sanne echt ergens mee bezig is. Als de begeleiders daar weglopen is het ook mis. Op de KDV doet ze trouwens geen pogingen om te lopen.
Zou het een combinatie zijn van alles. SPRONG, VERLATINGANGST en misschien toch een kiesje wat er aan zit te komen?
Laatst pakte ze het Oei ik groei boek uit de krantebak en ik zei toen tegen ja meid lees die maar even heel goed. Ze keek me beduusd aan en begon te lachen.

Ach ja van slaapgebrek is nog nooit iemand doodgegaan, maar ik weet wel dat ik er verschrikkelijk slecht tegen kan.

Groetjes Carolien

Heel herkenbaar hoor… Merel had dit rond het jaar ook. Als we haar naar oma of naar de chrèche brachten, was het hard brullen. Het advies was om kort en bondig afscheid te nemen en dat werkt. Het is nu al een stuk minder.

Met nachtlampjes heb ik nog geen ervaring omdat ik ze nog niet nodig heb. Merel is de laatste nachten ook wat onrustig. Maar dat komt doordat ze niet lekker in orde is en volgens mij zit ze nu ook weer in een sprong…

Als Sanne het goed doet op een flesje pap, nou waarom dan niet?!

Suc6 en schrijf maar lekker van je af.

Groetjes Natasja

Lilypie Tweede Ticker

Kunnen we ze niet allemaal samen in een kamertje zetten ofzo

Ik kan me dit van Madelon niet herinneren, zou het waar zijn dat je alleen de leuke dingen onthoudt???

Ik hou me hart nu al vast als ik er aan denk dat ik volgende week mijn kerstboom ga zetten, heb gelukkig alleen onbreekbare ballen. maar pfff wat kunnen ze vermoeiend zijn.
Hierna nog 1 te gaan en dan jawellllll de pp

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Hoi,

Heb even jullie verhaaltjes gelezen en kan het niet gewoon zijn dat ze droompjes hebben 's nachts. Kinderen verwerken 's nachts wat ze overdag gedaan hebben en dat kan soms best even eng zijn, zo een herinnering. Het beste is om je kleine even te troosten en dan weer terug te leggen in bed. Waarschijnlijk zal het even huilen als je wegloopt, of kort gillen, maar vaak vallen ze dan weer in slaap. Ze weten zo wel dat je er voor hen bent en je geeft tegelijk aan dat het niet eng hoeft te zijn om een droompje te hebben. Ook dromen is een nieuwe ervaring voor ze!

Hoop dat jullie hier iets aan hebben?!?! Succes in ieder geval.

Nou Vannacht was het weer raak. Ben heengelopen. 5minuten gewacht daarna 10 minuten en daarna 15 minuten en toen was het stil. Maar na een half uurtje begon ze weer. Ik was echt zo boos. Mijn man is toen maar even heengelopen. Mijn man is momenteel druk bezig met het berdijf dus wil hem niet lastig vallen ermee. Maar goed. Het is echt brullen. Als ik bij haar ben is het goed. Dus ik denk ook wel een stukje proberen. Ik heb volgehouden. Even 10 minuten bij haar gezeten en maar vertellen dat mama er nog wel is als mama wegloopt. Tenslotte ben ik kruipend weggegaan en ze is in slaap gevallen. Al met al heeft het weer 2 en een half uur geduurd. Dat is ook precies de tijd dat ze overdag wakker is. Gelukkig heb ik haar niet bij ons in bed gelegd. Dat huilen als ik wegga is nu overdag al een beetje aan het weggaan. Ze wordt wat rustiger. Maar wat kan ik er slecht tegen in de nacht.
Volgens mij zit er ook een kiesje aan te komen, want ze had zulke rode wangen gistermiddag en vanochtend. En elke keer met haar tongetje erover heen. Groentehap ging ook niet lekker gisteren. Dan maar niet. Maar even later betrapte ik haar met een pepernoot in haar mond. Moest ergens ook wel lachen.
Ze wordt nu zo wijs. Verdorie het is echt geen baby meer.
Ik hoop dat dit niet lang duurt. Voor de rest is ze wel erg vrolijk overdag.
Ik ben dit zo niet gewend van haar. Dit hebben alleen andere kindjes toch dacht ik. Altijd als ik die verhalen hoorde, dacht ik altijd gelukkig heeft Sanne dat niet.

mmmm

Groetjes Carolien

Goh, wat je zegt. Ik ook bijna ruzie met mijn man. Ik ben dan ook zo’n een die met de deuren gaat smijten. En nu denk ik o wat erg dat ik dit doe. Heb me best aangesteld vannacht. Maar op dat moment kan ik gewoon niet anders denken. Ik weet ook wel dat Sanne het niet expres doet. ZIj kan er ook niets aan doen. Hopelijk gaat het inderdaad snel over voor onze kleintjes.
Gewoon even overdag onze uurtjes pakken indien mogelijk.

Groetjes Carolien

Ik zat eens te denken. Het is nu dus de laatste 2 nachten echt werkelijk drama. Het zal toch niet van die laatste papfles komen, dat ze te vol zit. Zag vanochtend ook wat vlekjes op de hoeslaken. Zou dat kunnen? Misschien geen pap maar gewoon wat warme melk geven?

Groetjes Carolien

Nou eindelijk. Sanne kan lopen, vandaar die gebroken nachten. Nu wordt alleen wel erg vroeg wakker, 5.30. Papfles op groentehap op. Gebruikt op het moment gewoon veel energie. Dus veel eten. Leuk om te zien hoor.
Groetjes Carolien

Nou Wil, Sterkte, en ga er maar vanuit dat Bo zometeen heel wat nieuws kan. Sanne heeft de afgelopen 2 nachten weer supergeslapen. Vanochtend werden we om 7 uur wakker. Te laat. Voor het eerst niet gehuild bij de afscheid bij de kDV.

Het gekke is dat ze daar dus niet loopt. Met als gevolg dat ze superchagerijnig was bij thuiskomst gistermiddag. Weer even geoefend en het was weer klaar.
Op de KDV aangegeven dat ze haar maar even moeten helpen, maar dat deden ze ook wel. Vanochtend dus even zelf gedaan en daar ging ze. Is een vertrouwd gezicht bij. Hoop dat het nu wat beter gaat.

Wil, sterkte en hou je vast aan de gadchte dat hij zometeen wat nieuws kan. We hebben nu prive een vervelend bericht gekregen en dat relativeerd wel. Waar maak ik mij druk om dat Sanne snachts niet slaapt. er zijn ergere dingen. Ze gaan op een gegeven moment echt wel weer goed slapen.

Groetjes Carolien