Verkramping van de luchtwegen

Na 3 weken verkoudheid bij mijn dochter Danisha is er sinds maandag een verkramping van de luchtwegen geconstateerd!!
Ze mag nu 3-4 maal daags een pufje Ventolin…
Af en toe ga ik met haar stomen op de badkamer en smeer haar in met Luuf…
Verder krijgt ze 's avonds tijdens het slapen een ui op haar kamer.
Het enige wat ze nu doet is rochelen van de slijm…
Weet iemand wat ik haar daar voor kan geven want ze heeft nog niet de kracht om het op te hoesten…
Danisha is 7 maanden!!

Liefs Mama van Charena en Danisha

ch.silkens

je doet al wat je kunt. Wat je al zegt ze is te klein om het op te hoesten. Je hebt wel hoestdrank tegen het hoesten maar dat lost niet het slijm op. Ons zoontje zit vaak heel erg vol met slijm en dat moet ook vanzelf weer weg gaan. Het enige wat ik moet gebruiken bij hem dat is atrovent naast de ventolin. Dat is een slijmoplosser. Dat krijgt hij al sinds hij 4 à 5 maanden oud is. Hij is inmiddels 28 maanden oud.
Je moet wel goed uitkijken dat het slijm zich niet gaat ontsteken, want dan heb je kans op een longontsteking. Maar veelal krijgt ze dan ook koorts, omdat dit vaak een bacteriële infectie is. Dan krijgt ze weer een antibiotica kuur…
pfff het is wat he die kwaaltjes…
maar krijgt ze die ui op haar kamer tegen de verkoudheid ofzo?
gr, bianca

Gr, bianca
mama van Lisa (14-05-2003) en Lucas (31-12-2005)

Hallo Bianca

Bedankt voor je medeleven en advies…
Ik hoop ook dat de slijm niet vast gaat zitten maar dat rochelen is ook 3 keer niks…
Die ui op haar kamer heb ik gedaan voor de lichte neusverkoudheid en dat alles dan open blijft!!!
Het schijnt dan dat ze toch wat gemakkelijker ademen…
Straks zal ik eens de huisarts bellen om te kijken wat ik er verder mee moet doen…

Je leest het antwoord wel op de site.

Groetjes Chantal

ch.silkens

Ui helpt echt heel goed. Als Anna verkouden is met slijm, dan gebruik ik naast Luuf, neusspray en ui ook Bilsolvon voor het losmaken van het slijm. Anna heeft op zich best kracht om het op te hoesten dus dat scheelt. Wat je er verder aan kan doen, weet ik niet. Misschien in het badje Zwitsal Lekker Slapen met eucaliptus. Dat helpt bij Anna ook erg goed!

Dank je wel voor de tip…
Zwitsal eucalyptus vind ik niet echt helpen in bad,
Ik smeer haar ook iedere dag in met Luuf…
Neusspray heeft ze nu niet nodig omdat ze niet echt neusverkouden is, ze heeft het echt op haar longetjes.
Ik heb vandaag de huisarts gebeld en moet anders maar even met haar langs gaan zodat hij kan horen of ze wel iets nodig heeft!!!
3 weken gelden hoeste ze precies hetzelfde en toen kreeg ik niets waardoor het vast is gaan zitten… en nu zeker wel…
Die Bisolvon helpt die goed?
En welke moet ik dan nemen…
Ze heeft loszittend slijm dat ze niet kan ophoesten…

ch.silkens

Voor Anna gebruik ik altijd Bisolvon druppels voor kinderen. Deze kun je in de flesvoeding doen. In totaal mogen ze drie keer 16 druppels. Ik vond dat te veel en gaf meestal 8 of 10 druppels in de fles. Voor de laatste fles deed ik er altijd wat meer in. Zo’n 12 druppels. Als je de druppels in de fles doet, moet je wel zeker weten dat ze alles opdrinkt. Zo op een lepeltje geven kan ook maar soms spuugd ze het dan ook weer uit. Vooral als je alles druppels in een keer geeft. Dan zou je het per zes druppels moeten geven. Dat gaat altijd wel beter bij Anna.

Door de druppels komt het bij Anna wel los en kan ze het beter ophoesten. Wat ik ook altijd een nadeel vond is dat melk ook meer slijm geeft, dus hebben ze dubbel op slijm. Misschien kun je ook proberen om het matrasje iets hoger aan het hoofd eind te leggen. Door bijvoorbeeld een boek of een handdoek onder te leggen.

Drinkt ze trouwens wel goed? Soms willen ze door het slijm en het snot in de neus niet goed drinken. Anna had dar gelukkig nooit zoveel last van.

Je hebt trouwens gelijk dat de Zwitsal eucapiltos niet alles is, maar alle beetjes helpen. Ik had het idee dat het bij Anna wel een beetje losser kwam. Vooral het laatste beetje wat er vaak dan nog achter blijft.