Voor Anna gebruik ik altijd Bisolvon druppels voor kinderen. Deze kun je in de flesvoeding doen. In totaal mogen ze drie keer 16 druppels. Ik vond dat te veel en gaf meestal 8 of 10 druppels in de fles. Voor de laatste fles deed ik er altijd wat meer in. Zo’n 12 druppels. Als je de druppels in de fles doet, moet je wel zeker weten dat ze alles opdrinkt. Zo op een lepeltje geven kan ook maar soms spuugd ze het dan ook weer uit. Vooral als je alles druppels in een keer geeft. Dan zou je het per zes druppels moeten geven. Dat gaat altijd wel beter bij Anna.
Door de druppels komt het bij Anna wel los en kan ze het beter ophoesten. Wat ik ook altijd een nadeel vond is dat melk ook meer slijm geeft, dus hebben ze dubbel op slijm. Misschien kun je ook proberen om het matrasje iets hoger aan het hoofd eind te leggen. Door bijvoorbeeld een boek of een handdoek onder te leggen.
Drinkt ze trouwens wel goed? Soms willen ze door het slijm en het snot in de neus niet goed drinken. Anna had dar gelukkig nooit zoveel last van.
Je hebt trouwens gelijk dat de Zwitsal eucapiltos niet alles is, maar alle beetjes helpen. Ik had het idee dat het bij Anna wel een beetje losser kwam. Vooral het laatste beetje wat er vaak dan nog achter blijft.