Verkoudheidje

Helppp
Mijn kleine meisje van nu 4 maanden is snip en snip verkouden, voor het eerst…
Weet iemand hoelang dat gemiddeld duurt?
Vind haar zo zielig met een natte neus en een slijmpropje achter in haar keeltje… Zijn nu bezig met luuf en zoutoplossing, verder nog goede tips?

Liefs Wendy

Hoi Wendy,

Welkom op de site.

Er is geen gemiddelde tijd aan te geven hoe lang een verkoudheid duurt.
Gewoon afwachten.

Met die luuf en die zoutoplossing ben je al goed bezig.

Verder kan ik je nog 2 tips geven.

• Snijd een ui open en leg die (met de platte kanten naar boven zodat de uienlucht goed los kan komen) op een schoteltje naast haar bedje.
  • Dampo heeft speciaal voor kindjes tot 2 jaar een dampo-zalf om het borstje dun mee in te smeren. Dus niet de gewone dampo kopen maar de versie speciaal voor babies.

Alle beterschap met de kleine meid! (Een geruststelling: het went op een gegeven moment wel hoor als ze eens verkouden zijn!)

Groetekes, Sje

Geloof dat we sowieso niet mogen klagen, maar omdat haar neusje zo dicht zit slaapt ze ook moeilijk in…
Thnx voor je tips en ik geloof je op je woord als je zegt dat het gaat wennen!!!
Liefs Wendy

bedje omhoog zeten of een handek onder het hoofdje help ook wel eens
Goed neussprayen is mij verteld door huisarts om de kans op oorontsteking te verminderen.Dit hebben die kleintjes erg snel.

Hoi Fem,

Moest gister toevallig voor mezelf naar de huisarts en die vertelde me, dat Luuf heel goed kon en dat het eneige wat we konden doen, haar laten uitzieken en hopen dat niet te lang duurt.

Afgelopen nacht heb ik tot twee uur met het autostoeltje door de huiskamer gelopen en gehoopt dat ze ging slapen, t is gelukt maar het was zo zielig, door het huilen werd haar snotneus erger, en daardoor kon ze niet zo goed eten, dus nog harder huilen, dus ook niet slapen, uiteindelijk was ze zo moe dat ze wegviel maar niet van harte…
Hoorde dat het de eerste dagen het, het ergst is en dat het nu dus wat minder zou moeten worden.
liefs Wendy

Het pipetje is ook hier bekend, maar zo’n crime om het toe te passen.
Ze begint al te huilen als we m pakken.
Moet zeggen dat het nu wel weer gaat, ze heeft net heerlijk liggen slapen.
En nu is ze aan het brabbelen, komt wel goed dus, moet er gewoon ff doorheen… Jij ook sterkte en moeten er maar vanuit gaan dat het beter voor ze is…
Weerstand enzo…