Verkoudheid

Mijn zoontje van 6 weken is snip verkouden, hij niest en hoest. Nu zijn er wel middeltjes in de handel maar die mag je pas gebruiken als je kind 3 maanden is. Hierbij bedoel ik neusspray(zoutoplossing), babaybalsem etc. Ik heb zo’n neuspompje om zijn neus mee uit te zuigen, alleen komt daarmee bijna niets uit.

bianca.

Hoi Bianca,

Ik heb hier “LUUF” speciaal voor baby’s (kinderen onder de 3 jaar).
Het is een balsem wat een beetje verlichting geeft. Je mag een héél klein beetje op zijn borstje en ruggetje smeren.
Dat is ons destijds tenminste verteld en bij Stephan hielp het altijd wel een beetje.
Inderdaad bervelend dat ze verder nog niet veel mogen als ze zo klein zijn.
Zielig hoor.
Veel succes!!

Groetjes, Bianca

Luuf heb ik wel in huis, maar mij werd verteld dat het pas gebruikt mag worden vanaf 3 maanden.

bianca.

Ja, dat kan inderdaad wel kloppen.
Toch mochten wij het al eerder gebruiken, MITS we maar een KLEIN beetje gebruikten.
Echt minimaal dus ! Heeeeel weinig.
Hoe dat verder medisch verantwoord is weet ik niet, maar Stephan heeft het gewoon overleefd hoor

Groetjes, Bianca

P.S. je moet natuurlijk wel doen waar je jezelf goed bij voelt!
Als jij het liever niet doet, dan moet je het gewoon niet doen!

Hoi,

Het stinkt ontzettend maar het helpt echt!

een gesneden ui bij het hoofdeinde houdt de neus open

Beterschap en succes.

Groetjes
Monique

-Om je vleugels uit te kunnen slaan, heb je een nest nodig.-

Jah, dat helpt echt heel goed.
Als Lucas verkouden is staat hier een gesneden ui op zijn kamer.
Werkt perfect!

Groetjes Mim

Hallo.
Ja zon ui werkt inderdaad wel maar die uienlucht die raak je in weken niet kwijt(of ik moet misschien wat fanatieker aan het huishouden doen?hahaha).
Maar ik zou mooi Luuf gebruiken.Je moet maar zo denken,als er ooit wat met een kindje gebeurd was die het gebruikte dan verkochten ze het heus niet hoor!
Groetjes Eljada

Oh ja trouwens dat neuspompje werkt alleen als de baby de mond dicht heeft tijdens het zuigen.Anders zuigt hij lucht uit de mond/keelholte aan.(dat ballonnetje/pompje dus).
Maar het is geen supermiddel dat ben ik met je eens.
Als mijn kinderen verkouden zijn dan doe ik ze vaak een keer extra onder de douche.Door de damp in de douche,lost het snot goed op en loopt het er vaak zo uit.
Groetjes Eljada

luuf gebruik ik idd ook altijd

yvonne,melani en djanira

quote:
Nu heb ik luuf gebruikt en het gaat wel wat beter daarbij gebruik ik ook de otrivin neusspray babies.Volgens mijn zus mocht ik die al wel gebruiken, zij is apotheker,het is alleen maar zoutoplossing. Mijn zoontje van 6 weken is snip verkouden, hij niest en hoest. Nu zijn er wel middeltjes in de handel maar die mag je pas gebruiken als je kind 3 maanden is. Hierbij bedoel ik neusspray(zoutoplossing), babaybalsem etc. Ik heb zo'n neuspompje om zijn neus mee uit te zuigen, alleen komt daarmee bijna niets uit.

bianca.

bianca.

Hoi Bianca,

Fijn dat het nu wat beter met hem gaat!

Groetjes, Bianca (mamma van Stephan)