Verkoudheid voorkomen?

Hoi hoi…

Het is weer zover…

Jurian is weer aan het snotteren… voel me dan zó schuldig want gister heeft hij op de grond in het gras gelegen… zal het te koud geweest zijn? zou hij op de trek gelegen hebben? Kleed ik hem te koud aan? Of juist te warm waardoor hij zweet en kou pakt?

Hoe kan ik verkoudheid elke keer weer voorkomen? Hij krijgt al AD druppels ipv alleen D druppels. Krijgt als het nodig is neusspray. Smeer op tijd met Luuf. En toch is het weer mis…

Denk dat meneertje een allergie voor het cb heeft… hij is nl altijd verkouden als we daar naartoe moeten

Ja daar word ik ook spontaan ziek van af en toe
Ik denk niet dat je een verkoudheid kunt voorkomen. Je moet je niet schuldig voelen hoor. Volgens mij krijg je het ook via virus in de lucht en niet alleen van op de trek liggen.
En bovendien zijn baby’s een paar keer per jaar verkouden, dus heel normaal.

Groetjes Marieke

beebiehofkens.beebiesite.nl" border=0>

Je kan het niet voorkomen
Het zit in de lucht
EN voel je niet schuldig hoor
Het is niet zo leuk als ze verkouden zijn maar het hoort erbij he

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

ja kan t niet voorkomen. vliegt in de lucht. kinderen zijn sowieso vaker vaerkouden. die van mij loopt ook weer lekker te snotteren.
en ik probeer t ook altijd te voorkomen maar lukt niet. dan is hij er net vanaf, dagje kinderdagverblijf en bingo weer.
je hoeft je niet schuldig te voelen.
het is wel sneu voor die kindjes he.

groetjes jolanda

Een verkoudheid krijg je niet van het koud hebben. Dus voel je niet schuldig dat hij gisteren bij lekker weer op het gras gelegen heeft.

“Een kou pakken” door bijv. zonder jas buiten of met natte haren buiten ofzo, is een fabeltje.

Een verkoudheid is een virus en dat krijg je van mens op mens door lichamelijk contact of door druppeltjes van hoesten/niezen die door de lucht zweven.

Verkoudheid is niet te voorkomen helaas. Er hoeft maar 1 miniscuul druppeltje 3 tuinen verderop uitgeniest zijn en toevallig in de slijmvliezen van je kind terecht te komen en tjoepa je hebt een verkoudheid te pakken.

Al die verkoudheden zijn ergens goed voor, het verhoogt de weerstand. Als je eenmaal een virus gehad hebt, heb je antistoffen en krijg je datzelfde virus niet meer. Helaas zijn er tig verkoudheidsvirussen dus je bent wel een poos bezig voordat je ze allemaal gehad hebt.

Beterschap met de kleine man.

Groetekes, Sje

Bedankt voor reacties… helpt schuldgevoel beetje te vervagen…

Maar nu vanmiddag wil ik weg… en liefst op de fiets… wat moet ik doen? Met de auto gaan omdat het zo hard waait? of toch lekker op de fiets de stoffen wegwaaien?

Je schuldgevoel is nergens voor nodig mini-boy. Het is juist zonde om je kindje met het schitterende weer wat we de afgelopen dagen hebben gehad binnen te houden. Tim heeft ook lekker op het gras rondgekropen en eergisteren heeft hij zelfs voor het eerst buiten in het badje gezeten. Toch hardstikke leuk voor die kleintjes als ze buiten kunnen spelen. Weer eens wat anders dan altijd maar binnen in de box of op de grond rondkruipen.

Kan me dus heel goed voorstellen hoe vervelend het is dat hij weer verkouden is. Maar wat de rest ook al zegt, kleintjes zijn heel vaak verkouden, zeker het 1e jaar. Want dan moeten ze alle weerstand nog opbouwen. Zolang hij geen koorts heeft en gewoon vrolijk is lekker met Jurian op de fiets gaan.

Groetjes,
Sandra

Lilypie

en hoe vond hij het buiten in het badje?

Ja, hij vond het helemaal geweldig. Wij hebben zelf nog geen zwembadje gekocht, moeten we nog steeds doen. Dus toen hebben we het badje van de buren gevraagd. Is een heel klein badje, knalroze want hij is van ons buurmeisje Maar hij heeft zich er goed in vermaakt met wat badspeeltjes. Op een gegeven moment was hij het zat en kroop hij er zelf uit. Echt zo schattig om te zien, helemaal nat in zijn zwembroekje door het gras kruipen. Gelukkig was het erg mooi weer, dus kon het geen kwaad. Maar hij heeft er wel meer dan een half uur in gezeten.

Groetjes,
Sandra

Lilypie

Lief!!!

Dani is ook constant verkouden. Wij hadden afgelopen maandag een BBQ en dat was natuurlijk buiten. Het was wel lekker weer, maar toch denk je dan " als dat windje maar niet zijn verkoudheid erger maakt". Maar wat de andere ook zeggen een verkoudheid is een virus en krijg je niet door alleen buiten te zijn. Wel rottig he als ze verkouden zijn.

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

@Sandra: gisteren buiten in het badje??? Het was hier zo koud, echt een ijskoude wind. Waar woon je, dan kom ik daar ook naartoe!

Groetjes!

Hier in rotjeknor was de wind ook fris Mriek maar uit de wind was het bloedheet, je kan ook de wind ontwijken Oei ik bne je wel aan het pesten vanavond he

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday PicLilypie Kids birthday Ticker

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

Je bent me zeker aan het pesten Michelle. Is het weer tijd voor je maandelijkse ongemakje?

Groetjes!

was hier inderdaad heerlijk (wel uit de wind dan) nog lekker buiten gezeten. en Lindsey lekker in d’r badje onder de parasol. hmmmmmm volop genieten dus.

liefs,
Rinske

@Mriek maandelijks??? dat ken ik niet of er zit 10 weken tussen en de laatste keer maar 2 1/2 dus of het is nog steeds niet goed op gang of de overgang Dus wie weet komt het er weer aan hm bah

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday PicLilypie Kids birthday Ticker

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

Gister te koud??? Hier heerlijk … ook in het badje (zie foto). Daar verkouden van geworden dan… oooohhhh

quote:
Bedankt voor reacties... helpt schuldgevoel beetje te vervagen...

Maar nu vanmiddag wil ik weg… en liefst op de fiets… wat moet ik doen? Met de auto gaan omdat het zo hard waait? of toch lekker op de fiets de stoffen wegwaaien?

Frisse lucht is goed, dus het liefst fietsen!
Lekker aankleden, maar zeker niet te warm.

M.

quote:
@Sandra: gisteren buiten in het badje??? Het was hier zo koud, echt een ijskoude wind. Waar woon je, dan kom ik daar ook naartoe!

Groetjes!

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b1.lilypie.com/ZSPRp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

Hoe het weer gisteren was weet ik niet Mriek, want helaas was ik toen aan het werk Je hebt het verkeerd gelezen, want ik schreef eergisteren.

Groetjes,
Sandra

Lilypie

@Sandra: oeps. Drukke dag gehad vandaag…
Leuke foto van Tim in de wasmand!

@Mini-boy: maak je niet druk meid. Hij heeft echt geen kou gevat, gewoon een virusje te pakken. Heeft niets met evt. frisse wind te maken…leuke badderfoto van je kleine man!

Groetjes!