Verkoudheid, hoesten!

Hallo mama’s,
Demi is sinds afgelopen woensdag echt snotverkouden. Dit is natuurlijk niet zo erg, want elk kindje wordt verkouden.
Maar niks helpt. Neusspray, ui op de kamer, luuf, stomen. NIks blijkt te helpen.
Iemand nog tips ?
Ben zondag even naar de huisartsenpost gereden, want ze hoest ook veel en heeft een piepend geluid. Niks aan doen zij de ha, want verkouden worden we allemaal. Ook gaf ik wel eens een zetpilletje om haar rustig te laten slapen, maar dat vond hij niet zo leuk om te horen, want dan gaan ze geen afweersysteem opbouwen. Oke dat dus niet meer gedaan. Zelfs bedje ophoog, maar helaas, geen resultaat. Eten gaat op zich wel goed en drinken ook wel, maar avondeten ho maar. Daar krijg ik dus helemaal niks van in. Dan maar wat vla en daarna een flesje, maar wordt er een beetje moedeloos van. Vindt het zo zielig.
Iemand nog meer tips ?
Gr natasja

Opengesneden ui op het kamertje… Lucht vochtig houden (bakje water op verwarming)…
Voor de hoest gebruik ik Tussikind van vsm… Bij Jeske helpt deze wel…
Of anders tijmsiroop… Dit verzacht meteen de keel…

Ennuh, als jij denkt dat jouw meiske zich beter voelt bij een zetpilletje, gewoon een zetpilletje geven totdat het ergste voorbij is…

Joep is ook heel erg aan het hoesten. Ik gebruik voor hem druppels van Bisolvon voor taai slijm. Gebruik het nu sinds zondag en het komt wel meer los.
ZIjn flessen gaan goed maar hij wil geen fruit of groente en slaapt meer dan gemiddeld. 's Nachts erg onrustig. Tja is toch gewoon iets waar ze door heen moeten. Klinkt allemaal heel zielig en het is niet leuk maar het gaat echt vast wel eens over.
Lekker veel slapen en knuffelen.

Bedankt voor de tips, maar de dokter vertelde mij ook dat siroop of dergelijke juist niet goed is voor het hoesten, want dan ga je juist meer slijmen.
Poe wat een toestand he als ze nog niet kunnen praten.
Voor de rest is ze wel heel vrolijk, maar de avond is het ergste.
Dan komt het juist allemaal extra opzetten.
Ui op de kamer heb ik ook, water in de kamer en luchten doe ik ook, maar niks lijkt te helpen.
Nou had ik net de moeder van mijn schoonzus aan de lijn en die vertelde dat ze vroeger een of andere spuitbus hadden en dat kon je in de hoeken van de kamer spuiten en dan hing er een viks geur, zodat ze gewoon goed konden ademen. Maar waarschijnlijk nergens meer te krijgen …!!!
Ik hoop dat het snel over is.
Gr. natasja

Er bestaat ook Dampo-zalf voor baby’s. Mogelijk dat dat helpt.

Groetekes, Sje

Hier ook Anna erg verkouden. Luuf en neusspray werken tot op zekere hoogte.

Ik vind het wel raar dat de ene ha de andere tegenspreekt. Bij Anna zeiden ze dat ik gerust Bisolvon en neusspray en Luuf mocht gebruiken. Pcm zetpil was ook geen probleem.

Moeder van een mooie dochter Anna, geboren 2 juli 2007.

Hoi,

Anne is ook verkouden.
Sinds vandaag.
Ze hoest ook wat en heeft een rochelend geluid.
Klinkt net als mensen die vreslijk rookverslaafd zijn en flink kuchen.
Drinken doet ze wel goed, alleen ze had aan een half potje groente genoeg
en toen nog iets van 120cc melk op.
Kijken het nog even aan en anders langs de dokter.
Ik ben zelf net verkouden geweest en Elke ook.
Lees hier trouwens wel dat de dokter er niks aan doet.
We gaan de laatste tijd ook niet naar buiten met haar, vinden het
te fris.
Heeft vandaag wel een lang slaapje gehad. Van kwart over 10 tot
kwart voor 2.
Mijn man dacht ik laat haar maar mooi liggen.

Beterschap voor alle zieke kindjes!
Groetjes Heleen. Mamma van Elke 2 1/2 en Anne 20 week.

een neusspray, luuf en een ui zijn alleen om te verlichten, de verkoudheid gaat er niet van weg! En soms helpt t allemaal niets… als ze echt vol zit zou je even in de badkamer kunnen gaan zitten met de hete douche open (niet eronder gaan zitten he )
En lekker een zetpilletje geven hoor, als ze daardoor beter slaapt! Van lekker slapen worden ze ook beter. En veel haar kamertje luchten en lekker naar buiten gaan, kunnen alle vieze verkoudheidsbeestjes weg!!!

Lilypie 1st Birthday Ticker

Lilypie 3rd Birthday Ticker

Bedankt moeders voor de tips. Ben gisteren met haar naar buiten gegaan en dan is er niks aan de hand. Geen snotneus hahaha.
Ga vandaag even naar mijn eigen huisarts, was van het weekend bij de huisartsenpost dus misschien dat die mij beter kan helpen.
Bedankt en allemaal beterschap met jullie verkouden kindjes.
Liefs Natasja

Hoi meiden,

Mijn man is vandaag met Anne naar de dokter geweest.
Anne heeft geen koorts maar flink wat slijm in de keel, en moet
veel hoesten.
Zij slikt het slijm door en dan gaat het vast zitten.
Ze drinkt altijd 210cc, maar door dat slijm zit ze zo vol en spuugt ze
de melk weer wat uit.
We moeten nu tot de verkoudheid over is 150cc melk geven.
Anne liet wel weten dat ze het er niet mee eens was, want ze had eigenlijk
nog wel trek.
Spuugde met 150cc niks uit.
Moet met een week a 10 dagen over zijn.
Raade ons aan om binnen te blijven, het is ook geen weer voor zulke
kleintjes.
Anne is verder vrolijk!

Groetjes Heleen mamma van Elke 2 1/2 en Anne 20 week

heel vreemd een dokter die zegt, ga maar niet naar buiten.
Wat lopen meningen van artsen toch uit elkaar.
hier zggen ze, lekker frisse neus halen.
Ik denk als je ze lekker inpakt en hun koppie goed bedenkt is het gezond om elke dag naar buiten te gaan.
succes

Wij gaan als het weer het toe laat ook iedere dag een blokje wandelen!
Afkloppen: Lieke is nog nooit ziek geweest.

Weet wel dat onze arts ook kindjes adviseerd om lekker naar buiten te gaan, wel lekker instoppen natuurlijk maar even een frisse neus halen.

is alleen maar gezond.

groetjes Gytha

Hoi,

De artsen denken inderdaad versdhillend over dingen.
Want Anne heeft er ook niks voor gekregen.
En ik lees hier dat sommige moeders wel wat mogen geven.
Anne hoest al wat minder, maar zit nog wel vol.
Ze wil ook geen groente/fruithap want dan begint ze te huilen.
We houden het nog een paar dagen op de melkfles.
Gaat prima.
Anne slaapt trouwens goed, is niet sneller moe nu ze niet zo fit is.
Zijn jullie zieke kindjes wel sneller moe?

Groetjes Heleen

Hallo,

Hier gebruiken we natuurlijke eucalyptus kruiden suppo’s. Ze heten eucalypto baby. Het is idd zo dat ze de verkoudheid zelf niet aanpakken, maar ze zorgen er wel voor dat je kleintje terug vrij kan ademen. Om te slapen is dit belangrijk. Voor de verkoudheid zelf helpt ook niks. Het is een virus dat er uit moet. Met medicatie duurt het 49 dagen (incubatietijd dat je er niks van merkt inbegrepen), zonder 51 dagen. Anders ligt het natuurlijk als er slijmpjes bij betrokken zijn.

Heleen,
Als je met anne niet naar buiten gaat (heeeel goed begrijpbaar in dit rotte weer) zorg je er wel best voor dat je hele huis echt helemaal elke dag 2 maal verlucht wordt. Dus alle ramen opengooien (met Anne uiteraard in een andere ruimte). De meest ongezonde lucht is nl die in een huis omdat er meestal niet genoeg verlucht wordt. Mama’s of papa’s die thuis blijven hebben daardoor ook veel meer kans op het ontwikkelen van kankers en ziekten. De slaapkamer is belangrijk, maar de woonkamer en keuken evenzeer. Zo kan ze een frisse neus in huis halen.

Hoop dat alle zieke kleintjes vlug beter zijn!

Groetjes,

Tamara

Hoi Tamara,

Wij luchten elke dag dus er stroomt genoeg frisse lucht naar binnen.
Het raam op haar slaapkamer gaat elke keer open als ze weer wakker
wordt. Als ze gaat slapen doen we hem weer dicht.
Ik vindt het ook wel erg fris hoor om met Anne naar buiten te gaan.
We wachten eerst tot ze helemaal beter is en dan gaan we weer met
haar een rondje wandelen.

groetjes Heleen

HI,

Milo is vanaf 7mnd meer verkouden dan niet verkouden hihi. Ik heb mezelf erbij neergelegd, weet dat ze vanaf 6mnd eigen immuunsysteem moeten opbouwen omdat antistoffen van mama op zijn. Hij komt ook 1 dag op de creche, pikt daar ook het 1 en ander op. Wat ik heb begrepen is dat luuf niet echt werkt, is meer voor je eigen idee. Mijn huisarts zei dat sprayen 9neus) het belangrijkst is, ook als de verkoudenheid over is, nog even 5dg doorgaan. Hij heeft nl in 2mnd tijd 2x middenoorontsteking gehad. De buis van eustachius is nog erg nauw bij die kleintjes, vandaar dat die gauw dicht gaat zitten en ontsteken. daarom is dat sprayen belangrijk om het slijn zo dun mogelijk te maken en het af te laten vloeien.
Hij is nu weer verkouden, had vette koorts gister. Nu gezakt maar niet fit, en hoest heel erg, vooral als hij gaat liggen, en 's nachts zit die neus potdicht, echt zielig. En daar wordt ie wakker van, dus moet ik sprayen, en dat is helemaal niet lekker als je nog half ligt te dromen…
Dus veel neusspray in huis, lekker met hem een warme douche nemen (of in de badkamer gaan staan =stomen) en als jij het prettig vind luuf, maar ik gebruik het niet meer. lekker knuffelen. En inderdaad ze eten minder, maar kijk naar jezelf, dan eet je ook minder graag…Wat meer vocht toedienen zo nu en dan, vocht is het belangrijkste, die kids kunnen met zo weinig eten rondkomen. Dat halen ze vanzelf weer in.
Tijdens die oorontstekingen moest Milo antibiotica, door deze ab kreeg hij weer maag en darmklachten, dus hij heeft heel slecht gegeten, maar hij bleef maar groeien.
En die zetpil paracetamol…ik heb ze altijd in huis, ik snap die huisarts echt niet, alsof je geen weerstand opbouwt door paracetamol. Koorts heeft inderdaad een functie, doden van virussen en bacteriën, maar als ik zelf koorts heb, of een stevige griep, dan neem ik echt een paracetamol! Het lichaam is dan alsnog lekker bezig met opruimen, alleen het kind vind er dan minder hinder van. Mijn huisarts zegt ook: zetpil is prima, zeker als ze daardoor lekker slapen. Waarom moet zo’n kind onnodig pijn hebben? Gister had hij 39,5 koorts, knalrode wangen, was sip. Nou dan krijgt hij van mij toch echt die zetpil, en een lekkere dosis knuffels en kusjes en dan slaapt ie heerlijk. Ik gebruik ook de tussistin voor baby’s. weet niet of het helpt, maar beter iets dan niets.

heel veel succes, maar als ze na 1wk nog steeds zo erg piept, kun je misschien bij je eigen ha langs gaan. Na 2 wk moet ze wel weer beter zijn…en dan komt weer de volgende verkoudheid haha, leuk hé kids…

x Floss

hoi,
mijn meissie hoest en niest ook al ruim een week… niets aan te doen volgens de huisarts, als ze geen koorst heeft en goed drinkt hoef ik mij geen zorgen te maken volgens hem. ik ga wel elke dag ff een blokje om hoor! lekker warm ingepakt, kan toch alleen maar goed zijn?
waar ik mij wel een beetje zorgen om maak is dat rs virus… hoe weet je of je kind dat heeft of gewoon verkouden is??
gr. Anoek

hallo,
Ik ben best wel blij om dit te lezen en dat meedere kindjes er lastvan hebben.
Roxanna is nu 6 maanden en is ook steeds verkouden. Dan is het een paardagen goed en dan begin het weer. Gisteren was hetzo erg, ze dronk ook niet goed en liet veel staan. Ik ben naar de apotheek geweest en gevraagd wat hetbeste was. ik gebruik al een tijd de neusspray van physiomer(zeezout) en druppels van vsm. Maar ben sinds gisteren begonnen met bisolvon, hoop dat dit gaat werken. Vanmiddag moet ik even naar de ha maar die zal denk niet veel doen. Ben al een tijd geleden geweest. Gisteren had ze ook verhoging en huilde veel. Gisteren avond was haar temp maar 36.1.
Liefs patricia

Wat is dat RS virus toch een rottig virus! Mijn kleintje was gelukkig ingeënt, doordat ze een zeer lage weerstand had. In het ziekenhuis heb ik afgelopen winter kleintjes gezien die werden opgenomen ivm het RS-virus.

Gewijzigd door - Rapunzel Amsterdam op 21 Apr 2009 16:12:56

Hallo dames,

Ipv de neusspray kun je beter zelf een zoutoplossing maken volgens het ziekenhuis is mij aangeraden door hun toen mijn zoontje op het rs virus is getest had het gelukkig niet.
Je spuit de zoutoplossing met een spuitje in zijn/ haar neusje als ze recht op zitten dat komt nl veel verder dan een neusspray.
Je moet echt met kracht het erin spuiten. Ze vinden het niet echt leuk maar dat vinden ze een neusspray ook niet
Denk dat je een spuitje gewoon bij de apotheek kunt kopen, ik heb hem nl van het ziekenhuis gekregen.
Zo maak je de zoutoplossing
1 liter water koken en dan 9 mg zout erdoor. Blijft 48 uur houdbaar dan moet je nieuwe maken.
Ik heb het gewoon in een flesje zitten.

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday PicLilypie Kids birthday Ticker

Lilypie Kids birthday PicLilypie Kids birthday Ticker