HI,
Milo is vanaf 7mnd meer verkouden dan niet verkouden hihi. Ik heb mezelf erbij neergelegd, weet dat ze vanaf 6mnd eigen immuunsysteem moeten opbouwen omdat antistoffen van mama op zijn. Hij komt ook 1 dag op de creche, pikt daar ook het 1 en ander op. Wat ik heb begrepen is dat luuf niet echt werkt, is meer voor je eigen idee. Mijn huisarts zei dat sprayen 9neus) het belangrijkst is, ook als de verkoudenheid over is, nog even 5dg doorgaan. Hij heeft nl in 2mnd tijd 2x middenoorontsteking gehad. De buis van eustachius is nog erg nauw bij die kleintjes, vandaar dat die gauw dicht gaat zitten en ontsteken. daarom is dat sprayen belangrijk om het slijn zo dun mogelijk te maken en het af te laten vloeien.
Hij is nu weer verkouden, had vette koorts gister. Nu gezakt maar niet fit, en hoest heel erg, vooral als hij gaat liggen, en 's nachts zit die neus potdicht, echt zielig. En daar wordt ie wakker van, dus moet ik sprayen, en dat is helemaal niet lekker als je nog half ligt te dromen…
Dus veel neusspray in huis, lekker met hem een warme douche nemen (of in de badkamer gaan staan =stomen) en als jij het prettig vind luuf, maar ik gebruik het niet meer. lekker knuffelen. En inderdaad ze eten minder, maar kijk naar jezelf, dan eet je ook minder graag…Wat meer vocht toedienen zo nu en dan, vocht is het belangrijkste, die kids kunnen met zo weinig eten rondkomen. Dat halen ze vanzelf weer in.
Tijdens die oorontstekingen moest Milo antibiotica, door deze ab kreeg hij weer maag en darmklachten, dus hij heeft heel slecht gegeten, maar hij bleef maar groeien.
En die zetpil paracetamol…ik heb ze altijd in huis, ik snap die huisarts echt niet, alsof je geen weerstand opbouwt door paracetamol. Koorts heeft inderdaad een functie, doden van virussen en bacteriën, maar als ik zelf koorts heb, of een stevige griep, dan neem ik echt een paracetamol! Het lichaam is dan alsnog lekker bezig met opruimen, alleen het kind vind er dan minder hinder van. Mijn huisarts zegt ook: zetpil is prima, zeker als ze daardoor lekker slapen. Waarom moet zo’n kind onnodig pijn hebben? Gister had hij 39,5 koorts, knalrode wangen, was sip. Nou dan krijgt hij van mij toch echt die zetpil, en een lekkere dosis knuffels en kusjes en dan slaapt ie heerlijk. Ik gebruik ook de tussistin voor baby’s. weet niet of het helpt, maar beter iets dan niets.
heel veel succes, maar als ze na 1wk nog steeds zo erg piept, kun je misschien bij je eigen ha langs gaan. Na 2 wk moet ze wel weer beter zijn…en dan komt weer de volgende verkoudheid haha, leuk hé kids…
x Floss