Verkoudheid/erge hoest

Hoop dat iemand de klachten/symptomen van onze dochter herkent…

Aimee is nu 7 maanden en is al ruim 2 maanden verkouden, ze heeft een verstopte neus en vooral veel hoesten…hebben het idee dat er gewoon veel slijm vastzit maar dokter kan niets horen. Dus dan wordt er verder niets ondernomen…
Hoesten begon alleen snachts maar nu ook overdag hoestaanvallen. Ze piept er niet bij en is ook niet benauwd.
Geven al weken neusspray (zoutoplossing van ortivin voor babies) en soms een tijdje bisolvon en dan weer tussistin om uit te proberen of een van beide een beetje helpt. Naast deze klachten eet ze ook slecht de afgelopen paar weken, raakt soms al helemaal in de stress als ze de fles ziet maarja als je keelpijn hebt en je neus zit verstopt…misschien wel begrijpelijk dat t haar tegenstaat.
Moet ook soms overgeven van het hoesten dus dan komt de halve voeding er (een paar uur na het geven) er weer uit.
Ook valt het ons op dat ze erg onrustig en druk is,maarja mischien de leeftijd denken we dan…
Al met al een heel verhaal maar misschien dat een andere mama iets hiervan herkent…

Gewijzigd door - Mamavanaimee op 22 Sep 2008 08:04:57

Oh was nog helemaal vergeten te vertellen dat ze sinds een paar weken, met vlagen, knalrode schrale wangen en neus heeft, naar aanleiding van al deze symptomen heeft de huisarts pepti2 voorgeschreven omdat het misschien koemelk allergie is…? Alvast bedankt voor je reactie

Petra van der Valk

Ik heb datzelfde hoestvirus (ook incl. bijna overgeven tijdens zo’n hoestaanval) en mijn man en kinderen hebben het ook gehad. Het kan 4-6 weken aanhouden zei de dokter tegen me toen ik daar vorige week met mijn dochtertje was.

Zolang ze niet benauwd wordt of piept en zolang ze geen koorts krijgt zou ik niks doen.

Die schrale wangen en neus zijn gewoon van het wegwrijven van snotneusjes. Zowel door haarzelf als door jou met een zakdoek. Die huid van die kleintjes is erg gevoelig dus het is snel schraal. Gewoon elke avond insmeren met iets van vaseline ofzo.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 21 Sep 2008 13:12:48

Dank je, ben inderdaad nu zelf ook ziek
Aimee hoest nu zo erg dat ze de halve nacht wakker is en ligt te huilen van de keelpijn, zo zielig
Wil ook helemaal niets meer eten en zelfs drinken gaat moeizaam (en heeft dus kleine plasluiers) dus maar even in de gaten houden.
Weet iemand hoe lang je dit kunt aanzien? Hoeveel moet een baby minimaal per dag binnenkrijgen aan voeding en vocht?

Petra van der Valk

Mijn zoontje (nu 2,5 jaar) heeft vooral 's winters altijd veel last van hoesten en vastzittend slijm.
Zelf geef ik hem nu Fluimucil Drank Junior 20 mg/ml, 150 ml. (deze is ook voor zuigelingen geloof ik) en is speciaal voor vastzittend slijm. Werkt beter dan Bisolvon vind ik. Ik zou willen dat ik deze 1,5 eerder ontdekt had. Zelf gebruik ik ook producten van Fluimucil.
Voor zijn neusje gebruik ik nesivine (nasivine) neusdruppels, deze hebben ze als het goed is bij de apotheek en ook voor baby’s. Deze mag je niet langer dan een week gebruiken. Ik moet zeggen dat ik in België woon, maar ik neem aan dat de nl apotheken deze ook verkopen.
Hier in België hebben ze ook zetpillen tegen de hoest. Ik weet niet of ze die in nl ook verkopen en of ze die ook voor baby’s hebben. Die geef ik meestal voordat hij naar bed gaat, omdat 's nachts het hoesten het ergst is.

Bij Lucas ben ik voor vorige winter naar een andere huisarts gegaan en die adviseerde om eens een poos de producten met lactose weg te laten. Dit schijnt namelijk veel te slijmen. Hij was toen wel al 1,5 en ik heb geen idee of er melk voor baby’s is zonder lactose. Ik moet zeggen dat ik echt het idee had dat het daardoor minder werd. Hij kreeg toen ook een puffer ventolin en een drankje zatiden. Misschien is het een combinatie geweest van dit alles.

Ik hoop dat je er iets aan hebt. Er is niets vervelender dan dat je kleintje zo verkouden is en zo moet hoesten.

Hou je me/ons op de hoogte?

Groetjes Dagmar