Verkouden

brandon is sinds gistere wat snotterig
vandaag wat hangerig/jengelig slaapt ook veel wil niet veel eten en is soms beetje aan het hoesten

nu is mijn vraag moet ik hem gewoon laten uitzieken? of even een neusspree/drankje halen? ik bedoel natuurlijk niet direkt maar als het erger word of moet ik het juist voor zijn?

dan nog een vraagje de een zegt binnen blijven de ander zegt juist naar buiten gaan kan geen kwaad???

we hebben nl vrijdag een verjaardag van me zusje we hebben geen auto dus gaan op de fiets kunnen we beter thuis blijven of…?

dit is de eerste keer dat die een beetje “ziekjes” is dus weet niet zo goed wat te doen

Neusspray is ervoor om vastzittend slijm weg te krijgen, dus bijv. bij verstopping. Wij gebruiken Rinikind van VSM, maar je kunt ook een andere zoutoplossing halen bij de drogist. Dus als je het idee hebt dat het vastzit, maak dan eerst zn neusje schoon en daarna sprayen.

De buitenlucht is denk ik wel goed! Mits je hem wel goed aankleedt natuurlijk. Gewoon zoals je jezelf ook kleedt, niet warmer.

Succes met de kleine “snotneus”!
Haha!

Volgens mij is buitenlucht ook altijd goed. Kijk als hij echt ziek gaat worden of zo zou ik hem niet mee naar die verjaardag nemen. Als een kindje wat ziekjes is worden ze daar over het algemeen niet vrolijk van. Maar goed, dat is natuurlijk ieder voor zich.

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Als Tim koorts had nam ik hem nooit mee naar buiten. Maar als hij alleen verkouden was wel. Ik zette ook wat vaker de ramen op zijn kamer open. Haha uiteraard niet als hij zelf op zijn kamer was. Maar zo konden de bacterien weer even lekker naar buiten vliegen

Groetjes,
Sandra

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Je mag gewoon naar buiten met een verkouden kind zeg mijn huisarts. Mits goed aangekleed. Frisse lucht kan zelfs een goede uitwerking hebben en je kan inderdaad meteen het kamertje lekker luchten! Verder ben ik zelf fan van LUUF bij verkoudheid, lekker hun rompje insmeren voor het slapen gaan en het bedje iets omhoog zetten bij het hoofdeind ( met een dik boek bv), zijn ze minder snel benauwd van die verstopte neus. Ik zou overigens niet op de fiets gaan vrijdag als je kindje echt niet lekker is. Ik zou zeggen kij naar je kindje en schat die dag in of het “kan”. Bij twijfel zou ik een keer overslaan. Als je zelf niet lekker bent, heb je ook geen zin in al die drukte… en zeker niet in een frisse fietstocht…
Beterschap!

oke naja hij is behoorlijk aan het snotteren maar geen koorts ofzo hij is ook verder gewoon vrolijk alleen slaapt wat meer vandaag en echt hangerig is die ook nie meer eten daarin tegen wil die ook niet echt maja als ik verkouden ben eet ik ook minder ik zal het inderdaad even aankijken en mocht het vrijdag erger zijn kan ik altijd nog even snel alleen heen gaan en dat papa thuis blijft bij de kleine of anders even kijken als iemand ons kan komen halen
en de ramen zet ik altijd zn 1 a 2 keer per dag open boven als hij wakker is
bedankt voor de reacties

Neusspray helpt zeker om de boel wat vrijer te maken.
(Let op de leeftijdsindicatie)
En frisse lucht is het beste medicijn dat er bestaat, dus: naar buiten!

M.

ja wij gaan zoiezo 1 keer per dag een 15 a 20 minuten naar buiten een stukje lopen met onze hondje vandaag was het ook lekker weer buiten dus