Verkouden!

Tijs is sinds het weekend heel erg verkouden. Niezen, hoesten, kwijlen, rode oogjes… Is er iets dat ik hem mag geven hiertegen? Hij is 4 maanden en ik heb hem gister al wel een zetpilletje gegeven van 60mg, omdat hij wat verhoging had. Vanmorgen was zijn temperatuur weer netjes.

Bedankt!

baby neusspray kun je geven dit is een zoutoplossing.
en luuf baby gebruiken wij altijd.(weet alleen niet vanaf welke leeftijd dit mag)
Verder hoofdeinde bedje wat omhoog zetten en een opengesneden ui doet hier altijd wonderen!

beterschap met de kleine

groetjes Gytha

Okay! Dat ga ik eerst doen, zijn bedje omhoog! Vanmiddag even naar de apotheek, dan vraag ik het even. Ben blij dat-ie nu slaapt, gister en vannacht heeft-ie zo slecht geslapen, zo zielig.

Maar thanks voor de tips!

ja het is sneu he voor die kleintjes!
lekker warm badje helpt ook goed.
Maar het is vaak ook zo over!!!

beterschap

groetjes Gytha

Ja, het liefst neem je het van ze over… Ik ga voor het slapen lekker met hem in bad altijd, vanavond maar even met Zwitsal eucalyptus… Thanks!

Ha,

Jason is net 3 maanden. Hij was van de week ook heel erg verkouden. Ik heb Nisybaby van VSM gekocht voor griep en verkoudheid. Een paar tabeltjes en het gaat nu al veel beter met hem.
succes.

Okay, dan zal ik dat ook eens in huis halen. Tijs heeft nog nooit iets gemankeerd, maar zit wel op het Kinderdagverblijf en dat schijnt ook een bron van bacterien te zijn. Logisch, eigenlijk…

Bedankt!

Ja, dat klopt. Het kinderdagverblijf is echt een bron van bacterien. Tommy was elke maand wel een keer verkouden. Veel Luuf, af en toe een neusspray als het echt erg was, en zijn bedje omhoog. En een uitje langs het bed is nog wel een hele goede oplossing. Ik heb zelfs een aantal keren beneden op de bank gelegen in een hoek van 45 graden met hem op mijn borst, zodat hij meer lucht binnenkreeg. Zo hield ik het ook een beetje in de gaten (was bang dat hij geen lucht meer kreeg)!!!

Maar ja, tommy is nu anderhalf en nog steeds 1 keer in de maand verkouden en dan gaat hij maar 1 x in de week naar het kindferdagverblijf.

Groetjes
Michelle

Mama van Tommy (21-12-2006)
en Koen (16-05-2008)

Ik heb ook wel eens gehoord dat je met je baby naast de douche kunt gaan zitten terwijl je die open hebt staan. Soort van stomen dus. Daar zouden de longetjes ook van open gaan. Ik heb het wel nog nooit zelf geprobeerd.
Succes ermee!

nee dit werkt alleen ergens anders voor maar je moet dan in de douche zelf gaan zitten met de deur dicht