Verkouden

onze lars nu 8 maanden, is flink ziek.
Hoge koorst en snot verkouden, als hij hoest is het net een oude vent.
we zitten al 2 nachten op met hem, krijsen gillen enz, overdag gaat het iets beter.
heeft iemand nog tips?

Hoi,

Wat vervelend voor de kleine Lars,
Toen Elke zo klein was is ze ook wel eens ziek geweest.
Koorts en verkouden. Ging vaak met een paar dagen over.
Wij zijn wel een keer naar de dokter geweest en kregen een
zetpil.
Gewoon smorgens en savonds even temperaturen.
We deden dan wel een lekker warm kruikje in haar bed.
Elke sliep dan ook veel, maar ja dat doen wij ook vaak als we
ziek zijn.
We bleven de eerste paar dagen wel binnen.
Elke (2 1/2 jaar) was laatst ook 3 week erg verkouden maar had
geen koorts.
Had een rood korstje onder de neus.
We zijn wel gewoon met haar naar buiten gegaan. Ze had toen
de winterjas al weer aan.
Op die leeftijd kun je ze niet meer binnenhouden want dan
duurt de dag zo lang voor haar.
Als je het te lang vindt duren dan zou ik even langs de huisarts
gaan.
Maar die zal er niet veel aan doen denk ik. Gewoon uitzieken en
misschien een zetpil geven.
Beterschap voor de kleine!!
Laat je nog even horen hoe het gaat!

Groetjes Heleen. Mamma van Elke 2 1/2 j en Anne 13 week

Opengesneden ui op een schoteltje op zijn kamertje leggen. Gaat het neusje van open en dan ademt-ie weer een stuk beter, slaapt-ie ook beter.

Verder neussspray geven. Niet alleen voor het neusje, maar ook voor zijn oortjes. Die kleintjes hebben bij zo’n verkoudheid ook al snel een middenoorontsteking te pakken en dat kun je vaak tegengaan door het gebruik van neusspray.

En paracetamol geven. Niet misschien, gewoon doen. Het is een fabeltje dat ze uit moeten zweten en dat die koorts juist goed voor ze is. Hebben ze alleen maar last van. Zetpil geven, dan voelt-ie zich weer wat beter, slaapt-ie beter, eet en drinkt weer beter en knapt daardoor sneller op. Als de koorts steeds na het uitwerken van de zetpil terugkomt, weer zetpil geven. Niet langer dan 4 dagen overigens want dan moet je de huisarts bellen. (Bovenstaand advies heb ik rechtstreeks van mijn huisarts).

Zakt de koorts overigens niet met paracetamol dan sowieso contact opnemen met de huisarts want dan kan er sprake zijn van een bacteriële infectie en heeft-ie antitiotica nodig.

Beterschap met de kleine man.

Groetekes, Sje

ik geef de alno ook een paracetamol als hij niet lekker is hoor ,
nu iss hij ook flink verkouden en hij heeft dan indd meteen last van zijn oortjes,en hij krijgt dan meteen en paracetamol,word hij rustig van en voelt zich een stuk prettiger en mamma dus ook ,

Idd. Demi is pas geleden ook verkouden geweest en daardoor slecht slapen. Ze slaapt met tut, maar dat werkt niet als je verkouden bent, je kan dan niet ademen door de neus. Gebruik ook altijd een ui op de kamer, met daarop een beetje suiker, versterkt nog een beetje. Tevens doe ik een beetje luuf op het borstje. Ook heb je van zwitsal een douchegel voor verkoudheid. Deed haar in bad en dan goed stomen. … Tevens een zetpil, slapen ze goed van. Ook dit heb ik van de dokter. Kreeg ook van de dokter een neusspray en na 3 dagen was het over. Deze kun je niet in de apotheek krijgen, maar de neusspray van olvarin is goed hoor.
Hoop dat je er iets aan hebt.
oh ja ik deed ook een telefoonboek onder het bed leggen, zodat ze een beetje omhoog lag. Dan kan ze toch iets beter ademen.
Gr. Natasja

ik zou ook paracetamol supp geven voor de koorts.
en een uitje op een bordje werkt ook goed.
en de neusspray gebruiken.

beterschap met je kleintje

groetjes gytha

Hoe is het vannacht gegaan met Lars?

Groetekes, Sje

ietsje beter,
overdag is het een ramp.
ik heb neuspray en das gillen maar ja, ik gebruik het wel anders is het helemaal huilen.
De hele dag staat het, water hem in de oogjes.
Dus ook s’vonds een lekker bad en ik ga luff proberen.
bedankt voor jullie tips

luuf werkt ook heel goed ,werkt ook rust gevend zeggen ze ,

Jeske was pas geleden ook ziek… ik heb gewoon zetpilletjes gegeven… Haar neus zat niet dicht, maar wel de hele tijd een snotkoker eronderhangen…
Ze hoestte wel veel dus ik heb daro tijmsiroop in huis gehaald… Vindt ze erg lekker… Verder ook luuf op de borst voor de nacht…

jeetje ook al ziek,
heel veel beterschap met je mannetje hoor.
Dat hij maar snel weer beter is.

Mika is ook flink verkouden en zit veel slijm vast en hij geeft veel over,
maar ja hij is nog geen 2 maandjes dus hij mag nog geen zetpilletje.
ook niet als hij koorts krijgt geloof ik.

Vanaf hoe oud mag je beginnen met een zetpilletje?

Bianca mv Nicky en Mika Dani 16-08-2007

lieke mocht evt bij de eerste prikjes al een zetpilletje.
Dus bij 2 maanden.

groetjes Gytha

Zetpilletjes gaan niet alleen op leeftijd maar ook op gewicht hoor. Lees anders de bijsluiter even daar staat het precies in. Ik geef mijn zoontje bijvoorbeeld altijd na zijn prikjes preventief een zetpilletje. Ik heb geen zin om te zitten te wachten tot ie er echt last van krijgt.
Heleen jij schreef dat je bij koorts je kindjes altijd een kruikje in bed geeft maar dat is wel af te raden hoor. Bij koorts moet een kindje zijn warmte kwijt kunnen (dat geldt trouwens ook voor volwassenen) en met een kruikje lukt dat niet. Dit kan ernstige warmtestuwing (risico op wiegedood) tot gevolg hebben. Bij koorst kun je het beste je kindje luchtig toedekken, geen tocht en het liefst de slaapkamertemperatuur juist wat verlagen. En natuurlijk het paracetamolletje wat iedereen hier al uitgebreid gepromoot heeft…!

Groetjes, Lynn

Anna is ook al eens verkouden geweest en had er ook koorts bij. De buurvrouw is apothekersassistente en die kwam met Luuf aanzetten. In een woord GEWELDIG Anna slpie meteen beter en was een stuk rustiger. Het werkt net als Dampo alleen is het natuurlijk minder scherp.

Met een pcmolletje erbij gaat het echt weer een stuk beter!!!

Moeder van een mooie dochter Anna, geboren 2 juli 2007.

Zoë is vorige week ook voor het eerst verkouden geweest en ik heb neusspray en LUUF gebruikt. Gebruik zelf nog steeds Vickx als mijn verkoudheid op mijn borst zit dus vind luuf perfect spul.
Ze had geen koorts dus paracetamol nog nooit nodig gehad.
Vind het wel raar dat iemand dit preventief geeft voor een prik. Zoë heeft nooit last gehad van haar prikjes en dan kunnen ze toch ondertemperatuur krijgen??

Groetjes,
Inge

Anna is nu ook weer verkouden, gelijk maar Luuf gebruikt en Anna slaapt weer lekker door. Luuf is echt geweldig spul!!!

Moeder van een mooie dochter Anna, geboren 2 juli 2007.