Verkouden!

Goede avond allemaal,

Mijn baby is nu ruim 4 maanden oud en is nu al ruim 4 weken verkouden ben 2 weken geleden naar de dokter geweest omdat hij zoveel hoest en het soms lijkt of hij er in stikt en er komt dan slijm omhoog. Dokter heeft ff geluisterd en gekeken of alles ok was, zei dat ik gewoon zijn neus moest sprayen…

Dat doe ik ook al een hele tijd neus spray elke keer weer als ik hoor dat hij slecht ademt, baby vicks smeer ik ook elke keer, en geef druppels tegen het hoesten zuig af en toe ook zijn neus leeg met zo een pompje.

Hij is alleen nog steeds verkouden en blijft slijm ophoesten vooral na het eten en spuugt daarna ook een beetje melk terug met slijm.

Mijn vraag aan jullie wat kan ik hiertegen het beste doen?

gr. Debora

Mama van Ingairo en Ishando!

Hoi Debora,

Ik ga altijd douchen met mijn kleine meid, laat hem dan eerst ff goed heet stromen terwijl ik haar uitkleed, dan staat de stoom al in de badkamer.
Dan douche ik met haar, het slijm loopt dan uit neus en mond.
Op het aankleedkussen leg ik haar daarna op haar buik met een doekje eronder zodat het slijm er ook uit kan lopen.
Verder is Senna sinds gister ook weer verkouden en slijm hoesten voor de 4e keer in haar 4 maanden, dus ik herken je problemen.
Ik gebruik ook zoutoplossing, neuspompje en tijmhoestsiroop om te verzachten na heel veel hoesten.
Verder is het weer afwachten tot het over gaat,
Succes ermee,
Groet Vanessa Mama van Senna.

wat je kan doen om je kindje rustig te laten slapen is een beetje baby vicks in een bakje op lossen met kokend water en dat op de slaapkamer zetten,mijn vriendin vertelde me dat en het heeft bij mijn 2kids goed geholpen,ze hadden minder last van hun verkoudheid en sliepen een stuk rustiger.

brie

Bedankt voor jullie reacties ik zal het allemaal zeker gaan proberen.

Kus Debora

Mama van Ingairo en Ishando!

hoi

wat bij mij zoontje goed hielp was bissolvon voor vastzittende hoest
misschien helpt dit kreeg ik trouwens op doktersadvies

Hoi,

Ik heb even een vraagje over dat neuspompje. Ik vind 't best lastig om dat te gebruiken want Celina wordt hartstikke wild, ik krijg dat ding er dus met geen mogelijkheid in. Soms draai ik dan maar een puntje van een tissue en dompel die in wat gekookt water om haar neus schoon te maken. Maar makkelijk is 't niet hoor! Hebben jullie misschien tips over hoe ik dat neuspompje 't best kan gebruiken?
Thannxxx!

Groetjes van Linda - mama van Celina

Niet echt, ook Senna vind er niks aan.
Wat ik wel geleerd heb is dat je het ene neusgat dicht moet drukken en dan de pomp ingeknepen in het andere neusgat moet doen en vervolgens loslaten.
Anders werkt het helemaal voor geen meter, ik vind het zelf niet echt heel goed werken maar dat is mijn idee.
Ik ga meestal douchen met Senna in een badkamer die al vol staat met stoom, zodat alles lekker los komt. Onder de douche loopt er dan al erg veel uit d’r neusje.

Succes ermee,
Groet Vanessa mama van Senna.

Van de kinderarts kreeg ik de tip om een beetje zoutoplossing met
een spuitje in het neusje te spuiten. Het doet hetzelfde als neusspray,
is alleen goedkoper en makkelijker, omdat je de neusgaten niet hoeft dicht te houden. Zo’n spuitje heeft wat meer kracht dan een spray.
Alleen… Ik heb het zelf nog niet hoeven gebruiken, dus ik kan niet zeggn hoe het helpt.

Dat heb ik ook gedaan en vind het echt zielig… ze krijgt dan ineens 1cc zout door haar neusje heen. Huilen… maar ze was wel ff goed leeg, dus het werkt wel.

Groet Vanessa mama van Senna.