Mijn dochtertje Julia van 10 maanden is verkouden, grieperig! Niet heel erg natuurlijk, maar best heel zielig. Er loopt constant snot uit haar neusje. Ze hoest ook en ik hoor haar piepen. De snot is gelukkig niet geel of groen, maar kleurloos. We geven haar al paracetamol en hoestdrank. Haar matrasje ligt ook al een beetje schuin, zodat ze met haar bovenlichaam wat hoger ligt.
Hebben jullie misschien tips om dit te verlichten?
Ik weet wel dat dit niet erg is, maar vind het gewoon zielig, misschien hebben jullie tips! Alvast bedankt. Dikke kus…
Verkouden
Hoi Gerti,
Als ze niet door haar neusje kan ademen kun je haar evt. Otrivin neusspray geven speciaal voor kindjes jonger dan 1 jaar.
En speciaal voor hele kleine kindjes is er sinds een paar jaar Dampo-zalf op de markt om op het borstje te smeren. Dat maakt de ademweg ook wat meer vrij.
Hou dat piepen wel in de gaten want als ze daar over een aantal dagen niet vanaf is, zou ik voor de zekerheid even naar de dokter gaan en naar de longetjes laten luisteren.
Sterkte met de kleine meid!
Groetekes, Sje (mama van Marleen en Ilse)
En daar komt ik dan weer an met mijn oma advies.
Zet een ui s’nachts naast haar bedje dan blijft hij neusje open.
Maar ja de volgende morgen ruikt haat hele kamertje dan wel naar ui, maar ja even een raampje open en de lucht is weer weg.
Suc-6 met het snotneusje
Groetjes Marianne Mama Van Ruben.

otrivin werkt goed voor mijn dochter. ik weet niet waarom maar vanaf dag 1 heeft zij een verstopte neus en gewone zoutopplossing werkt niet…
groetjes,
rachel