Verkouden?

Ja, Gioia is verkouden, niet te geloven he? ze zal vast de enige zijn, kan niet anders

maarre, vraagje: ze rocheld, echt, al een week. geven haar bisolvon, dat werkt wel, maar ze blijft echt rochelend ademhalen.

hoort dat erbij? hebben alle verkouden kindjes dat nu?

vroeg het me af.

Mo

Ik gebruik meestal voor dat soort slijmhoestjes hedrahelix. Dat werkte hier beter dan bisolvon. Wel gebruik ik meestal alles zoveel mogelijk alleen voor s`nachts.

Groetjes Astrid,mamma van Evianne 03-04-2003

Ze ligt nu rustig te slapen, houden het hier in de gaten.
maar dat rochelen, ja: iedereen is verkouden, maar dat rochelen zit me wel een beetje dwars.
ach ja: kan er maar een terugkerende afspraak van maken: dat we ieder weekend naar de doktersdienst gaan, tradities moet je hebben toch?

we hebben zo’n babyfoon kamera, en dat is prettig hoor, ze staat hier nu gewoon in beeld op de tv.
zien we precies wat er gebeurd, en horen we alles.

mo

als ze er s`nachts last van heeft dan kun je dr hoofdheinde van het bedje wat verhogen en eventueel even de waterkoker aanzetten op dr kamertje zodat de luchtvochtigheid wat hoger is.

Groetjes Astrid,mamma van Evianne 03-04-2003

Dat is een goeie, dat ga ik zo nog effe doen!
ze slaapt nu wel rustig, en ik hoor haar nu niet echt, maar ja: als ze vanacht het toch benauwd krijgt ofzo.

zal wel wat meevallen, omdat ze nu zo rustig slaapt, ook niet hoest ofzo.

maar hoofdeinde ga ik wel omhoog doen, en idd die luchtvochtigheid. altijd nuttig.
zekere voor het onzekere.

mo

De laatste keer toen Lisa verkouden was hebben we haar ook bisolvon gegeven en daar ging ze van overgeven. Omdat het slijm dan lost komt, dus sta daar niet vreemd van te kijken.

En even geen melkproducten geven. Is slijmopwekkend.

Beterschap.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04).

Ze krijgt al geen melk, althans: geen koemelk enzo,
zou sojamelk ook slijmopwekkend werken?
zal dat eens opzoeken.

Ze haalt al minder, ligt hier nu al weer te slapen, nou ja: dat geneest altijd het beste he?

mo

Hoi Mo,

Soja melk is niet slijmopwekkend. Hoor je het in de keel of in delongen rochelen. Kan ook zijn dat het vast zit in de keel. Wat bij Daan goed helpt is Tussiskind hoestdruppels 3maal daags 10 druppels. Het werkt heel goed. OOk zorgen voor een niet te droge slaapkamer. Dus waterbakken aan de verwarming. Bij de neusverkoudheid gebruik ik ook speciale neusspray met Xylomethazolini in. Ik geloof dat Gioia dan 0,025% mag hebben. 7-10 dgn gebruiken. Werkt ook goed.
Hoofdeinde omhoog. Die tip had je al van Astrid.
Ohja nog een tip rauwe ui op de kamer zetten.

Verders geen tips meer.

Beterschap met haar.

Groetjes,

Diana moeder van Daan

o, ja: een ui! dat had mijn broer vroeger ook! en werkte als een tiet. (oeps, plaatselijke opmerking vrees ik? )

water staat al op de verwarming nu, die staat niet hoog natuurlijk, maar de luchtvochtigheid gaat dan wel goed omhoog.

ik hoor het vrij hoog, niet in haar longetjes.

als ze eenmaal slaapt is het ook eigenlijk weg.

overdag rocheld ze, en hoest regelmatig.

haha, nu weten we in ieder geval dat ze echt hoest: als oma hier is, die hoest nogal (verstokte roker ) en dan hoest Gioia haar heel de dag na.
konfronterend, als je roker bent
misschien dat ze nu toch gaat overwegen te stoppen, als je je kleindochter deze immitatie hoort doen

mo

Ik wou dat dat van het niet roken hielp. Mijn ouders roken nog steeds en alleen als Daan in de buurt of in huis is wordt er niet gerookt. Vind het zo vies. Krijgt ie nog alle nicotine binnen. Want het is af en toe erg blauw bij mijn ouders. Voor de rest zijn het schatten van mensen. Maar stoppen ho maar. Enne het is nog beter voor hun gezondheid om te stoppen. Echte verslaving. Sorry wou dit effe kwijt.

Groetjes,

Diana moeder van Daan

Dan moet je Daan dat confronterende nep hoestje aanleren
en zeggen: als opa en oma der zijn: constant hoesten
je weet het niet? misschien doet het wat?

vast niet hoor.
ik zeg het wel stoer, maar rook toch stiekum af en toe een sigaretje, lang niet meer in de mate van voor Gioia zeg maar. maar helemaal niet roken? nee, dat lukt me niet.
maar hier in huis word niet gerookt.

mo

Gioia heeft broncitis.
ben vandaag effe bij de ha geweest, het werd niet erger ofzo, maar ging ook niet weg.
ze vond het wel vreemd: meestal zijn kinderen daar ziek van, koorts, en benauwd enzo.
maar dat heeft ze allemaal niet.

nu kuurtje meegekregen.
als het goed is is het met 7 dagen over.

blij dat ik gegaan werd, voor het erger geworden zou zijn, toch vervelend lijkt me.

blij dat ze zo afwijkend is: en het dus niet benouwd heeft! afwijkend zijn heeft wel eens voordelen dus

mo

Jeetje wat vervelend. Hopelijk is ze snel weer beter met het kuurtje.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04).

Wat vervelend zeg. Daan heeft dat ook gehad en idd met een kuurtje ging het zo over.
Beterschap met Gioia

Groetjes,

Diana moeder van Daan

We merken nu al verschil, halen word al minder!
Gelukkig maar, is ze daar weer vanaf, na der kuurtje.
maar werkt dus echt snel! gister mee begonnen!
fijn.

mo

gelukkig dat de medicijnen al werken gauw weer beter worden

groetjes marielle mama van tanja

Beterschap Gioia!!!

Groetjes, mamma van Stephan