Verkouden, griep ... alweer!

Ik kan het niet meer op 2 handen tellen zo vaak heerst er griep hier in huis. Het lijkt wel of de virussen hier voor de deur liggen Ik ben zelf nog nooit zo vaak ziek geweest als het afgelopen jaar. Begonnen sinds Fabienne naar de PSZ gaat. Zij heeft no nu en dan een fikse verkoudheid maar haar mama en papa zijn inmiddels bekaf van al die griep virussen. We lopen maar te snotteren en te hoesten, hebben koorts of een keelontsteking, dan ineens weer hooikoorts door de droogte (ook nooit gehad) … zucht … Ondanks onze gezonde eetgewoontes, wat kunnen we nog doen/ondernemen om niet steeds zo vatbaar te zijn?

Groetjes Esther

jeetje zeg meid beterschap! nee wij hebben daar geen last van sinds rico naar school gaat. maar je kunt altijd extra multivitamines bij slikken voor een extra goede weerstand he. een goede voeding alleen helpt soms niet namelijk.

We gebruiken al extra vitamines Toch zijn we nogal vatbaar voor van alles en nog wat.

Het enige wat je kan doen ( en dat doe je volgens mij al als ik het zo lees ) is gezond & gevarieerd eten, voldoende rust ( ! heel belangrijk denk ik zelf) en voldoende luchten in huis ( ik heb altijd ramen open, ook 's nachts op een klein kiertje). Hier zijn er ook periodes van continu snotteren en dan gaat het weer even een tijd goed. Het hoort er gewoon bij, vrees ik…
groetjes

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

hmm ja dan weet ik het idd ook niet echt Esther… slapen jullie wel voldoende? er zijn idd een aantal dingen die heel belangrijk zijn voor lichaam en geest
voldoende (nacht)rust, beweging,buitenlucht en gezond en voldoende eten.

Heb je een huis met een kruipruimte eronder? Check die eens.

Mijn zus kreeg op een bepaald moment extra last van haar astma. Konden niet vinden hoe dat nou kwam. Totdat mijn vader in de kruipruimte onder het huis kwam. Stond 10cm water in! Bleek dat de afvoer van de wasmachine onder de vloer afgebroken was een hele poos eerder (want het afgebroken stuk zat inmiddels muurvast in de grond gezogen) en al die tijd had de wasmachine het water gewoon in de kruipruimte geloosd.

Als je met z’n allen steeds zoveel luchtwegklachten hebt, kan het zijn dat er een vochtprobleem in je huis is.

Groetekes, Sje

wij hebben idd dikwijls water in de kruipruimte Sje … zeker als er veel regen valt dan is het hier prijs. Veel grondwater dus. We wonen ook op een hoek, mooi gelegen maar bijna altijd wind dus als het hier 25 graden is, is er nog steeds wind en kun je het nog voor de kiezen krijgen !!

Eerlijk gezegd ben ik geen beste slaper en zit ik niet 100% goed in mijn velletje, misschien daarom vatbaarder. Toch heb ik dit nooit zo erg gehad, de leeftijd ??? hahahaha.

Bedankt dames, zal het zeker met manlief eens hebben over de kruipruimte!