Verkouden, al twee weken

Mijn dochter is al 2 weken verkouden… geen snot meer maar wel verschrikkelijk hoesten.

Vorige week naar de dokter geweest en hij zei dat ze het gewoon moet uitzieken maar zodra ze koorts krijgt, moest ik terug komen. Zijn jullie schatjes ook zo verkouden? Vind de hoest wel zorgwekkend hoor…

Hier ook zo’n verkouden kereltje, al drie weken. Snot, hoesten, etc. Ook naar de huisarts geweest en die zei hetzelfde. Het komt erop neer dat ze een afweersysteem aan moeten maken en dat kan alleen maar door ziek te zijn. Sommige kinderen zijn chronisch verkouden de eerste paar jaar zei 'ie, dus we moeten ons maar voorbereiden…

Maar zielig is het zeker. Heb je al een opengesneden ui naast z’n bedje geprobeerd of het matrasje thv het hoofdje iets ophogen?

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

helpt zo’n ui echt? het stinkt zo door heel het huis…

ja een ui helpt echt!
Ik laat mijn huis dan maar lekker stinken maar het helpt echt!
Smorgens lekker de ramen open en de stank is zo weg!

groetjes Gytha

Noa is sinds een paar weken ook wat verkouden. Hoesten en niezen. Schijnt er bij te horen. Toen Noa geboren werd, kwam ze verkouden uit het ziekenhuis. Heeft al met al toch wel tot maart of zo geduurd tot ze niet meer snotterde.
Weet iemand of je zo’n kleintje ook een hoestdrank kan geven of moet het echt vanzelf overgaan?

claarjte ja hoor er is voor kids tot 6 jaar druppels van tussi kind

tegen kriebelhoest en vastzittende hoest heb het alijd gebruikt.

nu werkt dit echt nit meer bij mijn zoontje van 5 en heb tussistin gehaald een siroop vanaf 6 jaar mag hij het pas hebben maar werkt echt perfect

Hoi,

Hoor aan alle kanten om mij heen dat het een zeer vervelende en aanhoudende verkoudheid is die maar niet over lijkt te gaan. Gemiddelde duur 6 weken.

Groetjes

lon106

Hier ook een sniffertje. Julia is al een week of 2-3 verkouden, met hoesten vooral. Ze stikt er dan bijna in en geeft haar fles terug. Ik heb Tussi kind van VSM gehaald, al had ik niet het gevoel dat dat echt hielp. Nu gaat het beter, maar voor hoe lang? De kindjes in het kdv hoesten lekker in elkaars gezicht, dus ik vrees dat Julia ook lang verkouden zal blijven! Maar even een netje uien halen, want dat helpt inderdaad goed, zeggen ze!

Groetjes Rainbow

Trotse mama

Even misschien een verlate reactie maar zo;n ui doet echt wonderen. Ik gebruik het voor mezelf ook want op dit moment ben ik degen die loopt te snotteren. Ben nog de enige thuis.

Groetjes,

Michèle

Jade is ook heel lang verkouden geweest, blijkt ze een urineweginfectie te hebben. Op de kdv blijkt een zeer besmettelijke luchtwegbacterie te zitten. Dus goed in de gaten houden, en als je het niet vertrouwd terug naar de HA!
Ze hoestte ook heel erg, ze werd er 's nachts wakker van.

Ik ben in 3 weken ook wel 3x geweest en heb 3x gebeld om te overleggen!

Volg je gevoel!!!

Groetjes Frauk

Gewijzigd door - mama Jade op 17 Dec 2008 19:36:18

ok… de volgende keer een ui! maar even heel dom … versnipper je die? of alleen maar door de midden en bij zijn bedje? of …

Door de midden is vaak voldoende of in hele grove stukken en dan naast het bedje. Liefst op hoogte van het gezichtje zodat ze de dampen goed opsnuiven. Zet het op een krukje, Alleen wel zorgen dat ie er niet bij kan. Want ik denk niet dat ie dat al lekker vind

Groetjes,

Michèle

Marijn heeft op dit moment het RS-virus en toen ik vertelde dat hij heel vaak verkouden is zei de kinderarts dat het goed was omdat ze dan al antistoffen aanmaken dus zie het als positief hoewel het nu heel vervelend is.
Lekker buiten zijn zolang ze geen koorst hebben is ook goed.
En een ui doet zeker wonderen en de stank nemen we voorlief zolang onze kinderen er maar baat bij hebben toch…

9 maanden banner

Probeer eens een kuurtje van 7 dagen van Nisykind Forte druppels van VSM van 0t/m 6 jaar. Hebben ze gewoon bij de apotheek of het kruidvat of zo.
2x daags 8 druppels (baby) en het werkt echt!
Het afweersysteem wordt hiermee geactiveerd. Mijn twee kleintjes krijgen de druppels zodra ze beginnen te snotteren en het werkt echt. Het gaat zo snel over! Succes!

Groeten, Femke