Verkouden 4 maand

hallo

mijn zoontje van 18 weken is erg verkouden.en slaapt s’nachts ook erg onrustig.
de ene keer gaat het beter dan de andere keer.
maar soms word hij wakker en kan hij gewoon vrij ademen.maar toch gaat hij dan erg huilen.hij sliep altijd door,(van 20.00-8 uur,wel om 6 uur even de fles)
heeft dit nu met de verkoudheid te maken of een sprongetje?
want zaterdag sliep hij wel meer dan de klok weer rond.maar vanacht was het weer drama,bijna de hele nacht huilen.hoe lang duurt zo’n verkoudheid eigelijk?
hij is nu ruim een week verkouden.(hij heeft geen verhoging en is overdag erg vrolijk!

ybruinenberg

Hoe lang een verkoudheid duurt is moeilijk te zeggen. De een heeft er langer last van dan de ander. En de een heeft het heftiger te pakken dan de ander. Je zou zijn bedje iets omhoog kunnen doen waar hij ligt met zijn hoofd, zodat hij wat makkelijker kan ademhalen. Tenslotte heb je zelf ook s’nachts meer last van je verkoudheid, doordat je plat ligt. Verder kun je hem insmeren met luuf en een neusspray voor hem halen. Zet ook als hij niet op bed ligt lekker zijn ramen open, zodat alles even door kan luchten en de bacterien weer weg gaan.

Beterschap voor je kleine man!

Groetjes,
Sandra

Hier ook eentje die aan het snotteren is… Ik maak voor het slapen zijn neusje leeg (met neuspompje) zodat hij vrij kan ademen. Hierdoor gaat hij rustiger slapen. Daarna smeer ik luuf op het lakentje zodat hij dit wat inademt maar dit niet tegen zijn neus aanzit … dus alleen de lucht zeg maar. Verder spray ik zijn neus… ook overdag regelmatig met de neusspray (wat erg goed helpt)… en heb ik het bedje omhoog staan.

Lastig … maar je kunt er verder niks aan doen. Ze moeten het zelf weer kwijt zien te raken…

Sprongetje weet ik even niet wanneer die zijn… maar daar kunnen ze heel goed ook snacht ongerust van worden…

Je zou ook nog een ui doormidden kunnen snijden en deze op zijn kamer leggen. Stinkt maar werkt wel. Luuf, neusspray (zoutoplossing).
Als je buiten bent geweest en je komt weer binnen krijg je een loopneus dus weet niet of het dan los komt of dat het door het temp. verschil komt. Maar buitenlucht is sowiezo goed voor een mens.
En ja hoelang zijn ze verkouden…Dion is vanaf zijn tweede week al verkouden de ene keer erger dan de andere keer. Crech kinderen zijn ook vaker ziek of verkouden dan niet crech kinderen. Weet niet of je kindje naar de opvang gaat?