Verkleving schaamlipjes

Ik was vanmorgen weer naar het consultatiebureau geweest. Een tijd geleden had ik hier een topic geopend over verkleving van schaamlipjes. Destijds had ik met mijn huisarts contact opgenomen die mij vertelde dat wanneer ik weer bij de huisarts moest komen om haar mee te nemen zodat hij zelf eens kon kijken of het gaatje niet te smal was.(hier was geen spoed bij en als het dicht zou zitten zou er pas op latere leeftijd wat aan gedaan worden)Hiervoor had een leerarts(omdat eigen dokter op vakantie was) hierheen gekeken. Deze leerarts wist niet of dat normaal was en dacht dat het misschien aan de schimmelinfectie lag waarom het gaatje toen niet te zien was.

Vandaag heb ik op het consul;tatiebureau erheen laten kijken. Hun zeiden tegen mij dat inderdaad het gaatje te klein is en dat daar een soort hormoonzalf voor bestaat om de verkleving op te lossen. Ze zeiden ook dat er een kans is dat het daarna weer verkleven gaat en dat zou het operatief open gemaakt moeten worden.

Ik ga voor morgen een afspraak maken met de huisarts om hem te vertellen dat het consultatiebureau wel zegt dat er nu wel wat aan gedaan kan worden en dat we niet hoeven te wachten tot oudere leeftijd. Hij had mij helemaal niks verteld dat er hormoonzalf is die dit kon oplossen des tijds.

Hebben hier meer moeders ervaring met deze soort hormoonzalf die verkleving oplost?

Chantal

Oh meissie, vervelend dat er toch meer aan de hand blijkt te zijn. Ik heb geen soortgelijke ervaring, maar ik heb wel laatst een bericht van een kennis gelezen die op diezelfde wijze te werk moest gaan om de te strakke voorhuid van haar zoontje wat op te rekken. En dat is goed gelukt. Dus hopen dat het voor je kleine meid ook op deze manier opgelost kan worden en dat ze niet geopereerd hoeft te worden.

Alle sterkte.

Groetekes, Sje

Had net op internet rond gesnuffeld. Het schijnt een veel voorkomend probleem te zijn bij meisjes. Er zijn artsen die zeggen dat het komt door vochtige doekjes te gebruiken, anderen zeggen weer dat het door ontstekingen komt en andere zeggen weer dat de oorzaak ervan niet bekent is. OOk zegt een arts dat het in de pubertijd open zou gaan door hormonen wat meisjes in de pubertijd aan maken en anderen zeggen weer dat dat niet het geval is. Hormoonzalf voor vrouwen in de overgang wordt gebruikt hiervoor zeggen sommige. OOk zeggen ze dat een ingreep heftig is voor een klein kind en dat het lidtekenweefsel zich daar kan vormen wat weer niet goed is. Bij sommige kinderen heeft die hormoonzalf gewerkt bij anderen weer niet en gebeurt de verkleving opnieuw. OOk zeggen mensen dat als het niet verder open gemaakt zou worden dat je dan een verhoogde kans hebt op blaasontsteking. Had ook inderdaad gelezen dat hormoponzalf gebruikt wordt bij een te strakken voorhuid of verkleving bij een jongetje .

Nu ben ik benieuwd wat mijn huisarts gaat zeggen morgen om 10 voor 10. Ben benieuwd. Wat een informatie op internet zeg! Die een zegt dit de andere weer dat ik wordt er niet echt heel erg veel wijzer van. wat moet ik geloven en wat niet? pfffff groetjes chantal

Chantal

Gewijzigd door - minis@12move.nl op 02 Oct 2008 12:56:12

Ben een uur terug nu van de huisarts. Hij wil pas met hormoonzalf gaan proberen wanneer de verkleving echt een belemmering gaat worden bijvoorbeeld zoals infecties of ontstekingen en wanneer als ze zinderlijk is geen goede plasstraal kan maken. Hij zegt ook dat de natuur ervoor zorgt dat het open zou gaan. Wanneer 1 van die belemmeringen zich voordoen dan pas met hormoonzalf beginnen. Als we nu met die zalf beginnen is de kans er dat het daarna weer verkleeft wordt. Ze heeft er nu geen last van dus we laten het zo hoe het nu is. Er is een heel klein gaatje te zien dus er is op het moment wel een kleine doorgang.

Ja sann dat lijkt mij ook ontzettend zielig. Wat jij beschrijft wat jou zoon heeft dat heeft mijn vriend toen hij vroeger klein was ook gehad. Bij hem hadden ze destijds besloten toen hij een jaar of 4 a5 was om het vel te verwijderen. Weet niet of ze dat straks ook bij jou zoon gaan doen?Steeds ontstekingen hebben is ook gigantisch pijnlijk. Ook een gigantisch moeilijk situatie voor jullie zoontje zo te horen.sterkte ermee. Vervelend dat je zoontje er zo een last van heeft. Groetjes chantal

Chantal

Nou chantal,

even aankijken dan maar. En als er nu een kleine opening zichtbaar is prima toch.
Zollang ze er geen hinder van heeft!

groetjes GYtha

Hallo! Ik ben nieuw op deze site en kwam er op omdat ik informatie zocht over verkleving van schaamlipjes. Mijn dochter van 17 maanden heeft het en uiteindelijk heeft de kinderarts besloten om een hormoonzalf voor te schrijven.
alleen nu wordt ze sinds eergisteren 's nachts wakker en dan is ze zo wakker dat ze wil spelen (terwijl ze altijd goed door slaapt). Vroeg mij af of andere moeders dit herkennen of dat dit gewoon een fase is die bij de leeftijd hoort.

ik heb geen ervaringen met verklevingen en hormoonzalf, maar het wakker worden met 17 maanden is een sprong. Het is de laatste mentale sprong voor de PP.

Groetjes,

Michèle

@michele, AHAA…dat verklaart hier weer veel!
Hoop vannacht op een betere nacht!

Gr, Danielle

Ik hoop het. Wij hebben een week ellende gehad met de 15 maanden sprong. Dat is net allemaal achter de rug, ik wil dus nog even niet denken aan de 17 maanden

Maar ik geloof dat Erik van Mriek er net uit is. Misschien heeft zij raad en daad.

Groetjes,

Michèle

Haha, een sprong blijft een sprong. Raad en daad? Behalve geduld hebben en uitzitten kan je niet veel doen. Solly. Haha.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker