Verkleinende droger ;-)

Nou ja zeg! Ik had bij de HEMA een slaapzak gekocht een paar weken geleden. Een hele leuke met rose en allemaal tekeningetjes erop. Eva en ik bespraken altijd wat er op stond: een slak, een theepot etc. Een leuk ding van een soort flanel. Eerst ging de rits al snel kapot, dus ik ging terug naar de HEMA en kreeg een nieuwe. Toen heb ik dat ding in de droger gedaan, zoals altijd. Nooit problemen mee. Gisteren deed ik de slaapzak aan…echt serieus maten te klein. Eva’s buikje was zo dik, dat ze daarmee heel de rits opendrukte! Normaal kon ze dat niet en ik denk niet dat het door de frietjes bij IKEA kwam! De mouwen zaten loeistrak en stonden op knappen. Ze leek net een hulk die elk moment uit haar slaapzak kon knappen! Gauw uitgedaan…Hebben jullie dat ook weleens gehad met een HEMA slaapzak? Die spullen kunnen altijd gewoon in de droger?

En de sokken van Max, maat 0-6 maanden, zijn ook heeeel klein opeens. Maar die moeten normaal toch ook in de droger kunnen? Ok, hij heeft behoorlijke kolenschopjes, maar niet zo erg dat hij sokken voor 6 maanden niet past…Ik heb de droger niet op een hogere temperatuur gezet, dat is zeker! Met andere was heb ik geen problemen!

Is er wat met de HEMA sokken en slaapzakken, of heb ik een verkleinende droger?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Ik heb eigenlijk nooit problemen met Hema en mijn droger. Nu heb ik wel een oude droger maar daar zal het niet aan liggen. Ik stop zelf niet alles van de zeeman in de droger want die heeft wel krimpspul

Groetjes,

Michèle

hoi,

ik heb wel vaak als ik dingetjes in de droger doe dat ze idd. krimpen.
Nu vind ik het wel grappig, want ik vind juist dat wanneer ik kinderkleding
(ook vaak van de HEMA) was, ook al is het 40 graden (warmer doe ik echt niet)
dat er toch een maatje kleiner uitkomt.Nu vallen de maten bij de HEMA zowieso
kleiner uit, vind ik . Ik kocht bewust altijd al een maatje groter,
maar slaapzakjes moeten idd. gewoon in de droger kunnen, staat denk ik ook wel op het etiket.
Succes!
groetjes, mama van 2 kids .

Hier hetzelfde verhaal met die leuke slaapzak maar dan de jongensversie…
Ook de rits snel kapot en vervolgens gekrompen in de droger.
Bij zn lichaam zat ie nog redelijk maar ik kreeg met geen mogelijkheid zn armen er meer in.
Heb hem terug gebracht. Jammer ben ik normaal niet gewent van de Hema!

Mama van Jim

Lilypie Second Birthday tickers

Heyy,

Ik heb dezelfde versie slaapzak van de hema, maar dan in het wit.
Die zit ook altijd in de droger, maar moet zeggen dat hij nog niet te klein is.
Ik heb wel een pakje wat gekrompen is in de droger, ook van de hema.
Kan er eigenlijk niet echt over mee praten dus…
Hahaha…
Groetjes Kristine

Er zijn toch maar een paar mogelijkheden:

1. Een productievaudje, waardoor de stof niet goed voorgekrompen is.

2. Per ongeluk toch een verkeerde stand op de droger gekozen
    Maar dan zou de rest van de was ook te klein moeten zijn.

3. De droger is stuk, en wordt veel te warm. Maar dan zou
    de rest van de was ook te klein moeten zijn.

M.

Zou inderdaad een productiefout kunnen zijn. Maar ik moet zeggen dat ik het heb bij alle dingen die ik in de droger stop. Waarschijnlijk droog ik het met een te lang/heet programma. Als ik een iets te wijde spijkerbroek heb dan stop ik hem ook altijd in de droger.
Maar goed… Ik had een slaapzakje van prenatal in de droger gestopt. Hij zat eerst ruim en nu kan ze hem niet meer aan. Nu heb ik ook dat leuke slaapzakje van de Hema (heel leuk! en lekker warm) die doe ik nu heel kort in de droger en daarna hang ik 'm uit.
Maar daar kun je nu niks mee. Balen dat hij nu niet meer past…

[img]http://lb2m.lilypie.com/TikiPic.php/3TYZ.jpg" width=“100” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]

Die slaapzak was inderdaad erg leuk! Maar niet van de beste kwaliteit helaas…Ik denk dat ik ermee terug ga…Moet ik 'm wel uit de kliko vissen trouwens? Kijken wat ze zeggen!

Ik heb denk ik dezelfde en die is ook gekrompen!

Nou past hij nog wel want hij was erg ruim maar nu hang ik hem gewoon te drogen.
Vind 'm zo leuk met al die dingetjes die erop staan.

Met de rompertjes van de HEMA heb ik er trouwens geen last van, die krimpen niet in de droger (schreef vriezer, last van de valium denk ik )

Groetjes van Sascha en Senne

Hahaha… vriesdrogen is ook een optie natuurlijk!

Geen ervaring met krimpen in de droger, koop veel bij HEMA en nooit last van gehad. Zal inderdaad die ene slaapzakstof geweest zijn.

Liefs!

Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Ja, dat kan ook, buiten in de vrieskou droogt de was ook dus waarom niet in de vriezer?

Misschien dat flanel sowieso sneller krimpt?

echt herkenbaar, ik doe rico’s combisleeper in de droger (wat ook mag staat op dat kaartje) en die is echt verkleind.
ook is hij niet meer zo warm als in het begin, door het wassen lijkt de warmte van de slaapzak te vliegen ofzo… en dat voor 90 euro PFF!!

hoi,
hier hetzelfde! ik heb de roze slaapzak met rode randjes van de hema. Mijn schoonmoeder heeft dezelfde, zij doet hem nooit in de droger en ik wel, het verschil is ernorm. maar ik weet niet wat er op het etiket staat (kan nu ook niet kijken, ze heeft hem aan…) zal morgen eens kijken.

groetjes gidget

Wat toevallig dat iedereen het heeft met die slaapzak! Het is toch maf! Het gekke is, dat ik dat ding al een paar keer eerder in de droger had gedaan (dat kan gewoon volgens het etiket) en dat dat goed ging. Nu ging het fout, terwijl ik met de andere kleren geen last had! Ik heb de HEMA er over gemaild…ben benieuwd wat ze zeggen. Ik heb vandaag een nieuwe gekocht, een rose met rode strepen en hopelijk is die van een betere kwaliteit? Ik heb ook een witte van de HEMA en die is prima?

quote:
Ja, dat kan ook, buiten in de vrieskou droogt de was ook dus waarom niet in de vriezer?

Misschien dat flanel sowieso sneller krimpt?

Sommige soorten stof krimpen inderdaad sneller dan andere.
Maar: vóórdat er iets van gemaakt wordt, worden de stoffen meestal
voorgewassen/voorgekrompen.
Dat zorgt er voor dat het thuis in de was/droger niet meer krimpt.
Misschien dat het daarbij juist fout gegaan is bij deze slaapzakken.

M.

Hahaha, zo te horen heb je verkleinende droger hoor nee grapje, misschien heb je hem op een te hete stand staan per ongeluk?

xxx

Lilypie Second Birthday tickers

Denk dat het toch de frietjes van de IKEA waren…

Zonde hoor, ben benieuwd wat de Hema als reactie geeft. Staat in het waslabel dat ie wel gewoon in de droger kan? Ik merk het hier altijd wel aan de sokken, die koop ik standaard te groot en na een ronde in de droger passen ze! Ik heb een slaapzak van prenatal, die blijft prima in de droger. En heb de combi-sleeper waarvan ik dacht dat die ook prima in de droger kon, maar ik lees hier een ander berichtje dus daar zal ik zelf ook even mee oppassen…

Groetjes Carolien

Lilypie Premature Baby tickers

Oooo, dat is balen als je peperdure Combisleeper kleiner wordt! Gats. Ik heb een antwoord van de HEMA, dat ze het heel vervelend vinden blabla. Ik moet ermee terug naar de winkel, want daar moeten ze beoordelen wat ze ermee gaan doen. Tja, daar heb ik niet veel zin in. Ik had dat ding al in de kliko gegooid en hem er weer uit gevist. Nu zijn de mouwen ook nog zwart…Ik laat het maar zo…Ik heb er nu eentje gekocht van katoen, dat flanel, daar zat het 'm denk ik in? Jammer, want dat slaapzakje was echt een topper, die stof was zo leuk en Eef en ik konden er echt over kletsen samen!