Verjaardagen in zicht (geen cadeau-idee)

Wat geef je aan een peuter van 3 en haar broertje van 1? We hebben geen idee…Max heeft echt niks nodig eigenlijk, want die speelt met al het speelgoed van Eva. En Eva heeft al heel veel en speelt vooral eigenlijk met de gewone huis-tuin-en-keuken-spullen. Ik bedoel, geef haar een pan en een lepel en ze is daar zoet mee. Wij geven alleen speelgoed met verjaardagen en Sinterklaas en de rest heeft ze gekregen of hebben we voor een habbekrats gekocht op markten.

Voor Max en Eva zoeken we nog een mooi, duurder cadeau. Tussen de 50-100,- (voor onszelf en als het bv 100,- is dan doen opa en oma mee). Kleinere dingen weet ik wel, bv Mini-loco, een tasje of klei ofzo. Maar wat is echt een mooi cadeau? Ik zag dat Morgan een te gekke fiets krijgt, maar Eva heeft vorig jaar net een supergave Hello Kitty-scooter (loopfiets) gehad en daar doet ze nu heel veel mee…anders zou een fiets een leuk idee zijn. Weten jullie iets? Rose/Hello Kitty/Prinses is altijd goed! En voor Max dus ook he?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Hihi… wordt er niet makkelijker op elk jaar met die cadeautjes he?
Weet natuurlijk niet wat je allemaal al hebt… Maar wat ideetjes die het hier goed doen/deden:

Voor Eva:

• Keukentje
  • Poppenspulletjes, commode/badje/kinderstoeltje etc
  • Iets voor in de tuin, speelhuisje/glijbaan/schommel/trampoline

Voor Max:

• Garage met auto’s
  • Knuffel met muziek
  • Babyrollator
  • Grote auto waar ie op kan zitten/rijden

Ik had toen Tim 3 werd een aantal spellen gevraagd en die vind hij erg leuk om te spelen.

• kleurentorentje
  • dikkie dik Lotto
  • Bumba domino
  • Woezel en pip kleurenspel
  • Cars memory

Die memory spelen we dan met minder kaartjes, maar hij vind het erg leuk

Even denken wat ik nog meer bij Timhad gevraagd .

• vingerverf
  • klei
  • nieuwe dikkie dik boek
  • boek van Woezel en pip

En nog wel wat dingen, maar dat ziin echt jongens kado’s.

Mijn vriendin had laatst haar dochtertje wat 3 werd een kermis gegeven van speelgoed. Zag er erg leuk uit.

Voor max kun je vragen:

• auto garage
  • duplo
  • leesboeken met flapjes
  • kinderboerderij
  • grote politie auto
  • trein

Succes!

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

Onze jongste is 14 juli 3 geworden en wij vonden het ook heel erg moeilijk. We hebben 2 jongens, dus we hebben alles al. Toen de oudste 1 werd hebben we hem zo’n driewielfiets gegeven, bij zijn tweede verjaardag een houten keukentje, bij zijn derde verjaardag een racebaan van Cars en bij zijn vierde verjaardag heeft hij een speelset van Thomas de trein gekregen (een soort berg) en de brandweerauto van Duplo.

Toen de jongste 1 werd kreeg hij een activiteitentafel (echter nooit niks mee gedaan en staat nog nieuw op zolder), bij zijn tweede verjaardag kreeg hij een houten bakfiets van ons en een gewone fiets van opa en oma. Voor zijn derde verjaardag hebben we wat spullen van Playmobile gekocht (politiehelikopter, motor en een Zoo wagen met Giraffe). Palymobile vindt hij echt heel leuk. Dus dat hebben we ook aan de andere mensen gevraagd.
Van opa en oma heeft hij een hele stoere step gekregen (geen peuterstep), een hele degelijke dus daar kan hij jaren mee doen. Zo leuk om te zien hoe goed hij dit al kan.

Voor meiden weet ik dus niet zo veel. Wat ideetjes:

• Duplo van Hello Kitty
  • Meisjesplaymobile
    -Baby Bjorn pop en spulletjes
    -Little People

Ik zal je thuis even het lijstje doormailen dat ik voor Morgan gemaakt heb.

Groetjes,

Michèle

Uhhh voor Eva zou ik ook gaan voor een keukentje, mijn vriendin heeft er een uit Amerika laten komen van Hello Kitty, weet niet of ie ook in NL verkrijgbaar is? Of iets van een mooi poppenhuis, of soort van verzorgingstafel voor kindjes (die heeft mijn ma in NL staan voor J) met een badje, en een verschoningstafel, hahah belachelijk maar waar!

Voor een zoon zou ik gaan voor iets leuks voor jongens (weet niet of Eva dat heeft) idd iets van een treinbaan voor duplo/of iets met auto’s, of helemaal leuk voor mama (iets dat herrie maakt! hahahahah )

En heb je nog wat gehad aan onze ideeen?

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

als ze zo jong zijn hoeft een heel groot duur cadeau volgens mij toch nog niet echt… dus doen wij altijd een cadeau van ong 40/50 euro en de rest geven we geld voor op zijn spaarrekening.
ik ben persoonlijk van mening dat je het beste zo vroeg mogenlijk kunt sparen, en met een verjaardag kun je wat meer centjes geven, als ze dadelijk groter zijn willen ze geen geld meer. dat komt pas weer als ze wat ouder zijn

Ik heb zeker wat ideetjes opgedaan! Ik vond de spellen wel een leuk idee! Eva en ik doen altijd Memory van het Zandkasteel. Alleen dan leg ik de kaarten open en moet ze setjes zoeken, anders is het nog wel moeilijk. Ik wil ook Mini-Loco vragen. En misschien een badjas. Had een leuke gezien van C&A, met een hertje erop, maar die was van Disney en DUS meteen 25,-. Vond ik wel veel. Ik ga ook eens kijken voor een winkeltje met pinautomaatje en voor de poppen. Hello Kitty is altijd goed, dus het moet wel lukken!

@Inge, wij geven max voor 50,-. Vind ik genoeg voor een kinderverjaardag. Opa en oma ook en de andere opa en oma geven geloof ik iets minder. Haar peettante geeft ook meer dan de andere tantes, maar het zijn allemaal ‘behapbare’ bedragen zeg maar. Het is echt geen 200,-. Sparen doen mijn ouders en wijzelf al elke maand, dus dat doe ik nu dan even niet.

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

haha wij even altijd rond de 80 a 100 euro uit dit bedrag houdt in: cadeau’tje, centjes en iets leuks doen"
wij zetten daar vanaf juli iets voor aan de kant zeg maar… want op zijn verjaardag zelf gaan we dan wat doen altijd, naar zo’n indoor speel paleis of zwemmen of naar de film, gewoon iets met ons 3tjes.
hij krijgt dan een cadeau en wat er over blijft gaat naar zn spaarrekening. nee ik snap je ook wel hoor. wij sparen niet elke maand. wij hebben gewoon een franse vaas in de kamer hangen waar al het kleingeld in gaat (van 1 cent tot 1 euro) en dan hebben wij in een half jr ong 75 euro) en dat krijgt hij dan op zn rekening. dus op die manier sparen wij voor hem. dat is toch meer dan 10 euro zakgeld in de mnd iedere3en doet het anders maar zo vonden wij het gemakkelijker. ach zo hebben we allemaal wat… Ik ben heel erg van: ach ze zijn maar 1 keer jarig in het jaar dus mag best wel uitgepakt worden.
maargoed dan denk ik nu weer: het is ok maar 1 keer sinterklaas… en kerst… en…en… oftewel: toch een stiekeme koopverslaving

Wij sparen voor allebei 10euro per maand op hun eigen bankrekening. Voor verjaardagen ongeveer 30-40euro en sinterklaas 25-30 per kind.
Verder hebben we nu sinds dit jaar een jaarabonnement op ZeelandAttracties, en kunnen we het hele jaar onbeperkt naar de binnenspeeltuin, mini-pretparkje, voetbalmuseum en het arsenaal.
Dus dat doen we regelmatig op dagen dat we van die ‘lege momenten’ hebben en kost ons niets extra’s.

En met verjaardag mag de oudste (en denk dat de jongste dat volgend jaar ook wel wil tot nu toe was ze zich daar niet echt van bewust natuurlijk) kiezen wat/waar we gaan eten. Meestal is dat dus de Mac maar nu twijfelde hij heel erg of hij naar de mac wilde of wokrestaurant, want dat vind hij ook erg leuk. Maar toch maar besloten dit jaar mac en dan volgend jaar wokken hmmm moet nog zien!

Maar kleingeld sparen zoals jullie dat doen vind ik ook wel een hele leuke manier eigenlijk!

Wij hebben sinds een paar dagen de Rumba Rups in huis!
Geen idee hoor of Eva ook van het priegelige werk is?
Onze dochter dus wel! En dan is deze rups heel leuk. Hij danst dus de rumba en tegelijkertijd moet je met een tangetje kleine balletjes op alle handjes van de rups leggen, snap je? Hij is hier in ieder geval een succes, en koste 15 euro!
En kralen? Van die grote houten kralen? Doen het hier altijd goed, net als de mini-steck voor peuters (het heet anders geloof ik) Pop + kinderwagen is eigenlijk ook altijd in gebruik, net als bellenblazen en stoepkrijt met zonnig weer!
Vind Eva puzzelen leuk? Grote vloerpuzzel ofzo.
En je hebt ook leuk bouwspul. Megablocks, duplo; ook leuke dingen voor meisjes hebben ze daar van!

Voor ons vriendje gister veel dingen met wielen gekregen! en ze zijn stuk voor stuk een succes, een shovel, een kraan een trekker, (en dan niet die grote dure, gewoon zandbakspeelgoed zeg maar, kosten een paar euries!
Ook heeft ie gister een zandbak gekregen, en zand is hier altijd een succes! Mooie grote van 1,20 bij 1.80 dus daar kun je lekker mee spelen!
emmertjes/schepjes/vormpjes (leuk spul om te vragen dan aan visite)

Nou even wat ideeën

Ah, zie dat je om grote dingen vraagt! Een looptractor voor Max? Met 1 zijn ze er nog net iets te klein voor, maar die tijd komt dan ook snel genoeg. Oh en wij hebben een goedkope plastic garage op de slaapkamer staan, die beide erg leuk vinden! Zo 1 zou ik nog wel eens van betere kwaliteit aan willen schaffen, met wat autootjes erbij enzo.

Manderijn

Gewijzigd door - Manderijn op 08 Aug 2011 13:36:46

Duplo is voor Max echt heel erg leuk!
Seth heeft dat ook gekregen voor zijn eerste verjaardag.
Hij kreeg toen de boerderij, hier zitten veel dieren bij, waar hij vanaf het begin mee kon spelen.

De bedoeling is dat Seth een fietsje met zijwielen krijgt voor zijn 3e verjaardag. Maar vorige week heeft mijn schoonmoeder er gratis 1 gekregen van hun buren, dus daar fietst hij nu al op…

Liefs, Anne

@Suzsje: ja weet je het is gewoon makkelijker. want om elke mnd geld over te maken, dan lijkt het weer alsof ik amper wat over houdt aan het eind vna de mnd. ik zie soms mensen op straat hun 1 en 2 centjes en 10 centjes weg gooien gewqoon zo hop op het gras. dan denk ik: mennse lief! in een half jaar kan dat wel oplopen tot 50 euro! en wij hebben dan soms er een euro bij zitten dus dan loopt het nog meer op.
ach op de kleintjes letten kan dus ook zo