Wij zitten een beetje met het vieren van de verjaardag van Eva. Ze is 30 aug jarig, maar voor de familie vieren we het de 28ste omdat dat een zondag is en ze verder weg wonen. Ze viert het de 31ste op het kdv, dat is dan meteen haar laatste dag op die peutergroep. Maar wanneer hangen we dan ballonnen en slingers op? Zij snapt niet dat ze de 28ste cadeautjes krijgt, de 30ste ‘echt’ jarig is en dan de volgende dag weer op het kdv mag trakteren? Hoe kun je dat het beste duidelijk maken?
En wat is handig met verjaardagen vieren als je kindjes dicht op elkaar jarig zijn? Max volgt alweer 29 sept en tussenin is mijn zwager ook nog jarig (22 sept). Het is vooral een beetje een gedoe voor de familie die een uur heen moet en een uur terug. Wij komen daarom ook niet meer bij iedereen op zijn verjaardag, het is gewoon te ver en te vaak op en neer rijden. Je zit dan ook om de haverklap bij elkaar. Niet dat dat niet gezellig is, maar toch! Zouden jullie de verjaardagen van Eva en Max los vieren, of halverwege samen vieren? Zelf lijkt me dat niks, aangezien het bijzonder is voor een kind om jarig te zijn. Maar jullie begrijpen het ‘probleem’ denk ik wel…Het is niet altijd ideaal, al die verjaardagen zo snel op elkaar, maar ja, dat kun je niet plannen he?
Groetjes Rainbow, trotse mama