Verjaardag-vierprobleem ;-)

Wij zitten een beetje met het vieren van de verjaardag van Eva. Ze is 30 aug jarig, maar voor de familie vieren we het de 28ste omdat dat een zondag is en ze verder weg wonen. Ze viert het de 31ste op het kdv, dat is dan meteen haar laatste dag op die peutergroep. Maar wanneer hangen we dan ballonnen en slingers op? Zij snapt niet dat ze de 28ste cadeautjes krijgt, de 30ste ‘echt’ jarig is en dan de volgende dag weer op het kdv mag trakteren? Hoe kun je dat het beste duidelijk maken?

En wat is handig met verjaardagen vieren als je kindjes dicht op elkaar jarig zijn? Max volgt alweer 29 sept en tussenin is mijn zwager ook nog jarig (22 sept). Het is vooral een beetje een gedoe voor de familie die een uur heen moet en een uur terug. Wij komen daarom ook niet meer bij iedereen op zijn verjaardag, het is gewoon te ver en te vaak op en neer rijden. Je zit dan ook om de haverklap bij elkaar. Niet dat dat niet gezellig is, maar toch! Zouden jullie de verjaardagen van Eva en Max los vieren, of halverwege samen vieren? Zelf lijkt me dat niks, aangezien het bijzonder is voor een kind om jarig te zijn. Maar jullie begrijpen het ‘probleem’ denk ik wel…Het is niet altijd ideaal, al die verjaardagen zo snel op elkaar, maar ja, dat kun je niet plannen he?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Je hangt de 28ste de slingers op en laat ze hangen t/m de 30ste. Kun je best al een beetje uitleggen.

ik zou de verjaardagen niet samen vieren, zit te lang tussen.

Liefs Michelle

En als je gewoon de 28e versiert en die versiering laat hangen tot de laatste feestelijkheden achter de rug zijn? Dat snapt ze toch wel als je dat uitlegt?

Hier blijft de versiering ook hangen zolang er feestelijkheden zijn. Onze oudste is 9 september jarig maar 8 september vieren we haar kinderfeestje dus die dag versieren we en dan blijft alles hangen t/m 10 september omdat we dan het feest voor de familie vieren.

Zo hebben we dat altijd gedaan als de feestjes over meer dagen uitgesmeerd waren.

Groetekes, Sje

Verjaardagen samen vieren zou ik ook niet doen. Ze hebben recht op ieder een eigen verjaardagsfeest. Voor kinderen is het niet leuk om samen een feest te delen.

Als je het samen zou gaan vieren als ze wat ouder zijn (einde lagere-school-tijd bijv.), dat zou evt. wel kunnen want dat snappen ze wel.

Groetekes, Sje

Hmm lastig, persoonlijk ben ik niet voor het vieren voor de verjaardag maar ieder zijn keuze natuurlijk. Ik had het het weekend erna gedaan en dan op haar verjaardag de balonnen en slingers opgehangen en dan alles tot het weekend laten hangen en voor max idem maar dan wanneer hij jarig is.

Als het gaat om drukke dagen… ik ben (net als eef) de 30ste jarig, mijn schoonmoeder 1-9 en morgan 3-9. Ik vier mijn verjaardag met morgan samen en mijn schoonmoeder rennen we tussendoor nog even bij langs

Groetjes,

Michèle

quote:
Hmm lastig, persoonlijk ben ik niet voor het vieren voor de verjaardag maar ieder zijn keuze natuurlijk.

Al net zo bijgelovig als ik, Michèle?

Groetekes, Sje

@ Sje ik denk het plus ik ben van mening dat je niet iets kan vieren dat je niet bent

Groetjes,

Michèle

Ik vier mijn verjaardag ook nooit voor de echte datum. Altijd de zaterdag erna. Verjaardagen van de meiden precies hetzelfde verhaal.

Maar dit jaar was dat geen optie omdat we dan op vakantie zouden zijn. Ik weigerde om het de zaterdag ervoor te vieren dus ik heb het maar gewoon op de dag zelf 's avonds gevierd. Wie er kwam was welkom, voor wie het onhandig was, even goeie vrienden. Volgend jaar nieuwe ronde, nieuwe kansen!

Groetekes, Sje

Oh ja ervoor zou hier ook geen optie zijn. Gevoelsmatig klopt dat niet… en zou ik het liever nog week later doen dan 1 dag ervoor… Maar meningen verschillen

Verder vier ik hier ook de verjaardagen apart … ondanks dat fam ook van ver moet komen. Heb 2 kinderen dus 2 feestjes met 11 dagen verschil van datum…

Ik zou het ook niet samen vien. Het is nu nog te leuk om je “eigen” dag te hebben als je die leeftijd hebt…

Groetjes van Sascha en Senne

Lilypie Third Birthday tickers