Hallo iedereen,
Het is bijna zover, over een paar dagen wordt ons kleintje 1 jaar, wat is het voorbij gevlogen en wat kan hij al veel. Boris heeft zoveel geleerd maar ook wij als ouders hebben zoveel ervaringen en zoveel geleerd en het is echt geweldig om een baby te krijgen en op te voeden en alle ontdekkingen mee te maken. Maar buiten ons gezinnetje hebben we ook familie aan twee kanten he.
Mijn moeder, de liefste moeder op aarde (voor mij dan he) ze doet alles voor iedereen, is veel te goed en braaf, ze zou haar onderbroek nog weggeven ook al heeft ze zelf niks, om jullie maar even een idee te geven. Ze komt uit Belgie voor haar kleinzoon, die dag wil ze zeker niet missen, zijn eerste verjaardag. Als gezin hebben wij besloten om een feestje te geven binnen het ritme van Boris en op de dag van zijn verjaardag te vieren. Het wordt zijn eerste verjaardag aanstaande maandag van 15.00-17.00 uur, twee uurtjes maar inderdaad omdat hij voor die tijd slaapt tot rond 13.00 uur soms tot 13.30 en dan heeft hij nog even de tijd om in alle rust wakker te worden, eten en dan komt zijn bezoek binnendruppelen. Tot 17.00 uur want daarna kan hij even alles rustig laten inwerken en alle indrukken verwerken en is hij rustig om zn avondeten te eten. Is dat genoeg twee uurtje, hebben jullie nog adviezen hieromtrent? Verder zit er nog wat anders in mijn maag, de mama van mijn vriend praat niet meer met haar zoon omdat ze boos op hem is, ik heb verder geen problemen met haar en kan heel goed met haar door een deur. Ze wilde aanvankelijk niet komen omdat ze dus boos is en ik heb haar gezegd dat ze dat niet kon maken tov haar kleinzoon, dus ze komt toch en ze heeft mij beloofd om normaal te doen, dat hoop ik wel. Heb namelijk geen zin in taferelen op de 1ste verjaardag van onze zoon die heel mooi moet worden. Dus ik zit er wel heel erg mee in mijn maag. Laatst was mijn vriend in het magazijn (ze hebben familiebedrijf) en stond zijn moeder daar (ze zit niet mee in fam.bedrijf) hij zei dag tegen zijn moeder en ze zei niks terug. Hoop dus echt niet op dergelijk gedrag hier op de verjaardag van Boris.
Verjaardag partijtje
Twee uur lijkt me mooi zat. Wat je zegt alles er om heen is druk genoeg. Ik heb het gemerkt met ons neefje. Die was na een dag helemaal dolgedraaid en is twee dagen van slag geweest.
Wat je schoonmoeder betreft. Ik heb een motto en dat is wat niet goed voor ons is stoppen we mee. Dat betekend dat ik in jou geval haar de deur zou wijzen (op een rustige manier) als ze niet normaal doet. Mijn schoonmoeder had vorig jaar een beetje te veel wijn op met de verjaardag van mijn vriend en werd een beetje gemeen en zo. Die heb ik ook buiten gezet in een taxi naar huis.
Die spanningen heb je niks aan en wat je zegt het moet een mooie verjaardag worden en als die verpest wordt door oma, dan moet oma maar gaan. Komt ze maar als je vriend niet thuis is. Ik weet makkelijker gezegd dan gedaan soms. Maar de spanningen die het met zich mee brengt is ook niet goed. Probeer wel tot die tijd te ontspannen en er van te genieten. Bedenk wat je kan doen en laat het daarbij en zie wat er gebeurd.
Groetjes,
Michèle
tja weet ik ook wel maar ik ben voor de lieve vrede. Want jou motto Michele is ook die van mijn vriendje. Heb wel zoiets het is niet elke dag een verjaardag of kerst en nieuw, dat is allemaal 1 keertje per jaar, zet dan even je gedachten op nul en doe even gezellig mee. Maar het is wel zoals je zegt als ze niet normaal kunnen doen dan ben ik wel genoodzaakt om ze de deur te wijzen en eruit te zetten. Vrees ook dat het daarop zal uitdraaien want zaken uit het verleden heeft mij geleerd dat ze hun mond toch niet kunnen houden, geen van beiden trouwens hoor. Maar aan de andere kant de wonderen zijn de wereld nog niet uit dus ik heb nog hoop bel ze ook nog even op zondag als ze terug zijn van vakantie of maandagochtend om te peilen hoe de stemming is. Bestaat trouwens ook nog kans dat ze zich ziek melden. Met de doop hebben ze zich ook afgemeld, ben zelf een belg en worden de kindjes gedoopt. Deze traditie wilde ik er wel inhouden vooral ook voor mijn moeder en mezelf ook wel een beetje. Mijn vriendje gelooft ook in zichzelf hahaha en dat vind ik een goede instelling. Maar daar proberen ze de schuld ook van in zijn schoenen te schuiven. Twee totaal verschillende verhalen maar ik kom er niet intussen mogen ze zelf oplossen. Mijn visie is ze waren er niet en ik heb ze niet gehoord! SinterKlaas ook niet, hoe dat ook mag gevierd worden hier in NL. Kerst zijn ze er ook niet ze hebben vakantie geboekt dit jaar voor het eerst. SinterKlaas werd hard op de deur gebonkt stonden twee zakken voor de deur en verder niemand te bespeuren. Later op de avond gebeld van wat is dit lagen ze al op bed,…
Ja met familie is het altijd lastig. Lees mijn topic over medlingsplicht. Is een ander punt, maar ook hekel.
Enne altijd lasitg als je de partij er tussen bent. Maar inderdaad doen wat jullie goeddunkt. Enne mijn opa komt ook nooit meer op verjaardagen omdat ie geen ruzies wil en scheve gezichten, maar vorig jaar was hij er wel op mijn verjaardag. Ik was hoogzwanger (morgan is 4 dagen later geboren) en hij was er vvoor het eerst in 16 jaar. Dus er is nog hoop…
Groetjes,
Michèle
hahaha meldingsplicht tja nog eentje die me bekend in de oren klinkt, wel heerlijk om te weten dat er meerdere zijn met dezelfde ervaringen.
De meest absurde zaken heb ik hier al meegemaakt.
Michele is het rustig trouwens op je werk hahahahahahaha of je bent gewoon heel verslaafd