Verjaardag feestje

hoi,

wij zijn de ouders van sem, onze zoon wordt 9 augustus 1 jaar dat wordt een hele leuke dag, maar we weten niet zo goed hoe we een verjaardag van zo’n klein ventje moeten aan pakken, misschien kunnen jullie ons helpen!
ik ben sinds een week aangemeld op deze site en het is geweldig!!!

groetjes mama sylvia en papa bertrol

hoi Sylvia

zorgen voor een klein taartje waar ie in mag slaan… dan het fototoestel klaar hebben en je dag is geslaagd,

alles plannen van tevoren lukt echt niet, maar je mag best aangeven : goh kom van 11 tot 16 zoiets …maarja is het een doordeweekse dag is dat al moeiljk

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

Wij hebben vorige maand onze eerste verjaardag gevierd, en doop in één. Dus dubbel groot feest. We hadden dan ook de tuin overdekt en oa alle ooms en tantes uitgenodigd. Dat doen we volgend jaar dus niet meer, dan houden we het bescheiden. Julian had 1 stukje taart gekregen wat hij mocht ‘eten’. Wij hadden dus geen eindtijd op de uitnodiging gezet, waardoor iedereen vrij lang bleef hangen. Volgende keer komt die er dus wel op te staan .

Gr Sandra

Hoi Sylvia

Wat toevallig dat Sem op 9 augustus 1 jaar word. Jesse en Jamai worden 8 augustus 1 jaar.

Ik ben inmiddels ook al een beetje aan de slag gegaan met hun verjaardagsfeest. Ik ga bij de Hema een taart bestellen met een foto van hun erop. En dan mogen ze op hun verjaardag een stukje en dan lekker ermee knoeien. Dat dat erg geslaagd zal worden hebben de andere hier al beschreven. hihi,kinderen en slagroomtaart = altijd succes gegarandeerd.
Verder heb ik niet echt heel veel mensen die ik uitnodig. Gewoon de familie en goeie vrienden. Een uitnodiging ben ik nog mee aan het freubellen. Ik weet nog niet precies wat ik nu wil. En ik schrijf er alleen een begintijd op. Eindtijd niet. Ik zie vanzelf wel hoe laat iedereen weer naar huis gaat. Maar dat moet je natuurlijk zelf weten.
1 tip: Maak het niet te uitbundig. Door ervaring op mijn werk en in de familie zelf heb ik wel eens feestjes gezien waarbij het allemaal heel groot moest en het uiteindelijk in het water viel omdat het kind er niks aan vond. Of al blij was met iets heel kleins.

liefs van Diana

hoi diana

wat gaat de tijd ook snel, ik kan de bevalling nog herinneren als de dag van gister.(niet dat het een zware bevalling was)
dat ging zo snel, terwijl ik daar het meest tegenop zag.
dus jij bent ook al druk bezig met de voor bereidingen,
dus een slagroom taart is altijd een succes!
we hebben nog even de tijd om alles te regelen, maar slingers ophangen en de stoel versieren is zo wie zo al leuk.
en bedankt voor de tips,

xxxsylvia

Wat ik wel heb gedaan bij de jongens hun eerste verjaardag
Is alles gewoon zo laten als het normaal ook ging
Om zo laat fruit en om zo laat slapen
Er komt zoveel op ze af
En ja ze kregen zo veel kadootjes dat ik het in een grote mand heb gedaan zodat de dag erna ze alles eens op hun gemak konden bekijken
Ik vind het wel emo hoor
1 jaar is babyaf he
en ik dacht ook terug van een jaar geleden wat deed ik doen om zo laat
Doe ik nou nog wel hoor
Maar ja Robin word al weer 4 in dec en Justin 2 in okt

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

Inderdaad Heleen, Als ze eenmaal 1 jaar zijn zijn ze echt geen babytje meer.

En Silvia Ik vind ook echt dat de tijd zo hard gaat. Vorig jaar zaten ze nog in mijn buik. En nu zijn het al echt 2 jongentjes. En ze kunnen al zoveel. Een slagroomtaart is echt succes.

Succes met alle voorbereidingen. We kunnen elkaar anders ook evt tips geven als we iets leuks bedacht hebben.

liefs van Diana

De meeste kinderen die 1 worden doen nog niet zoveel met de taart. Hou het inderdaad heel rustig en zorg dat ze hun gewone slaapjes kunnen doen. Geef een tijd aan. Bijvoorbeeld van 10.00u tot 12.00u. Als je gewend bent dan te lunchen. Je doet zowel je kind als jezelf er een groot plezier mee. Doe je dat niet dan zul je zien dat je schatje totaal van slag raakt.

Groetjes,

Pascale.

die tip wil ik ook meegeven ;

lekker je kleine het ritme gunnen wat ie altijd gewend is.
en dan zit er maar visite als het middagdutje in volle gang is.
t’is niet anders als ze ouder zijn wordt et wel anders…

denk niet aan de dingen die je morgen allemaal moet doen ,
maar leef vandaag !

Leuk hoor, bijna groot feest! De eerste verjaardag is zoooo bijzonder!
Houd er rekening mee dat vrijwel iedereen die je uitnodigt ook komt op zo’n eerste verjaardag (als je het in het weekend viert tenminste)! Wij hadden ervoor gekozen een beperkte tijd vast te stellen, zodat het even heel druk is maar je toch redelijk in het ritme van je kind kunt blijven. Wij vierden het van 14.00 tot 17.00 uur. Gelukkig was het heel mooi weer en konden we naar buiten, want er was 30 (!) man gekomen.
De tweede verjaardag hebben we iets anders aangepakt, omdat ik niet weer op mooi weer durfde te gokken. De familie kwam 's morgens van 10.00 tot 12.30 uur. Toen ging Charlotte naar bed. 's Middags kwamen de vrienden van 14.30 tot 17.00 uur. Ik moet zeggen dat deze verdeling mij beter beviel en volgend jaar doen we het weer zo!
Succes met de voorbereidingen!

Groetjes, Sandra

ik weet nog goed toen benita 1 werd oooooo zo leuk
savonds kamer vesiert ,kinder stoel helemaal vol slingers en balonnen
toeters en hoedjes(was ze bang voor trouwens),dat ezicht toen ze beneden kwam die ochtend ,gewoon goud waard
indd ook taart bestelt en leef je maar uit hahahahaha
wel ook heel druk voor haar geweest die dag veel veel bezoek gehad maar wij hadden gelukkig een eind tijd gezegd want het is en blijft een kinder feestje en geen volwassen feestje he

verheug me nu al derop als delano jarig is in december

ss27, een hele slimme vraag, want wij moeten daar inderdaad ook over nadenken. Maar een taart wilden we zoiezo al wel doen, maar een begin en eindtijd is misschien ook wel erg makkelijk. Ons manneke slaapt ook nog best wel veel. Moet alleen kijken hoe ik het met mijn ouders doen, want die zijn gescheiden en mijn vader wil niet tegelijk komen dan mijn moeder. Hij is ook al een paar jaar niet op mijn verjaardag geweest en hoop toch wel dat hij op de verjaardag van ons lieve manneke komt. Dan moet hij maar de tijd komen dat mijn moeder niet komt. Wordt nu alweer boos op mijn vader als ik eraan denk dat wij er weer de dupe van zijn. Sorry, maar daar ging het hier helemaal niet over, maar dacht er ineens weer aan. Heel veel plezier jullie ook met de eerste verjaardag van jullie kleine wondertjes. En geniet er volop van en probeer zoveel mogelijk met je kind rekening te houden, want het is natuurlijk zijn of haar feestje.

Groetjes Shandy (trotse_mama)

Met vriendelijke groet,

Shandy van de Ven

hoi allemaal

bedankt voor al die leuke reacties,
de uitnodigingen zijn al klaar.
op de uitnodigingen staat dat ze welkom zijn vanaf 14:00 en dat het om 17:30 afgelopen is.
moet tenslotte ook aan ons kleine ventje denken, het zal die dag wel heel vermoeiend voor hem zijn.

En shandy ik vind persoonlijk dat je ouders zich maar aan jou moeten aanpassen het is per slot van rekening het feestje van jouw kindje.
hopelijk komt het allemaal goed, liefs sylvia