J had een verjaardags feestje op Zaterdag, dus ik daar naartoe met haar. Het is bij ons op de hoek. Zegt de moeder dat het alleen voor kinderen is. Nou das wel te begrijpen, dus ik haar afgegooid, en naar huis gegaan. 3 uur later ga ik d’r ophalen. Zegt ze; ik heb het heel leuk gehad (ze hadden luchtkasteel etc)
Krijg ik dus 's avonds van J te horen, dat ze cola heeft gekregen! NOU ik ben me boos joh! Natuurlijk niet op haar, arm kind weet ook niet beter! Dus aan haar uitgelegd dat cola, alleen voor grote mensen is af en toe, zoals bier voor papa, en zeker niet voor kinderen, die kunnen sap of ranja drinken. Toen zei J dus; dat ze ranja gevraagd had, maar dat het op was. Dus ik naar die moeder, zelf al gewichtsprobleem en haar kids ook, even netjes uitgelegd dat ik het geen goed idee vond, moeder snapte niet waar ik me druk om maakte! Nou ben ik zelf ook niet het toppunt van gezond, maar COLA voor een 2 Jarige!!! Wat zouden jullie doen?
Verjaardag feestje en cola :(!
Ben het helemaal met je eens. Morgan heeft 1 keer een slokje van mijn cola light gepikt en toen ben ik ook heel boos geworden op haar. Als zij er zo makkelijk over denkt zou ik haar daar niet zo snel meer alleen laten spelen. Of J echt goed leren dat ze om iets anders vraagt dus sap als de ranja op is.
Groetjes,
Michèle
Jeetje! Ik snap die moeder ook niet hoor!
Maar je hebt haar al aangesproken, dus dat heb je al gewonnen en verder zou ik idd J daar dan niet meer zonder jouw toezicht laten spelen.
Je kan niet van J verwachten, denk ik, dat ze absoluut geen cola drinkt als ze daar is en de ranja op is…
Ik zou mijn kind daar dus niet meer laten spelen, wat heel zielig is voor J in dit geval. Of een eigen pakje drinken mee laten geven.
Je hebt je punt al aangegeven dus meer dan dat kun je niet doen.
Ik vind het eerlijk gezegd ook vreemd dat kinderen op deze leeftijd al feestjes hebben zonder de ouders erbij. Is dat iets van het land waar je woont?
Ik vind dat namelijk echt heel erg vroeg…met 2 jaar naar een kinderfeestje zonder mama. En onder andere dus om deze reden.
Tja vond het ook raar om je kinderen daar alleen achter te laten, woon wel maar 2 minuten van hun huis, dus okay, voelde iig niet heel vervelend. Moeder heeft mijn telefoonnummer ook dus kon letterlijk binnen 2 minuten bij hun in de tuin staan, maar toch! En dan zal je altijd zien! COLA, ik kan er niet over uit, mijn man is nog steeds boos. Ze gaat daar idd voorlopig niet meer naartoe! Als ze met die meisjes wil spelen, komen die maar naar ons huis! En volgende keer gaat er idd een beker sap in d’r rugtas, kan ze die mooi meenemen!
Vervelende situatie. Ik maak mezelf niet zo snel druk om die dingen, dus ik zou gewoon gezegd hebben als ik de moeder nog eens tegenkwam, dat J eigenlijk geen cola mag hebben thuis, dus dat ik liever zou hebben dat ze het ook ergens anders niet krijgt.
Noa krijgt hier alleen maar water en héél af en toe sinaasappelsap. Ze vraagt ook niks anders.
Ik weet dat Yentha bij haar mama bijna alleen maar frisdrank drinkt. Toen ze één jaar was dronk ze zelfs al cola. Ook al zijn mijn man en ik hier niet mee akkoord, we kunnen natuurlijk niet tegenhouden wat in andermans huis gebeurt. Bij ons krijgt ze iig water of sinaasappelsap.
ik ben ook niet zo moeilijk daarin. Zou het idd ook wel gezegd hebben, maar het is nou eenmaal gebeurd. Ik persoonlijk zou mijn kind daar wel nog laten spelen als de moeder wel snapt dat ze geen cola meer mag en dat ook niet meer geeft.
22-12-2009 colin geboren
Tja, als je een papa en mama hebt met andere regels, is het natuurlijk een beetje anders, maar iemand dingen geven op een verjaardag zoals Cola vind ik wel een beetje vreemd. Denk dat ik bij andere feestjes iets duidelijker moet zijn. Gewoon tegen de mama zeggen dat J geen frisdranken mag. Vind het wel moeilijk hoor, soms vergeet ik gewoon dat niet iedereen hetzelfde denkt als ik. Ik ben van het groente en fruit, etc! Zelf heb ik ook overgewicht, en dat wil ik het liefste niet voor mijn kind!
Cola voor een 2 jarige vind ik ook niet kunnen maar de ene ouder is de andere niet. Als je er iets van gezegd hebt dan is het toch goed? Meer kun je niet. Boos blijven lost niets op. Je kunt niet verwachten dat iedereen hetzelfde is.
Anderzijds zou ik mijn kind die ook 2 jaar is, niet eens alleen bij een buurvrouw achter laten. Om redenen als deze bv. Mits ik de buurvrouw of kennis uit de straat heeeeeeeel goed ken maar eerlijk gezegd zou ik hier niet voor kiezen omdat ik haar nog te jong vind ergens achter te laten en geen enkel zicht/controle heb. De tijd dat ze gaan uitvliegen en elders gaan spelem komt vanzelf wel.
Je kind nu al leren dat cola niet ok is voor haar … ik denk dat ze het nog niet realiseert en op pikt. Dus zorg dat je de controle zelf in de hand houdt.
Ik vind het ook wel een beetje raar van je buurvrouw… zou zelf geen cola schenken op een kinderfeestje.
Je hebt er in elk geval duidelijk iets van gezegd, misschien is dat al wel voldoende. En inderdaad de volgende keer een pakje drinken mee en gewoon nog eens noemen dat ze geen cola mag.
Als Jada er plezier aan heeft om met de kids daar te spelen dan is het wel sneu voor haar als ze er vanwege de cola niet mag komen… Ik zou ze nog een tweede kans geven, maar als het nog eens gebeurd ondanks dat je er duidelijk iets van hebt gezegd, tja dan is het idd misschien beter om de kids maar bij jullie te laten spelen of alleen wanneer je er zelf bij bent…
Groetjes Carolien.
ik zou echt zeggen dat ik het niet normaal vind en als ze de volgende keer geen ranja in huis heeft dat mijn kind daar niet meer komt spelen als ze alleen maar cola toegedient krijgt. het is toch te gek voor woorden?!
en dan nogniet eens kindercola maar die zoete rommel.
ik drink amper cola. heel soms als ik even extra behoefte heb aan zoiets… maar normaal drink ik ook gewoon koude thee, ranja en soms een glaasje fanta
Mijn mond valt echt open. Begrijp echt niet dat die moeder niet inziet dat je dit niet geeft aan een kind van 2 jaar. Ik zou haar daar echt voorlopig niet heen laten gaan. Hoe sneu dat dan ook is voor J. Wil ze er echt perse heen dan idd zelf wat drinken meegeven hoe kinderachtig dit misschien ook is. Vind het echt niet normaal hoor dat ze cola heeft gegeven.
Groetjes,
Sandra
ben het helemaal met je eens! Cola kan niet op die leeftijd! Maar wees gerust dat het je buurvrouw is, het kan nog erger, hier is het namelijk opa die mijn 1 jarige! dochter cola wil laten drinken en het dan heel raar vind dat ik boos wordt. Ik ben nl veeeeel te streng…
mama1980
Over cola gesproken…
Ik paste vanmorgen op een 3 jarig jongetje, vroeg of ie rosevicee wilde,
vraagt die doodleuk "Heb je geen cola???"
Dus je kan wel nagaan wat die thuis drinkt!
Groetjes Carolien.
Nou ja zeg! Ook fijn zoiets ja! Vreselijk zoiets, misschien ben ik gewoon “parapietje” zoals mijn zusje me altijd noemt, maar ik kan hier heel slecht tegen!
Ach joh, lekker cola laten drinken met 2 jaar, stuiteren ze lekker door het huis en creeren ze overgewicht
nee, ik vind dat ook zeer ongezond! Ik zou cola drinken en andere procucten met extreem veel suiker (of caffiene!!) zo lang mogelijk uitstellen liefst tot de puberteit (vanaf een jaar of 14/15 maarja dat word lastig denk ik haha).
Ik zou inderdaad ook je buurvrouw nog wel een tweede kans geven, en tegen jouw (jullie) willen zeggen blijf niet te lang boos, is sonde van je energie en helaas kun je het nu toch niet meer terugdraaien.
Ik had er als ze nog een keer ging spelen iets van gezegd en gevraagd of er rekening mee gehouden kan worden dat mijn kindje (nog) gèèn cola mag drinken!
Groetjes, x
<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb2f.lilypie.com/1ruyp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” /></a>
Gewijzigd door - Ghis- hartje -Joaquin op 11 Jan 2011 14:42:01