Verjaardag 1 jaar

Hoi,

Janniek wordt zaterdag 1 jaar! Dat is natuurlijk super, maar ze zit nu middenin een sprongetje. Heeft vrezelijk verlatingsangst en gilt zich helemaal suf zodra er ‘vreemden’ (zelfs opa en oma) over de vloer komen.
We vragen ons af of het wel slim is om haar verjaardag met meerderen te vieren, natuurlijk komen de opa’s en oma’s wel.
Volgens ons heeft ze er niet veel schik van als Jan en alleman op haar verjaardag komt.

Groetjes,

jantje

Ik zou doen wat jullie het best voor haar achten. Tuurlijk opa’s en oma’s moeten gewoon komen, maar jullie eigen vrienden zeg maar zou ik dit jaar of druppelsgewijs laten komen op andere momenten of zo. Ze wordt 1 en zal niet echt veel besef daarvan hebben. Vergeet niet dat ze ook heel veel prikkels krijgt dan. Mijn neefje wordt ook 1 zaterdag en mijn broer wilde het in twee dagen vieren. Dat hebben wij hem sterk afgeraden omdat Jim anders helemaal afgedraaid is dan. Nee gewoon klein houden en volgend jaar grootser aanpakken.

Groetjes,

Michèle

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

wij hebben het destijds heel klein gevierd. in de ochtend de ene familie en de middag de andere. 2 x een groepje van ongeveer 6 pers. was prima.
ik zou zeggen lekker rustig, lijkt mij beter voor je kindje. ze weten toch niet wat er gebeurt.

een hele fijne dag gewenst en probeer te genieten …het zo’n bijzondere dag

Gouden tip: zorg dat jij en je man alle aandacht voor Janniek hebben zaterdag. Vraag een of meerdere familieleden (moeder, schoonmoeder, zus, schoonzus, of mogelijk een vriendin) om voor de gasten te zorgen.

Hoeft niet veel werk te zijn want je zet op het aanrecht alles zodanig klaar dat mensen zelf evt. hun koffie/thee/taart kunnen pakken.

Zorg dat die kleine meid niet verloren loopt op haar eigen feestje want dan is het ook voor jullie geen fijne dag.

Wij zorgden er toen ze zo jong waren elke keer voor dat mijn moeder kwam helpen zodat altijd mijn man of ik bij het jarige jobje konden blijven.

Groetekes, Sje

Even hoe het NIET moet. Gister belde mijn moeder mij over zaterdag. Wat ik al zei mijn neefje (het is de zoon van mijn stiefbroer maar toch) wordt zaterdag ook 1 jaar. En mijn stiefbroer en zijn vrouw zijn erg van alles strak en georganiseerd en soms slaan ze daar erg in door. Zoals een paar jaar terug dat mijn moeder en stiefvader te horen kregen dat ze alleen op de dag op zijn verjaardag mochten komen omdat 's avonds de jongeren kwamen en daar mochten ze niet bij zijn. Mijn ma en Frans (typt iets makkelijker) zijn mensen van als het op de dag beter uitkomt komen we op de dag anders 's avonds. Maar dan niet omdat ze niet mogen komen omdat ze niet bij de jongeren horen. Maar goed mijn ma werd gebeld over zaterdag. Hoe wij (ik, mervin en morgan) kwamen. Want het was zo dat het van 10 tot 2 voor de opa’s en oma’s was en die moesten dan weg want dan hadden ze daarna een zaaltje gehuurd want daar kwamen zo’n 45 genodigde met kinderen daar mochten hun niet bij zijn. Frans heeft het er nu helemaal mee gehad en we gaan niet. Het is voor ons geen doen om met het ov te gaan (van den haag naar Julianadorp) en ik heb ook geen zin in deze hokjesmentaliteit van jij wel en jij niet. Dus we gaan nu zaterdag met zijn drietjes de stad in, in plaats van morgen met zijn twee. Enne ik wil niet weten hoe mijn neefje er aan toe is na zijn verjaardag.

Dit is trouwens niet het neefjes van mijn topic Meldingsplicht???

Groetjes,

Michèle

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker