Verhuizen van kamer

Zo langzamerhand moeten we gaan bedenken hoe we de verhuizing van Joel aan gaan pakken. Ik vind het best lastig hoe je dat aanpakt. Zijn er mensen met ervaring?? Alle tips zijn welkom.
Ik wil graag eerst een verschoonplek creeren, zodat we niet steeds op z’n oude kamertje gaan verschonen. Of zou dat nog wel slim zijn, beetje half/half? Ook twijfelen we of we z’n nieuwe bed al in de kamer zullen zetten. De eerste maanden blijft hij in z’n vertrouwde ledikantje slapen en de baby krijgt een wieg. Nogmaals zoals jullie lezen zijn we er nog niet uit en alle reacties zijn erg welkom!!
Groetjes, Mariëlle en Joël

Toen ons oudste dochtertje naar een nieuwe kamer ging vanwege de komst van haar jongere zusje hebben we haar er gewoon bij betrokken als we in de nieuwe kamer bezig waren. We lieten haar elke dag even in de nieuwe kamer kijken hoe ver mama al was met schilderen enzo.

Ondertussen vertelden we haar dat in haar kamertje de nieuwe baby zou gaan slapen.

Ze was ongeveer 15 maanden toen ze verhuisde en heeft het vanaf het begin prima gedaan! Geen heimwee naar het oude kamertje.

Dus mijn tip is: betrek Joël bij de opbouw van zijn nieuwe kamertje. Laat hem bijvoorbeeld zelf een mooie lamp mee uitkiezen in de winkel, een dekbedovertrek voor zijn nieuwe bed. Iets moois voor aan de muur.

Volgens mij maakt alleen maar verschonen in het nieuwe kamertje geen verschil hoor.

Groetekes, Sje

Ik denk dat ik dat andersom bedoel Sje…
Als hij wel gaat slapen in de nieuwe kamer, maar nog verschoond wordt in z’n oude kamer, dat lijkt me verwarrend. Ik denk dat we een simpele commode aanschaffen van Ikea ofzo.

zou echt geen nieuwe commode aanschaffen… gewoon laten wennen zoals sje ook aangeeft, hier precies zelfde verhaal, sofie ging over naar een nieuwe prinsesse kamer en we lieten haar elke keer zien hoe haar kamer vorderde… wel ging ze over van ledikant naar peuterbedje… dit allemaal een maand of 2 voor haar 2deverjaardag dus niet hup baby geboren nu moet je weg, maar eerst zij naar nieuwe kamer. vic kwam een dag na haar verjaardag en alles is prima gegaan, ze heeft nooit meer naar die kamer getaald…

ik krijg het denk ik nu moelijker met vic, want die moet zijn kamertje opgeven en verhuizen nu deze baby eraan komt, hij moet gaan delen met fie maar ook dat zal best gaan

groetjes Kim, mama van Sofie en Victor & ??

Net wat Kim zegt, wel op tijd verhuizen naar de nieuwe kamer. Niet ongeveer tegelijk met de komst van de baby, anders gaat Joël die 2 dingen met elkaar associëren en heb je kans op jaloezie.

Wij hadden voor de grote kleine dame overigens nog wel een commode. Maar die hadden we zelf gemaakt en het is een zodanige constructie dat het commodeblad in de toekomst kan zakken naar bureauhoogte.

Links een eendeurskast met een puntdakje, rechts zo’n zelfde kast en dan er tussenin het commodeblad met daaronder een plank om de luiermanden op te zetten.

Zie hier: http://www.grenenstunter.nl/babykamers.htm

Ietsje naar onderen scrollen en dan zie je hem links staan. Met die 3 manden.
Die kast hebben we nagemaakt en geel/oranje/rood geschilderd.

Ideaal en in de toekomst zitten we niet met een commode waar we niks mee kunnen want we kunnen deze kast ombouwen.

Groetekes, Sje

enne nog een keer wat die commode betreft, hij is 1.5 jaar oud kan je hem niet op de grond of op zijn bed verschonen, op de bank op de tafel?? lijkt me niet meer zo nodig zo’n pummeltje op een eigen commode

groetjes Kim, mama van Sofie en Victor & ??

Ja, dat heb ik ook gedacht. Beneden gewoon op tafel en anders op z’n bed bijvoorbeeld verschonen. Bedankt voor jullie reacties. Enne Kim, succes met jullie volgende verhuizing. Dat wordt vast nog wel gezellig in het begin zo samen op een kamer. We moeten ons er maar niet druk om maken, het went vanzelf toch.