Verhuizen met kind van bijna 2

heeft er iemand ervaring met het verhuizen naar een andere woning met een kind van bijna 2 jaar?
hoe kunnen we dit het beste aanpakken?

je vieze lakentjes en dekentjes in ieder geval mee nemen… ongewassen dus… dat het eigen geurtje ernog aan zit

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Hallo,

Wij zijn verhuisd toen onze kleine meid 4 maand was, we zijn toen naar een tijdelijke woning verhuisd, toen ze bijna 2 was zijn we verhuisd naar een “echt” huis (tijdelijke woning was een woonunit)
Wij woonden achter op de tuin, we waren een nieuw huis aan het bouwen. We hebben haar niet echt voorbereid. Wel mocht ze toen het huis klaar was zelf haar speelgoed en de spulletjes waar ze erg aan gehecht was zelf verhuizen.
Vanaf de eerste dag en nacht ging het goed en heeft ze niet meer gevraagd naar het vorige huis.

Ik weet niet in welke situatie jullie gaan verhuizen, moet er bv nog veel geklust worden of kunnen jullie er na de sleuteloverdracht in.
Als jullie nog moeten klussen zou ik haar meenemen en laten zien waar jullie gaan wonen. Haar kamertje laten zien enz enz.

er hoeft na genoeg niets aan gedaan te worden alleen schilderen.
we hopen ongeveer 4 weken na de overdracht te verhuizen.
bedankt voor jullie tips

Eva was ongeveer 20 maanden toen wij verhuisden. Wij hadden ook nog een flat als tussenwoning. Ik dacht dat het allemaal niet zo makkelijk zou gaan lopen, maar dat viel reuze mee. Het was eigenlijk geen centje pijn! Wij hebben ook niks extra’s gedaan ofzo, ze kreeg een rose kamer en dat was meteen haar kamer en ze sliep vanaf dag 1 prima daar. Ik zou haar wel gewoon meenemen naar het nieuwe huis als dat kan en haar uitleggen dat jullie daar gaan wonen. Meer tips heb ik eigenlijk niet, aangezien het hier dus heel makkelijk ging (en dat terwijl mijn dochter een pittig exemplaar is ).

Groetjes Rainbow

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers