Hallo,
Binnenkort (3 weekjes ongeveer) gaan we dan eindelijk verhuizen! Het huis wordt steeds leger en ongezelliger. Mijn man werkt namelijk al in Groningen en neemt iedere zondag als hij weer naar het Noorden gaat een auto + kar vol spullen mee. We verhuizen dus in etappes. Over een week of 3 zullen Joep en ik eerst een paar dagen bij mjn ouders logeren, vandaar uit ga ik het huis zoveel mogelijk in orde maken (staat in hetzelfde dorp, heerlijk!!!) voor zover dat lukt met een dikke buik (moet nu nog 9 weken…).
Natuurlijk weet ik dat ik het voor mezelf rustig aan moet doen en dat doe ik ook echt wel, mijn lichaam waarschuwt me wel maar ik ben benieuwd of iemand nog tips heeft met betrekking tot Joep.
Of zal ik het gewoon allemaal op zijn beloop laten en zien hoe hij reageerd. Ik heb al wel een paar keer verteld dat we naar een nieuw huis gaan, dat hij een ander bed en een ander kamertje krijgt etc (misschien wel een beetje raar maar je weet maar nooit,bij de ‘baby-fluisteraar’ hoor je ook vaak dat ouders dingen aan baby’s moeten uitleggen)
Ik hoop van jullie te horen.
Verhuizen met een dreumes van 1 tips?
hier zijn al meer topics over geweest kijk even bij de zoekfuctie en daar zullen vele tips voor je bij staan
groetjes gytha
Bestaan inderdaad heel wat topics over. Type bij de zoekfunctie maar eens verhui dan krijg je heel wat resultaten. (je krijgt dan zowel de topics met verhuis, verhuisd als verhuizen erin).
Groetekes, Sje
Hoi,
Wij zijn onlangs verhuist, zij het met een kind van 2,5 jaar en een kind van 4 maanden.
Onze zoon van 2,5 hebben we al voordat we gingen verhuizen voorbereid. Regelmatig langs het nieuwe huis gereden, mee laten helpen met inpakken. Er zijn ook speciale verhuisdozen voor kinderen.
In het boek: ‘Bas, ga je mee’ is een plaat over verhuizen met een verhaal erbij. Dit hebben we ook geregeld laten zien en het verhaaltje voorgelezen.
Zo kon hij langzaam wennen aan de andere situatie. In zijn nieuwe kamer zit dezelfde behangrand als in het oude huis. Dat gaf hem ook een stuk herkenning. Dat neemt niet weg dat ook hij de eerste week na de verhuizing wat van slag was.
Maar hij had zich er wel helemaal mee verzoent.
Succes ermee!
jantje