Verhuizen met baby

Over 3 weken ga ik verhuizen. We hebben een huis gekocht. Ik ben benieuwd hoe Nina 11 maanden hierop gaat reageren. Ik hoop dat ze zich in haar nieuwe huis en slaapkamer zich net zo veilig voelt als hier. Door de verandering voor haar ben ik bang dat ze anders gaat reageren met name met slapen. Is hier iemand die ook eens verhuisd is met baby. Wat waren jullie ervaringen hiermee?Heeft iemand tips zodat ik de verandering voor haar zo prettig mogelijk kan maken?

Groetjes Chantal

chantal

Als je boven in beeld het woord verhuizen intikt bij de zoekfunctie krijg je heel wat topics met mogelijke gouden tips.

Groetekes, Sje

Ja Sje
Heb ik net gedaan het opzoeken in topics. De enige tip die ik gevonden had was oude lakentjes meenemen naar nieuwe huis en daarmee bed opmaken. De andere tips waren voor oudere kinderen. Was wel een goede tip. Heeft iemand nog meer tips?
groetjes Chantal

chantal

Misschien kun je alvast in de buurt rondjes lopen. Kan je kleine ook wennen aan de nieuwe omgeving.

Uiteraard is het een goed idee de vertrouwelijke dingetjes eem vaste plek te geven. En de knuffels die je kleine gewend is mee nemen.

Moeder van een mooie dochter Anna, geboren 2 juli 2007.

onze zoon was toen 4 maanden toen we gingen verhuizen

we deden als eerste zijn bedje over verhuizen,en toen die eenmaal in elkaar stond ben ik gegaan,en hem erin gelegd

we gingen van flat naar een huis,maar hij was wel sneller wakker steeds,normaal kon ik stofzuigen naast zijn bed toen niet eens de wc meer doortrekken

neem wel wat vertrouwds mee,zoals knuffels of doekjes,en wat spullen uit haar kamertje

verder helaas geen tips meer denk dat je gewoon op je af moet laten komen

sterkte en suc6 met verhuizen

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn

Hoi hoi
Ik heb haar al twee keer meegenomen tijdens bezichtiging naar het huis. Verteld dat dit haar kamertje wordt. Ik weet niet of ze het snapt. Maar ja ik dacht ik vertel het toch je weet maar nooit wat die kleintjes oppikken. In de buurt wandelen is inderdaad wel een idee en zoveel mogelijk vertrouwde spulletjes meenemen inderdaad. We zijn nu al flink in aan het pakken. Je ziet haar echt in de kamer kijken dat alles steeds leger wordt. Dan zie ik haar echt denken van hier klopt iets niet. Op haar kamer hebben we op dit moment nog niks ingepakt. Ja ik moet het inderdaad op me af laten komen. Het zou toch gebeuren moeten. Zo’n stres verhuizen altijd. Ik ga van huurhuis naar koophuis. Van dorp naar stad. Zit een beetje tegen verhuizing op. pffff
Bedankt voor jullie reacties dames.
groetjes chantal

chantal

Tegen de verhuizing opzien is niet echt nodig,
als je de boel maar goed geregeld hebt.
Het hoeft geen gestress te worden.

Als je alles goed geregeld hebt, zou je zelfs de dag zelf
met de kleine op pad kunnen gaan, en de verhuizing lekker
laten doen door anderen.

Als jij gespannen en gestresst bent zal Nina dat zeker oppikken.
en vrolijk meestressen natuurlijk :smiley:
Succes alvast!

Het is erg voor te stellen dat je tegen het verhuizen opziet. Het is misschien een geruststellende gedachte dat kinderen een heel goede aanpassingsvermogen hebben. Dit weet ik uit ervaring. Mijn ouders zijn verhuisd van het buitenland naar Nederland toen ik net een half jaar was. Ik heb er ook niet aan overgehouden!! Veel succes met verhuizen!!

Moeder van een mooie dochter Anna, geboren 2 juli 2007.

Bedankt voor al jullie reacties
groetjes chantal

chantal

Rust en regelmaat!!!
Wij een keer verhuisd toen was Lisa 2 maanden en de laatste keer was Cas 14 maanden.
De eerste keer was voor ons chaotisch en zo ook voor Lisa.
De 2de keer hebben we het anders aangepakt en ons aan de rust en regelmaat gehouden van Cas en toen ging het zonder problemen.

Suc6.

Liefs van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04).

hoi jolanda,
Ja, rust en regelmaat is ook belangrijk zoals ik altijd doe. Bedankt voor de tip.
groetjes chantal

chantal